Pagina 2 van 2
Re: BMW E60/61 verborgen Sport Modus....
Geplaatst: 06 dec 2015, 12:15
door d123456
In die thread staat juist dat het ook voor de pre-lci is.
Ik heb een 2005 handbak, de gasresponse en sturen zou dan iets sneller moeten zijn als het goed is.
Re: BMW E60/61 verborgen Sport Modus....
Geplaatst: 06 dec 2015, 15:22
door tom_il
We draaien hier precies in rondjes

Re: BMW E60/61 verborgen Sport Modus....
Geplaatst: 09 dec 2015, 13:46
door Lepapa01
Ik heb een 525d LCI, automaat.
Deze heeft ook een sport modus, dan staat er in mijn dashboard "DS".
Ik merk zeer duidelijk verschil met optrekken en ook met gas response.
Sturen heb ik niet echt verschil in gemerkt moet ik zeggen.
Denk dat deze sport modus hetzelfde is als wanneer je die draadjes ompint?
(Alleen misschien verschil dat mijn bak anders schakelt)
Re: BMW E60/61 verborgen Sport Modus....
Geplaatst: 09 dec 2015, 15:03
door PaulHeynen
d123456 schreef:In die thread staat juist dat het ook voor de pre-lci is.
Ik heb een 2005 handbak, de gasresponse en sturen zou dan iets sneller moeten zijn als het goed is.
Nu dat ik gk5 ontmoet heb, weet ik 1 ding zeker: IK zal hem niet tegenspreken als het om BMW's gaat.
Re: BMW E60/61 verborgen Sport Modus....
Geplaatst: 09 dec 2015, 15:17
door BMW530/1976
Heb dezelfde ervaring met gk5. Hij weet er erg veel vanaf .
PS Paul zie dat jij in Nijmegen woont. Daar woon ik ook.
Re: BMW E60/61 verborgen Sport Modus....
Geplaatst: 09 dec 2015, 15:32
door HarkoB
Lepapa01 schreef:Ik heb een 525d LCI, automaat.
Deze heeft ook een sport modus, dan staat er in mijn dashboard "DS".
Ik merk zeer duidelijk verschil met optrekken en ook met gas response.
Sturen heb ik niet echt verschil in gemerkt moet ik zeggen.
Denk dat deze sport modus hetzelfde is als wanneer je die draadjes ompint?
(Alleen misschien verschil dat mijn bak anders schakelt)
De DS mode zit standaard op elke LCI, dat is het naar links zetten van je pook. Het enige effect is dat de 6e niet wordt gebruikt en dat de bak veel verder doortrekt in toeren...
Gasrespons wordt voor zover mij bekend niet beinvloedt. Ook het sturen niet.
de sportmode zou snellere schakeltijden, betere gasrepsons en strakker sturen moeten opleveren. Ik ga het maar eens uittesten :-) wordt vervolgd
Re: BMW E60/61 verborgen Sport Modus....
Geplaatst: 09 dec 2015, 16:02
door tom_il
Gas response zit ook in DS mode. Tenminste dat is mijn gevoel.
Voor mij is nog steeds niet duidelijk wat die sport knop meer kan doen.
Straker sturen, enigste wat kan aangepast worden is de bekrachtiging. En deze is reeds afhankelijk van oa snelheid.
Maw opnieuw wat kan die sportknop hier toevoegen ? Dat hij altijd minder bekrachtigt is ?
Re: BMW E60/61 verborgen Sport Modus....
Geplaatst: 10 dec 2015, 13:44
door HarkoB
Geen idee Tom_il zodra ik tijd heb ga ik het eens proberen en de ervaringen (bij voorkeur ondersteund door feiten :-)) terugkoppelen.
Re: BMW E60/61 verborgen Sport Modus....
Geplaatst: 10 dec 2015, 15:35
door rens914
ik heb het ding er nu 1/2 jaar in zitten
er is idd wel een xtra tov de DS stand te merken.
Maar behalve een ander (later) schakelmoment en iets beter gasrespons doet het niet veel.
Strakker sturen absoluut niet.
Leuk maar ik gebruik het weinig (alleen als ik op een provinciale weg sneller uit de voeten wil).
Als ik een sterkere motor dan de 2.5 liter zou hebben zou ik hem niet nodig hebben
Re: BMW E60/61 verborgen Sport Modus....
Geplaatst: 14 dec 2015, 10:55
door Degids
tom_il schreef:Gas response zit ook in DS mode. Tenminste dat is mijn gevoel.
Dat is ook mijn gevoel. In DS mode reageert het gas meteen. Kan ook zijn dat de toeren hoger zijn en dat daarom het gas sneller reageert. Maar één ding is duidelijk het wordt een heel ander beest in DS mode.
Wat de sport knop daar nog aan zou kunnen toevoegen... het sturen wordt genoemd. Ik heb AFS en mijn stuur wordt al gelijk steviger bij oplopende snelheid.
Ik heb me altijd afgevraagd of misschien mijn Dynamic Drive ook nog beïnvloed wordt door DS mode. Zou ik eens moeten testen door een rotonde sportief te nemen eerst in D, daarna in DS.