Re: Tunen 525d (3.0L) LCI
Geplaatst: 13 okt 2016, 10:00
Moet zeggen dat ik na een paar tanken premium diesel het roeten bij mij nu volledig verdwenen is. Kan het in ieder geval niet meer zien in de achteruitkijkspiegel en verlichting van de auto's achter me met flink gas geven. Maar een klein toefje roet met gasgeven in het begin is in de basis geen probleem, als het maar niet aan blijft houden tijdens het gasgeven, dan klopt er inderdaad iets niet.
Dat je de verbranding via de uitlaat nu meer ruikt is niet vreemd aangezien normaal gesproken de DPF het e.e.a. tegenhoudt. Daarnaast zul je ook zien dat je uitlaat geleidelijk van binnen zwart aan het worden is. Was bij mij eerst nog staal wat me tegemoet glom, maar is nu mooi mat zwart.
Wat mij wel opviel tijdens het verwijderen van de DPF dat met 155.000km op de klok al veel kanaaltjes in het filter dicht zaten. Dit was goed te zien aangezien het filter kapot getikt was en je nu mooi in het filter kon kijken, of wat er van over was. Dat gaf mij ook meteen de doorslag dat ik geen spijt hoefde te hebben van het verwijderen van het filter. De druk die daar opgebouwd wordt kan nooit goed zijn voor je motor.
Dat je de verbranding via de uitlaat nu meer ruikt is niet vreemd aangezien normaal gesproken de DPF het e.e.a. tegenhoudt. Daarnaast zul je ook zien dat je uitlaat geleidelijk van binnen zwart aan het worden is. Was bij mij eerst nog staal wat me tegemoet glom, maar is nu mooi mat zwart.
Wat mij wel opviel tijdens het verwijderen van de DPF dat met 155.000km op de klok al veel kanaaltjes in het filter dicht zaten. Dit was goed te zien aangezien het filter kapot getikt was en je nu mooi in het filter kon kijken, of wat er van over was. Dat gaf mij ook meteen de doorslag dat ik geen spijt hoefde te hebben van het verwijderen van het filter. De druk die daar opgebouwd wordt kan nooit goed zijn voor je motor.