E39 530d touring 08-2003
Re: E39 530d touring 08-2003
Wat is er met je oude touring gebeurt? Dat was een mooie kar.
V.w.b. de webasto. Is het niet zo dat er twee versies zijn. Een zware uitvoering (standkachel en bijverwarming) en een lichtere uitvoering (alleen bijverwarming). Zoiets staat me vaag bij dat ik dat ergens heb gelezen.
V.w.b. de webasto. Is het niet zo dat er twee versies zijn. Een zware uitvoering (standkachel en bijverwarming) en een lichtere uitvoering (alleen bijverwarming). Zoiets staat me vaag bij dat ik dat ergens heb gelezen.
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: E39 530d touring 08-2003
De oude touring is 2 jaar geleden verkocht . Inderdaad een prachtauto die niet voller kon !
Ik heb een 5kw webasto en hij is vrijgechakeld als standkachel . Zou dus gewoon moeten werken .
Helaas tot op heden in gevecht ….
quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, gaarne hierop letten, bij deze verwijderd
Ik heb een 5kw webasto en hij is vrijgechakeld als standkachel . Zou dus gewoon moeten werken .
Helaas tot op heden in gevecht ….
quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, gaarne hierop letten, bij deze verwijderd
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: E39 530d touring 08-2003
goedenavond allen..
Ik heb net de stekkers weer van de standkachel afgehaald en ik heb de webasto van de donor aangesloten (los er naast) deze deed helemaal niets en reageerde nergens op. Had ik ook niet verwacht gezien het feit dat de printplaat er niet al te best meer uit zag.
Kan iemand mij aanraden waar ik naar moet kijken ? Ik heb het idee (zo lijkt het in het blaaspatroon) dat de webasto hele snelle korte en soms langere impulsen van stroom krijgt.. aan uit aan even blazen en uit en dit een paar keer.. en terwijl ik niets ingeschakeld heb en de auto uit staat of op slot staat..
Schakel ik direct mode in, Gaat even de blower binnen aan, en de webasto ook. Maar de blower binnen gaat gelijk uit en de webasto blaast dan een tijdje constant, maar ontsteekt niet. Wil ik de webasto weer inschakelen op direct mode gebeurt er helemaal niets. Als ik de auto even start en dan weer uit zet , doet de webasto weer als wat ik net beschreven heb.
Ik heb hem 1 keer aan de praat gekregen maar nu wil die echt niet meer....
Ik heb net nog geprobeerd met de accu minimaal een uur los maar ook dit helpt niks. Het enige verschil is dat ik een soort beep hoor als de webasto aangaat.. aanjager gaat blazen maar direct weer uit..
Ik heb net de stekkers weer van de standkachel afgehaald en ik heb de webasto van de donor aangesloten (los er naast) deze deed helemaal niets en reageerde nergens op. Had ik ook niet verwacht gezien het feit dat de printplaat er niet al te best meer uit zag.
Kan iemand mij aanraden waar ik naar moet kijken ? Ik heb het idee (zo lijkt het in het blaaspatroon) dat de webasto hele snelle korte en soms langere impulsen van stroom krijgt.. aan uit aan even blazen en uit en dit een paar keer.. en terwijl ik niets ingeschakeld heb en de auto uit staat of op slot staat..
Schakel ik direct mode in, Gaat even de blower binnen aan, en de webasto ook. Maar de blower binnen gaat gelijk uit en de webasto blaast dan een tijdje constant, maar ontsteekt niet. Wil ik de webasto weer inschakelen op direct mode gebeurt er helemaal niets. Als ik de auto even start en dan weer uit zet , doet de webasto weer als wat ik net beschreven heb.
Ik heb hem 1 keer aan de praat gekregen maar nu wil die echt niet meer....
Ik heb net nog geprobeerd met de accu minimaal een uur los maar ook dit helpt niks. Het enige verschil is dat ik een soort beep hoor als de webasto aangaat.. aanjager gaat blazen maar direct weer uit..
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: E39 530d touring 08-2003
daar zijn we weer..
Ik ga de standkachel zelf even opgeven nu.. ben er HELEMAAAAAL klaar mee
Wat heb ik als laatst geprobeerd :
-alle zekeringen waar heizung voor en achter en tussen staat eruit getrokken.
-achterklep in het slot drukken maar wel open laten.
-deur open doen in het slot klikken maar wel open laten.
De auto gaat dan in slaapstand en dan kan ik de achterklep weer omhoog doen zonder dat de auto 'wakker' word om de zekeringen er weer terug in te stoppen.
-Mijn meisje der auto aan de startkabels erbij gezet. Dit omdat ik ergens heb gelezen dat met een hele volle accu de standkachel wakker kan worden.. De reden hiervan is dat mijn auto op de multimeter 11.5 volt aan geeft in slaapstand.. De auto start perfect dus daar ligt het niet aan maar ik probeerde gewoon wat.
12.8v op de multimeter zekeringen er weer in en op direct mode zetten. kachel gaat blazen (koud) blower binnen gaat aan,5 sec en pats alles weer uit.
ik ga nu maar naar bmw en de kachel uit laten lezen. misschien kom ik dan een stap verder... IK heb alles geprobeerd denk ik....
Ik ga de standkachel zelf even opgeven nu.. ben er HELEMAAAAAL klaar mee

Wat heb ik als laatst geprobeerd :
-alle zekeringen waar heizung voor en achter en tussen staat eruit getrokken.
-achterklep in het slot drukken maar wel open laten.
-deur open doen in het slot klikken maar wel open laten.
De auto gaat dan in slaapstand en dan kan ik de achterklep weer omhoog doen zonder dat de auto 'wakker' word om de zekeringen er weer terug in te stoppen.
-Mijn meisje der auto aan de startkabels erbij gezet. Dit omdat ik ergens heb gelezen dat met een hele volle accu de standkachel wakker kan worden.. De reden hiervan is dat mijn auto op de multimeter 11.5 volt aan geeft in slaapstand.. De auto start perfect dus daar ligt het niet aan maar ik probeerde gewoon wat.
12.8v op de multimeter zekeringen er weer in en op direct mode zetten. kachel gaat blazen (koud) blower binnen gaat aan,5 sec en pats alles weer uit.
ik ga nu maar naar bmw en de kachel uit laten lezen. misschien kom ik dan een stap verder... IK heb alles geprobeerd denk ik....
Re: E39 530d touring 08-2003
Pff balen,
Denk dat je bij BMW wat verder komt. maar voor de rest geniet je wel van de auto
?
Denk dat je bij BMW wat verder komt. maar voor de rest geniet je wel van de auto

Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: E39 530d touring 08-2003
zeker ben ik blij met de auto. ik wist dat er wat dingetjes waren en daar was de prijs ook naar.. maar meestal krijg ik alles wel opgelost alleen de webasto werkt aardig tegen.. nou ben ik vandaag naar een bmw specialist geweest en hij heeft de hele auto uitgelezen.. Gelukkig geen rare storingen in de auto..
de webasto staat in oververhit modus en is daar niet uit te krijgen.. en dus ook niet aan te sturen aan de computer. warschijnlijk komt dit door een temperatuur sensor op de printplaat (NTC sensor).
zie foto hieroner

nou heb ik die sensor uit de printplaat van de donor webasto gehaald, en is mijn vraag of ik deze op de een of andere manier kan doormeten of deze nog goed is ?
verder gaat de auto volgende week naar de specialist . hij gaat de motorsteun vervangen, alle vacuum slangen vervangen, en omdat de inlaat er dan af moet gelijk de swirlflaps eruit halen.. kan iemand mij vertellen welke diameter plaatjes ik dan nodig heb ?
de webasto staat in oververhit modus en is daar niet uit te krijgen.. en dus ook niet aan te sturen aan de computer. warschijnlijk komt dit door een temperatuur sensor op de printplaat (NTC sensor).
zie foto hieroner

nou heb ik die sensor uit de printplaat van de donor webasto gehaald, en is mijn vraag of ik deze op de een of andere manier kan doormeten of deze nog goed is ?
verder gaat de auto volgende week naar de specialist . hij gaat de motorsteun vervangen, alle vacuum slangen vervangen, en omdat de inlaat er dan af moet gelijk de swirlflaps eruit halen.. kan iemand mij vertellen welke diameter plaatjes ik dan nodig heb ?
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: E39 530d touring 08-2003
vandaag heb ik een nieuwe ntc weerstand gekocht bij een electronica zaak. Er van uit gaande dat dit het probleem was bij mijn kachel.
ik kwam dus thuis en heb de standkachel los gehaald . toen kon ik alle stekkers goed los maken en de printplaat van de kachel afhalen. Ik ben toch eerst de ntc weerstand gaan meten met een multimeter .
de waardes van ohm veranderde toen ik met een soldeerbout in de buurt kwam van de sensor. dus deze zou toch goed moeten zijn lijkt mij.. dus de printplaat weer terug naar de auto even alles los eraan gehangen en aangezet. en jawel starten maar en branden maar als een tierelier.. alles werkte zoals het moest. de kachel even een kwartier laten branden an daarna af laten koelen en Ik heel blij alles terug gebouwt en met een raadsel van hoe kan dit nou weer...
de pret was gouw over toen ik alles weer in elkaar zat en ik na 20 min de kachel weer aan wou zetten.. jammer joh . zelfde gezeur als eerst..
ben ik nou echt de enige met dit gezeik ? en is er nou helemaal niemand hier die een duwtje in de richting weet met zoeken ?
woensdag gaat de auto naar de specialist voor een nieuwe motorsteun, nieuwe vacuum slangen, en verwijderen van de swirl flaps. Weet iemand welke maat ik nodig heb ? en waar ik deze snel vandaan kan halen ?
De auto word ook geheel aan de computer gehangen voor de nieuwste software.
ik kwam dus thuis en heb de standkachel los gehaald . toen kon ik alle stekkers goed los maken en de printplaat van de kachel afhalen. Ik ben toch eerst de ntc weerstand gaan meten met een multimeter .
de waardes van ohm veranderde toen ik met een soldeerbout in de buurt kwam van de sensor. dus deze zou toch goed moeten zijn lijkt mij.. dus de printplaat weer terug naar de auto even alles los eraan gehangen en aangezet. en jawel starten maar en branden maar als een tierelier.. alles werkte zoals het moest. de kachel even een kwartier laten branden an daarna af laten koelen en Ik heel blij alles terug gebouwt en met een raadsel van hoe kan dit nou weer...
de pret was gouw over toen ik alles weer in elkaar zat en ik na 20 min de kachel weer aan wou zetten.. jammer joh . zelfde gezeur als eerst..
ben ik nou echt de enige met dit gezeik ? en is er nou helemaal niemand hier die een duwtje in de richting weet met zoeken ?
woensdag gaat de auto naar de specialist voor een nieuwe motorsteun, nieuwe vacuum slangen, en verwijderen van de swirl flaps. Weet iemand welke maat ik nodig heb ? en waar ik deze snel vandaan kan halen ?
De auto word ook geheel aan de computer gehangen voor de nieuwste software.
Re: E39 530d touring 08-2003
Ik wou dat ik het wist.. naar welke specialist ga je overigens?
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: E39 530d touring 08-2003
bs engines . die man heeft 25 jaar bij de bmw gewerkt en werkt nu voor zich zelf met alle apparatuur die die nodig heeft.. zit bij ons om de hoek gelukkig.
Niemand die weet welke diameter ik nodig heb van de blankingplates ?
niemand die mij kan vertellen in welke richting het nog meer kan zoeken als alleen de kachel zelf ?
Niemand die weet welke diameter ik nodig heb van de blankingplates ?
niemand die mij kan vertellen in welke richting het nog meer kan zoeken als alleen de kachel zelf ?
Re: E39 530d touring 08-2003
Bekabeling maybe? of connector vies oid? probeer alle connectoren even schoon te maken. bekabeling ffe nalopen etc.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: E39 530d touring 08-2003
Weer een stapje verder ,
Ik heb vandaag de waterpomp op de kachel vervangen . De kachel werkt nog niet helemaal
Zoals het zou moeten maar hij brand nu wel enigszins .. eigenlijk de hele dag gewoon
Goed gereageerd op alles wat ik vroeg . Alleen nu net wil die weer soms wel soms niet . Als alles ook echt
Goed heet is lijk ik wat luchtbellen te horen bij de kachel . Hij is natuurlijk wat koelwater verloren met het wisselen
Van de pomp . Dit heb ik wel weer aangevuld . Morgen ochtend maar kijken of die aan slaat op ingegeven temperatuur.
Verder heb ik de ruitenwisser motor achter vervangen en die doet het ook weer . De sproeier helaas niet ( hoor ook geen motortje ) en het achteraampje wil ook niet . Heb alles omgezet van de donor maar zonder resultaat . Zal denk ik toch een kabelbreuk zitten bij het scharnier . Nou weet ik niet meer hoe het bij mijn oude touring ging . Maar de ruitenwisser gaat van links maar rechts . En dan later weer van Rechts naar links .Hoort die niet in 1 keer van links naar rechts te gaan ?
Ik heb vandaag de waterpomp op de kachel vervangen . De kachel werkt nog niet helemaal
Zoals het zou moeten maar hij brand nu wel enigszins .. eigenlijk de hele dag gewoon
Goed gereageerd op alles wat ik vroeg . Alleen nu net wil die weer soms wel soms niet . Als alles ook echt
Goed heet is lijk ik wat luchtbellen te horen bij de kachel . Hij is natuurlijk wat koelwater verloren met het wisselen
Van de pomp . Dit heb ik wel weer aangevuld . Morgen ochtend maar kijken of die aan slaat op ingegeven temperatuur.
Verder heb ik de ruitenwisser motor achter vervangen en die doet het ook weer . De sproeier helaas niet ( hoor ook geen motortje ) en het achteraampje wil ook niet . Heb alles omgezet van de donor maar zonder resultaat . Zal denk ik toch een kabelbreuk zitten bij het scharnier . Nou weet ik niet meer hoe het bij mijn oude touring ging . Maar de ruitenwisser gaat van links maar rechts . En dan later weer van Rechts naar links .Hoort die niet in 1 keer van links naar rechts te gaan ?
Re: E39 530d touring 08-2003
Achter ruiterwisser maakt inderdaad een slag naar rechts, wacht dan even en maakt weer een slag naar links. Gaat dus niet heen en weer in 1 actie.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: E39 530d touring 08-2003
Oké dankjewel ! Dan is dat in orde zo.
De standkachel was niet aangegaan vanmorgen helaas . Zekering erin en uit en hij deed het weer.
Langer als 4 minuten brand die helaas niet dus er is nog iets wat niet helemaal
Lekker is . Maar , we zijn al een stapje verder
Ik heb net op het e39 forum in duitsland gelezen dat het warschijnlijk een defect is op de printplaat. (hoe nieuw deze er dan ook nog uit ziet) Daar was ook iemand met het probleem dat als hij zijn deur opende of dicht deed dat de ventilator van de webasto begon te zoemen.. Nou is het bij mij zo dat hij geen constant toerental maakt maar hele rare snelle aan uit hard zacht toerentallen.... De beste man van standheizung diagnose uit duitsland zegt dat die voor 99% aan een probleempje op de printplaat ligt.. hij kan alles maken dus ik ga maar contact met hem op nemen.. Ik denk dat ik maar de hele kachel erheen stuur .. en om toch te kunnen rijden maar even de donor webasto erin zonder aan te sluiten.. dit ivm met koelwater natuurlijk..
De standkachel was niet aangegaan vanmorgen helaas . Zekering erin en uit en hij deed het weer.
Langer als 4 minuten brand die helaas niet dus er is nog iets wat niet helemaal
Lekker is . Maar , we zijn al een stapje verder

Ik heb net op het e39 forum in duitsland gelezen dat het warschijnlijk een defect is op de printplaat. (hoe nieuw deze er dan ook nog uit ziet) Daar was ook iemand met het probleem dat als hij zijn deur opende of dicht deed dat de ventilator van de webasto begon te zoemen.. Nou is het bij mij zo dat hij geen constant toerental maakt maar hele rare snelle aan uit hard zacht toerentallen.... De beste man van standheizung diagnose uit duitsland zegt dat die voor 99% aan een probleempje op de printplaat ligt.. hij kan alles maken dus ik ga maar contact met hem op nemen.. Ik denk dat ik maar de hele kachel erheen stuur .. en om toch te kunnen rijden maar even de donor webasto erin zonder aan te sluiten.. dit ivm met koelwater natuurlijk..
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: E39 530d touring 08-2003
de sleutel van de beemer deed de laatste tijd vervelend.. wel en niet open gaan tot helemaal niet meer open of dicht gaan.. bijna had ik de sleutel al opengemaakt om naar de batterij te kijken.. toen ik bedacht toch eerst maar even lezen.. een how to gevonden om je sleutel opnieuw in te leren en alles doet weer wat het moet doen. de reserve sleutel deed bij aankoop al niks en ook deze wou niet zomaar ingeleerd worden.. toch aan de praat gekregen. het leuke is dat ik er achter kwam dat elke sleutel de instellingen van de stoelen verwarming spiegels onthoud
leuke optie vind ik.!
de standkachel is weer terug bij het oude en eigenlijk nog slechter als bij aankoop.. wil helemaal niet meer behalve de ventilator laten blazen van de kachel. binnen gaat de blower direct weer uit. de waterpomp heb ik los getest op 12v en doet gewoon zijn werk... is er nou helemaal niemand hier op het forum die mij hiermee kan helpen ? die er gewoon echt verstand van heeft van de oorzaak of te zoeken richting ??

de standkachel is weer terug bij het oude en eigenlijk nog slechter als bij aankoop.. wil helemaal niet meer behalve de ventilator laten blazen van de kachel. binnen gaat de blower direct weer uit. de waterpomp heb ik los getest op 12v en doet gewoon zijn werk... is er nou helemaal niemand hier op het forum die mij hiermee kan helpen ? die er gewoon echt verstand van heeft van de oorzaak of te zoeken richting ??
Re: E39 530d touring 08-2003
Sorry, kan je helaas niet helpen met de standkachel, ik zou er mee naar een specialist gaan en het hele verhaal voorleggen ?