E46 Touring 316i - (nieuwe kentekenverlichting) (P3)
Re: E46 Touring 316i Titansilber
Voor wat betreft je radio storing. Check de lijntjes voor je achterruit verwarming maar eens. Deze zullen op de plaatsen waar dit tegen het rubber aankomt zo goed als allemaal doorgesleten te zijn. Vervanging is een dure grap, bij de dealer zo'n 700 euro. Mogelijk kun je met een reparatie setje de doorgesleten stukken herstellen maar of dat houdt, geen ervaring mee.
Het schokken in de 1e versnelling zal voor een groot deel liggen aan je 2massa vliegwiel. Dit kun je flink verminderen door het sperventiel (cdv = clutch delay valve) te laten verwijderen. Is een werkje van 10min en geeft veel meer gevoel in de koppeling terug alsmede het soepeler kunnen wegrijden.
Het schokken in de 1e versnelling zal voor een groot deel liggen aan je 2massa vliegwiel. Dit kun je flink verminderen door het sperventiel (cdv = clutch delay valve) te laten verwijderen. Is een werkje van 10min en geeft veel meer gevoel in de koppeling terug alsmede het soepeler kunnen wegrijden.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Mee eens h3b: De kapotte lijntjes van de achteruit verwarming met Bison electrolijm behandeld daar waar de ruit het afdicht rubber raakt. Daarna de ruit op die plaats afgeplakt met doorzichtig tape, slijt het niet meer door. Daarmee was het bij mij opgelost.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
Hoi H3b en Pnbmw,
Ik zou graag jullie tip gebruiken maar weet niet helemaal waar ik naar moet kijken.
Linksachter zit in in de achterste ruit een aantal lijntjes, moet ik daar naar kijken?
Zie foto:
Of echt in de achterruit?
Ik hoor het graag!
Ik zou graag jullie tip gebruiken maar weet niet helemaal waar ik naar moet kijken.
Linksachter zit in in de achterste ruit een aantal lijntjes, moet ik daar naar kijken?
Zie foto:
Of echt in de achterruit?
Ik hoor het graag!
Laatst gewijzigd door Leen op 21 feb 2020, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Hoi KDB79: Het is de achteruit zelf. Als je het kleine ruitje open maakt en je kijkt aan de linker en rechterzijde van de ruit (boven naar beneden) dan zal waarschijnlijk op de plaats waar het afdichtrubber de ruit raakt de draadjes door zijn. Daar is het signaal dus onderbroken.
Hoi Pnbmw,
Ok, dan gaat het waarschijnlijk om de lijntjes aan de rechterzijde toch? Zie foto:
En foto:
Hoe werkt dat precies met die electrolijm? Ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk
Ok, dan gaat het waarschijnlijk om de lijntjes aan de rechterzijde toch? Zie foto:
En foto:
Hoe werkt dat precies met die electrolijm? Ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk
Laatst gewijzigd door Leen op 21 feb 2020, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Helemaal correct. Je ziet al de lijntjes die "open" geschuurd zijn. Het is niet 100 % gegarandeerd dat het werkt met Electro lijm maar bij mij heeft het geholpen.
Hoe te werkt:
- Beschadigde plek heel voorzicht schoon maken (geen losse stukjes), zodat eventueel vuil of vet er af is.
- Aan beide zijde van het defecte lijntje, parallel aan het lijntje tape plakken.
- Daarna met de Electro lijm het lijntje tussen de tape dicht maken en goed laten drogen. Dit eventueel herhalen voor betere dekking.
- Als de lijm goed is gedoogd eventueel van boven naar beneden afplakken met doorzichtige tape zodat de lijntjes niet weer kunnen doorslijten.
Succes
Hoe te werkt:
- Beschadigde plek heel voorzicht schoon maken (geen losse stukjes), zodat eventueel vuil of vet er af is.
- Aan beide zijde van het defecte lijntje, parallel aan het lijntje tape plakken.
- Daarna met de Electro lijm het lijntje tussen de tape dicht maken en goed laten drogen. Dit eventueel herhalen voor betere dekking.
- Als de lijm goed is gedoogd eventueel van boven naar beneden afplakken met doorzichtige tape zodat de lijntjes niet weer kunnen doorslijten.
Succes

- martinus83
Dit ga ik ook proberen op m'n kapotte achterruit-lijntje! Bedankt voor de tip
Heeft er iemand hier ervaring met het zelf "Shadowline" maken van je raamstijlen?
Dat wil zeggen, ik heb nu uitgedroogde matzwarte raamstijlen en die zou ik graag hoogglans zwart maken.
Dat wil zeggen, ik heb nu uitgedroogde matzwarte raamstijlen en die zou ik graag hoogglans zwart maken.
Vandaag een kleine update aan mijn E46 Touring: nieuwe zijknipperlichten en chromen wy5w knipperlicht lampjes
Onderstaand wat ik gekocht heb:
Prijs voor de lichtjes was €12, de units zelf ook €12.
De oude knippers zitten er al 12 jaar op en het kunststof is geel geworden:
De nieuwe knippers met de chroom diadem's
Het verschil tussen 12 jaar oud en nieuw:
Ik ben er erg blij mee:
Onderstaand wat ik gekocht heb:
Prijs voor de lichtjes was €12, de units zelf ook €12.
De oude knippers zitten er al 12 jaar op en het kunststof is geel geworden:
De nieuwe knippers met de chroom diadem's
Het verschil tussen 12 jaar oud en nieuw:
Ik ben er erg blij mee:
Laatst gewijzigd door Leen op 21 feb 2020, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: E46 Touring 316i - 18 inch Style 135 Update (P2)
Vandaag eindelijk mijn 17 inch style winterbanden omgezet naar 18 inch style 135 zomerbanden.
Voor een goede prijs 4 keurige velgen + banden opgehaald:
Onderstaand voorwiel style 135, achterwiel style 73:
En het eindresultaat begint er steeds meer uit te zien zoals ik het voor ogen heb:
Voor een goede prijs 4 keurige velgen + banden opgehaald:
Onderstaand voorwiel style 135, achterwiel style 73:
En het eindresultaat begint er steeds meer uit te zien zoals ik het voor ogen heb:
Laatst gewijzigd door Leen op 21 feb 2020, 09:38, 3 keer totaal gewijzigd.
- martinus83
Keurig! Eventueel nog een beetje zakken en je bent klaar 

Ik zat inderdaad na montage van de Style 135 wel even te kijken naar dat "gigantische" stuk lucht tussen voorband en wielkast. Hiervoor kan je toch het best een Eibach Pro Kit monteren?
Verdere plannen zijn eigenlijk alleen nog de deurgrepen van zwart naar zilver en dan is hij inderdaad wel af volgens mij
Verdere plannen zijn eigenlijk alleen nog de deurgrepen van zwart naar zilver en dan is hij inderdaad wel af volgens mij

Omdat de kunststof zwarte lijsten op m'n Bimmer nogal uitgebleekt zijn, heb ik Polytrol geprobeerd.
Polytrol is geschikt om verbleekt kunststof op boten weer zijn kleur te geven. En het zou ook goed werken op autobumpers.
Ik heb het met een kwast aangebracht en vervolgens na 10 minuten uitgepoetst. Nog niet alle lijsten heb ik gedaan, ik heb eerst de lijst onder de achterklep even als test gedaan.
Zie onder de fotos:
Polytrol en een kwast:
Bimmerlijst voor Polytrol:
Bimmerlijst tijdens Polytrol:
Bimmerlijst na Polytrol:
So far, so good. Het ziet er strak uit en als dit een paar weken zo blijft is het wat mij betreft geslaagd.
Polytrol is geschikt om verbleekt kunststof op boten weer zijn kleur te geven. En het zou ook goed werken op autobumpers.
Ik heb het met een kwast aangebracht en vervolgens na 10 minuten uitgepoetst. Nog niet alle lijsten heb ik gedaan, ik heb eerst de lijst onder de achterklep even als test gedaan.
Zie onder de fotos:
Polytrol en een kwast:
Bimmerlijst voor Polytrol:
Bimmerlijst tijdens Polytrol:
Bimmerlijst na Polytrol:
So far, so good. Het ziet er strak uit en als dit een paar weken zo blijft is het wat mij betreft geslaagd.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Dat ziet er netjes uit! Is het weer bleek geworden ondertussen of blijft het netjes?
Hoi Beem,
Het blijft netjes!
Er is veel regen overheen gegaan, 1x een wasstraat en brandende zon.
Ik sta er zelf ook van te kijken, maar alles is nog diepzwart. Vooral de kunststof omlijsting van de spiegels is zwart alsof ze nieuw zijn.
Ik raad het echt iedereen aan!
Het blijft netjes!
Er is veel regen overheen gegaan, 1x een wasstraat en brandende zon.
Ik sta er zelf ook van te kijken, maar alles is nog diepzwart. Vooral de kunststof omlijsting van de spiegels is zwart alsof ze nieuw zijn.
Ik raad het echt iedereen aan!