Re: Wat wordt het weer mooi op de weg.
Geplaatst: 31 aug 2015, 19:46
Yep, ga daar maar van uit.
Je kunt bij hun de boel laten regelen en betaalt er 270 euro voor of zo.
Je krijgt hetzelfde als ik gedaan heb maar dan voor 150 euro meer.
Ik moet wel zeggen dat ik deze auto van een hele fijne Duitse particulier kocht, die alles vin onderling overleg voor mij heeft over laten schrijven.
Ik heb heel veel voorwerk gedaan voordat ik deze stap nam en eerst uiteraard gegoogled, maar daarna gebeld met het RDW en de belastingdienst.
Het kürtzeitkenzeichen oftewel kortkenteken (witte plaat, zwarte letters en cijfers en een gele band met de geldigheidsdatum), staat op naam van de aanvrager en is niet verbonden aan de auto.
De meeste gegevens moet je zelf invullen en het is absoluut geen kentekenbewijs.
Het exportkenzeichen (witte plaat, zwarte letters en cijfers en een rode band met de geldigheidsdatum), staat volledig geregistreerd en hier zit ook een geldig kentekenbewijs op naam en auto bij. Dit staat op jouw naam, met een kenteken met meer gegevens over je auto dan hier in Nederland ooit op een kentekenbewijs zal staan.
Samen met je geldige Duitse APK (HU) en je originele Fahrzeugbrief en je in Duitsland overgeschreven exportkenteken met je in Duitsland afgesloten WA verzekering erbij (all-risk is niet mogelijk),ben in beide landen volledig gedekt tot de datum van jouw exportkenteken.
En nee het is niet strafbaar, maar wel leuk spannend omdat Europa zo onduidelijk is.
Zie voorbeeld van mij (adresgegevens zijn uiteraard zwart gemaakt)...
Je kunt bij hun de boel laten regelen en betaalt er 270 euro voor of zo.
Je krijgt hetzelfde als ik gedaan heb maar dan voor 150 euro meer.
Ik moet wel zeggen dat ik deze auto van een hele fijne Duitse particulier kocht, die alles vin onderling overleg voor mij heeft over laten schrijven.
Ik heb heel veel voorwerk gedaan voordat ik deze stap nam en eerst uiteraard gegoogled, maar daarna gebeld met het RDW en de belastingdienst.
Het kürtzeitkenzeichen oftewel kortkenteken (witte plaat, zwarte letters en cijfers en een gele band met de geldigheidsdatum), staat op naam van de aanvrager en is niet verbonden aan de auto.
De meeste gegevens moet je zelf invullen en het is absoluut geen kentekenbewijs.
Het exportkenzeichen (witte plaat, zwarte letters en cijfers en een rode band met de geldigheidsdatum), staat volledig geregistreerd en hier zit ook een geldig kentekenbewijs op naam en auto bij. Dit staat op jouw naam, met een kenteken met meer gegevens over je auto dan hier in Nederland ooit op een kentekenbewijs zal staan.
Samen met je geldige Duitse APK (HU) en je originele Fahrzeugbrief en je in Duitsland overgeschreven exportkenteken met je in Duitsland afgesloten WA verzekering erbij (all-risk is niet mogelijk),ben in beide landen volledig gedekt tot de datum van jouw exportkenteken.
En nee het is niet strafbaar, maar wel leuk spannend omdat Europa zo onduidelijk is.
Zie voorbeeld van mij (adresgegevens zijn uiteraard zwart gemaakt)...