Pagina 2 van 2

Re: Tunen 525d (3.0L) LCI

Geplaatst: 13 okt 2016, 10:00
door h3b
Moet zeggen dat ik na een paar tanken premium diesel het roeten bij mij nu volledig verdwenen is. Kan het in ieder geval niet meer zien in de achteruitkijkspiegel en verlichting van de auto's achter me met flink gas geven. Maar een klein toefje roet met gasgeven in het begin is in de basis geen probleem, als het maar niet aan blijft houden tijdens het gasgeven, dan klopt er inderdaad iets niet.

Dat je de verbranding via de uitlaat nu meer ruikt is niet vreemd aangezien normaal gesproken de DPF het e.e.a. tegenhoudt. Daarnaast zul je ook zien dat je uitlaat geleidelijk van binnen zwart aan het worden is. Was bij mij eerst nog staal wat me tegemoet glom, maar is nu mooi mat zwart.

Wat mij wel opviel tijdens het verwijderen van de DPF dat met 155.000km op de klok al veel kanaaltjes in het filter dicht zaten. Dit was goed te zien aangezien het filter kapot getikt was en je nu mooi in het filter kon kijken, of wat er van over was. Dat gaf mij ook meteen de doorslag dat ik geen spijt hoefde te hebben van het verwijderen van het filter. De druk die daar opgebouwd wordt kan nooit goed zijn voor je motor.

Re: Tunen 525d (3.0L) LCI

Geplaatst: 13 okt 2016, 19:25
door Dippy
Bij mij was inderdaad ook heel duidelijk in de brokstukken van het filter te zien, dat het merendeel van de kanalen dicht zaten met roet en/of as. Auto heeft ca. 215dkm gereden.

Re: Tunen 525d (3.0L) LCI

Geplaatst: 21 mei 2019, 09:12
door Kesapli28
Ik heb mijn auto 525d lci precies 100k geleden gechipped
Rijd als een beest, 3 maanden terug dpf verwijderd , uitgeschakeld , egr uitgeschakeld alleen moet hij nog steeds afgedopt worden iemand idee hoe ik dat kan doen of laten doen? Tunexxx heeft dit toen niet gedaan🤨🤨

Nou merk ik toch door veel koppel na 100k gereden te hebben de homokineet koppeling in de cardan as scheurend geluid maakt en de kont trilt , dit was een hele
Lange zoektocht geweest