Vandaag de camber pin mod uitgevoerd !
Heb uiteindelijk de aluminium pinnen eruit geboord met een 9mm metaalboor,want loswrikken ging lastig,en wou niet de omliggende delen beschadigen als ik uit zou schieten...
Dit ging super eenvoudig,2 minuutjes per pin en je bent er doorheen.
Daarna de 3 moeren van de veerpoot losgeschroefd tot vlak bij het einde van de bout,zie hier de fotos:
Hier is de pin die is uitgeboord,en verschoven.
Hier is de bout dus van het midden zo ver mogelijk richting motor verschoven en dus meer negatief camber gecreeerd!!
Daarna(na gelezen te hebben op zowel duitse als engelse forum)eerst het rechtervoorwiel heel zachtjes met buitenkant wiel een lage stoep(met schuine rand)opgereden,de veerpoot ging meteen vanzelf richting binnenkant ,dus richting de motor!! hoefde daarna alleen nog even tegen bovenkant wiel te duwen,en toen zat hij zo ver richting motor als mogelijk.
Ik hoefde dus niet de auto op te krikken zoals in verschillende forum te lezen is!!!!
Daarna hetzelfde met linkervoorwiel,bij elkaar 10 minuten werk!!
Wel de moeren van de veerpoot weer goed vast zetten,maar niet overdreven vast...het zijn immers geen dragende bouten!!
Het verschil in wegligging is subtiel maar zeker te voelen,minder onderstuur,en ook iets directer bij insturen bocht!!
Helaas was het de hele dag nat,dus echt kunnen knallen en het verschil voelen zal binnenkort een keer moeten gebeuren...maar het verschil is er,niet veel maar zeker merkbaar!!
Nu zullen de voorbanden dus ook minder hard slijten aan de buitenkant als het goed is...maar dat weet ik natuurlijk pas over een tijdeje...
Van buiten zie je dat de voorwielen dus iets negatief camber hebben,het is maar weinig,maar toch zie je het..tenminste ik wel
Zal snel meer rijervaringen delen
Spy.