Het is dan zover: Heb zondag(27 november) de Touring naar de 450.000km gereden
Ok heb zelf niet alle 450.000km gereden maar wel de laatste 47dkm
Ook even een foto erbij natuurlijk
Inmiddels voor de 3e keer in 1 jaar een olie beurt + filter gehad(2016) en de bak rubbers en Hardyschijf en kleppendekselpakking (lekte iets aan de achterkant)zijn vervangen
Nu nog de stuurbekrachtigingsvloeistof en de temperatuursensor voor de koelvloeistof
En weer een update
Gisteren weer naar m'n adresje geweest voor het balanceren van m'n velgen/banden, ze hebben de achterste 2 nog een keer gedaan en hebben de rol op de band gehad.(geen idee hoe die rol heet) Conclusie; 10 gram lood eraf gehaald maar trilt nog steeds bij 140Km/h het zit hem in de banden.
Heb vorig jaar voor kerst nog een ander setje eronder gehad(zie foto's) dit setje heb ik in november over genomen van iemand van BMW fan, kon ze niet laten liggen voor die prijs.
Heb ze er een uurtje onder gehad en daarvan heb ik 30 tot 40 min mee gereden van 100 t/m 160Km/h geen enkele trilling gevoeld!
Ook heb ik in de afgelopen 5 weken een goeie 4000 km gereden
. Ondanks het getril rijd de Touring heerlijk, ben in die 5 weken 4 keer naar Duitsland geweest en 4 dagen naar Engeland waar ik 1 dag ook nog van Cambridge naar Oxford gereden heb om een Bumper af te leveren die ik had meegenomen(scheelde hem €90,- aan verzendkosten).
24 december omstreeks 15uur besloot ik nog even om een deel van mijn auto te wetsanden en te polijsten, puur om te kijken of dit effect had en het waard was!
Eerst maar de foto's dan het verhaal;
Na het wetsanden:
Na de 1e keer polijsten:
En het eindresultaat na 2 keer polijsten en een waxlaag erop(Fusso99 voor donkere auto's)
Ik zeg geslaagd! Reden dat ik dit besloten heb is dat ik al enige maanden vreemde kleine witte stipjes op het achterscherm had, kreeg deze er ook niet af met normaal polijsten dus dan maar wetsanden met P3000, als je goed kijkt op de eerste 2 foto's dan zie je dat ik een klein stukje ben vergeten met wetsanden, na het polijsten zie je hier helemaal niks meer van.
Persoonlijk ben ik tevreden met het resultaat, misschien ben ik nog wel een keer zo gek om de andere kant ook te doen en de deuren,maar dan alleen boven de stoot strip aangezien er aan de onderkant van de deuren helaas roest zit.
Ben nu aan het wachten op een prijsopgave voor het compleet laten overspuiten en de roest weg te laten werken in Engeland. Ik houd jullie op de hoogte mbt het spuiten en het getril!
En weer een update
Volgende foto's zijn voor:
En na: Rara wat is er veranderd?
Had alles al een aantal dagen binnen maar nog niet aan toe gekomen om op m'n gemak in te bouwen in de "kattenogen" koplampen. Denk dat het even wennen is voor mij wat betreft de angel eyes maar kijk het een paar weken aan, als ze mij niet bevallen wissel ik ze weer om met de andere!
Ben ook meteen maar even langs een garage gereden om ze af te laten stellen, had niet veel nodig maar de bestuurderskant stond te hoog en heb er zelf een hekel aan als er tegenliggers zijn waar de koplampen naar Mars schijnen. Dus ook weer voor elkaar.
Ben trouwens ook nog vergeten te melden dat ik op de 18e december PDC heb overgezet van m'n andere Arktissilber 325 TDS Touring naar deze! Als het weer het toelaat ga ik de stoot strips eraf halen,schoonmaken en insmeren zodat ze er beter en frisser eruit zien
Tot zover een update van mijn kant!