E46 of E36? Aankoopadvies gevraagd!
Re: E46 of E36? Aankoopadvies gevraagd!
Deze heeft een hoop km maar als hij goed is onderhouden is het misschien wel wat.
http://m.autoscout24.nl/anbod/bmw-328-c ... -281847324
Schrik niet teveel van de km stand...
http://m.autoscout24.nl/anbod/bmw-328-c ... -281847324
Schrik niet teveel van de km stand...
Ja die ziet er wel goed uit, alleen erg jammer dat het een automaat Is! Anders had ik zeker een berichtje gestuurd.
Wat zijn eigenlijk de dingen waar je last van gaat krijgen bij een bmw van 300k+? Moet je dan gaan kijken naar een nieuwe ketting of een motorrivisie of valt dat wel mee?
Bedankt overigens voor de link Yoghurt die Is erg handig!
Wat zijn eigenlijk de dingen waar je last van gaat krijgen bij een bmw van 300k+? Moet je dan gaan kijken naar een nieuwe ketting of een motorrivisie of valt dat wel mee?
Bedankt overigens voor de link Yoghurt die Is erg handig!
Ik weet het niet helemaal zeker voor een benzine, maar bij de diesels is 200.000 even een cruciaal puntje waar veel onderdelen overlijden. Denk dat het bij de benzine ook zo is. Motor revisie, dat zou ik niet weten. Ik denk wel dat zolang se ketting geen rare geluiden maakt dit niet zon probleem is.
Kan je weinig over een E36 vertellen maar wel over mijn ervaringen en onkosten met de E46 328i
Ik wil je hiernaartoe verwijzen: Mijn ervaringen tot op heden
Auto nu alweer 41 maanden in bezit en deze is in december vlekkeloos door de APK keuring heengegaan. In de tussentijd staat de teller rond de 186.000km als ik het goed heb.
Blijf er wel bij dat een goede onderhoud van de oude eigenaren heel belangrijk is: koop er iig eentje waarvan de geschiedenis bekend is en waarbij bewijzen zijn van het gepleegde onderhoud.
Veel suc6 met je keuze.
Ik wil je hiernaartoe verwijzen: Mijn ervaringen tot op heden
Auto nu alweer 41 maanden in bezit en deze is in december vlekkeloos door de APK keuring heengegaan. In de tussentijd staat de teller rond de 186.000km als ik het goed heb.
Blijf er wel bij dat een goede onderhoud van de oude eigenaren heel belangrijk is: koop er iig eentje waarvan de geschiedenis bekend is en waarbij bewijzen zijn van het gepleegde onderhoud.
Veel suc6 met je keuze.

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
Heb zelf een e46 320ci van 2002 met 241.000 op de klok gekocht anderhalf jaar geleden, nu heb ik ruim 300.000 erop staan zonder problemen. Alles werkt en doet het nog steeds, zelfs nog geen lampje hoeven verwisselen. Wel het gebruikelijke onderhoud natuurlijk en een nieuwe radiateur, nieuwe draagarmen incl. rubbers en remmerij. Aan het begin veel last van olieverbruik gehad, met een nieuwe carterventilatie en veel snelweg-kilometers is het probleem van 1liter op 400km(!) naar 1liter op 5000km opgelost. Ik moet bekennen dat M3-olie 10W60 ook veel goeds voor mijn auto gedaan heeft, maar alleen afgelopen zomer, nu gewoon 5W30 en het is nog steeds stabiel.
De distributiekettingen van de 6-cylinders gaan in principe een leven lang mee, of er moet echt verkeerd met de auto omgegaan zijn, bijv. trappen met koude motor. Succes met je zoektocht.
De distributiekettingen van de 6-cylinders gaan in principe een leven lang mee, of er moet echt verkeerd met de auto omgegaan zijn, bijv. trappen met koude motor. Succes met je zoektocht.
sowieso moet je zelf kiezen
jij gaat er immers straks je blauw aan betalen aan kosten
doe je dat liever in een e36 of e46 moet je ff voor je zelf kijken..
bmw rijd je met liefde vor het merk en de uitstraling en dat het je klote kost onderweg
tjaaaaa
jij gaat er immers straks je blauw aan betalen aan kosten
doe je dat liever in een e36 of e46 moet je ff voor je zelf kijken..
bmw rijd je met liefde vor het merk en de uitstraling en dat het je klote kost onderweg
tjaaaaa
geheel afhankelijk van de vorige eigenaren. En je moet wat geluk hebben. Motorisch zelf zul je niet snel gekke dingen hebben mits tijdig en goed onderhoud gehad. Het zijn juist overige zaken. stuurhuizen, versnellingsbakken, koppeling, vliegwielen, draagarmen. Poreuze leidingen. Uitlaatstukken, remleidingen. Zeker als je dat zelf niet kan kan er zo duizenden euro's aan zitten als je beetje pech hebt.Wat zijn eigenlijk de dingen waar je last van gaat krijgen bij een bmw van 300k+? Moet je dan gaan kijken naar een nieuwe ketting of een motorrivisie of valt dat wel mee?
Maar vooral ook met 300.000 km is vaak mijn ervaring dat de auto er gewoon niet goed uit ziet zoals stuur versleten, bestuurdersstoel beetje doorgezakt of slijtage plekken, steenslag, roest, etc. Maar ook dat allemaal afhankelijk van de vorige eigenaren.
Als jij een auto van 2000 euro haalt en er ook een paar duizend in wil investeren zodat hij technisch weer in orde is blijft het gewoon een auto met veel kilometers, steenslag, slijtagedingen in interieur. Als je dat ook allemaal in orde wil maken is het vaak een bodemloze put. Daarom zou ik eerder voor 500 euro een auto halen om de eerste maanden te overbruggen (en ja, die kunnen ook prima een jaar mee eventueel zonder uit elkaar te vallen). En dan voor 5000 euro er een te kopen die in de basis gewoon helemaal strak is. Ben je onderaan de streep goedkoper uit met een strakkere auto waar je veel langer plezier van gaat hebben denk ik
Maar om antwoord te geven op jou vraag wat is de beter?
Maakt niet uit, bij beiden is het potentieel groot een bodemloze put terrecht te komen als je de auto weer helemaal strak wil maken. Kijk vooral naar de algehele staat van de auto en onderhoudshistorie. Kortom, zoek een auto die 300.000 km een heel net baasje heeft gehad
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
upschur, ik weet niet waar je het nou allemaal over hebt maar ik ga echt geen BMW rijden voor de uitstraling. Ik heb namelijk geen last van een midlife crisis.
Ik ga BMW rijden voor de nonstalgie, toen ik nog een klein jongetje was hadden mijn ouders een E36 325i. En dat vond ik altijd zo'n gave wagen. Het geluid van zo'n mooie 6 cilinder geeft me dan ook nog tot op de dag van vandaag vlinders in mijn buik. Ik vind het echt het mooiste motorgeluid dat er bestaat.
Laten we de opties en de voordelen en de nadelen eventjes op een rijtje zetten:
Optie 1 -> koop een nette 4 cilinder, deze kan je namelijk met onderhoudshistorie en een beetje strak krijgen met een budget van 2000-3000 euro.
+ ik heb een nette auto
+ ik heb waarschijnlijk geen onverwachte kosten
+ ik bespaar 5 euro per maand op verzekering
- ik rij in een model die ik eigenlijk niet wil rijden
- als je pech hebt heb je toch misschien nog onverwachte kosten
- ik moet de auto na een tijdje weer verkopen en een ander model kopen
Optie 2 -> koop eerst een barrel van 500 euro en spaar ondertussen voor een net 6 cilinder model.
+ ik heb na een paar maanden waarschijnlijk direct een strak en goed onderhouden 6 cilinder model.
- ik rij een tijdje in een barrel
- ik moet het barrel weer verkopen en een goed 6 cilinder model zoeken
- ik heb kans dat het barrel het begeeft, want ik ga er geen geld aan uitgeven
- het strakke 6 cilinder model heeft meer last van afschrijving
Optie 3 -> ik zoek een 6 cilinder model tussen de 2000 en 3000 euro met kans op gebreken.
+ ik rij direct in het model dat ik wil rijden
+ ik hoef maar 1 keer een auto aan te schaffen en ik hoef niks te verkopen
+ als ik geluk hebt vind ik een mooie
- kans dat de auto er niet strak uit ziet
- kans op relatief grote onderhoudskosten
In mijn optiek is optie 3 het beste, want bij deze optie baren de minpunten mij het minste zorg. Het maakt mij namelijk niet uit dat de auto er niet zo strak uitziet. En bovendien kan ik zelf goed sleutelen, en me vader en me neef zijn allebei monteur. Dus de auto weer helemaal technisch in orde maken is ook niet zo'n probleem.
Ik heb diverse mensen al mailtjes gestuurd en ik wacht nu eigenlijk op antwoord zodat ik afspraken kan maken, bedankt voor alle tips waar ik op moet letten dat gaat zeker helpen! Ik heb tot en met maart de tijd om er eentje te vinden!

Ik ga BMW rijden voor de nonstalgie, toen ik nog een klein jongetje was hadden mijn ouders een E36 325i. En dat vond ik altijd zo'n gave wagen. Het geluid van zo'n mooie 6 cilinder geeft me dan ook nog tot op de dag van vandaag vlinders in mijn buik. Ik vind het echt het mooiste motorgeluid dat er bestaat.

Laten we de opties en de voordelen en de nadelen eventjes op een rijtje zetten:
Optie 1 -> koop een nette 4 cilinder, deze kan je namelijk met onderhoudshistorie en een beetje strak krijgen met een budget van 2000-3000 euro.
+ ik heb een nette auto
+ ik heb waarschijnlijk geen onverwachte kosten
+ ik bespaar 5 euro per maand op verzekering
- ik rij in een model die ik eigenlijk niet wil rijden
- als je pech hebt heb je toch misschien nog onverwachte kosten
- ik moet de auto na een tijdje weer verkopen en een ander model kopen
Optie 2 -> koop eerst een barrel van 500 euro en spaar ondertussen voor een net 6 cilinder model.
+ ik heb na een paar maanden waarschijnlijk direct een strak en goed onderhouden 6 cilinder model.
- ik rij een tijdje in een barrel
- ik moet het barrel weer verkopen en een goed 6 cilinder model zoeken
- het strakke 6 cilinder model heeft meer last van afschrijving
Optie 3 -> ik zoek een 6 cilinder model tussen de 2000 en 3000 euro met kans op gebreken.
+ ik rij direct in het model dat ik wil rijden
+ ik hoef maar 1 keer een auto aan te schaffen en ik hoef niks te verkopen
+ als ik geluk hebt vind ik een mooie
- kans dat de auto er niet strak uit ziet
- kans op relatief grote onderhoudskosten
In mijn optiek is optie 3 het beste, want bij deze optie baren de minpunten mij het minste zorg. Het maakt mij namelijk niet uit dat de auto er niet zo strak uitziet. En bovendien kan ik zelf goed sleutelen, en me vader en me neef zijn allebei monteur. Dus de auto weer helemaal technisch in orde maken is ook niet zo'n probleem.

Ik heb diverse mensen al mailtjes gestuurd en ik wacht nu eigenlijk op antwoord zodat ik afspraken kan maken, bedankt voor alle tips waar ik op moet letten dat gaat zeker helpen! Ik heb tot en met maart de tijd om er eentje te vinden!

@Mitslol
Ik denk dat de meeste je hier advies willen geven dat het niet alleen maar motorisch is maar ook technisch wat veel problemen kan gaan geven. Goede onderhoud motorisch zorgt voor lang leven en mogelijk niet z'n hoge onkosten maar de rest komt met de tijd achter elkaar aan bij een hogere kilometerstand (zeker als een heleboel dingen nog origineel zijn).
En zo te lezen heb je eigenlijk al een beslissing genomen in je keuze oftewel een 6 pitter met een hogere km-stand.
Als voorbeeld neem ik even een ander merk namelijk een Alfa Romeo 164 6 pitter die een kennis van mij heeft gehad en zonder al teveel probleem met 500.000km van de hand heeft gedaan.
Goed onderhoud zegt gewoon heel veel, zorg iig dat het e.e.a. een beetje bekend is bij je keuze en neem desnoods een optie in overweging dat je de auto even ook laat bekijken door je vader en neef voordat je deze daadwerkelijk gaat kopen
Ik denk dat de meeste je hier advies willen geven dat het niet alleen maar motorisch is maar ook technisch wat veel problemen kan gaan geven. Goede onderhoud motorisch zorgt voor lang leven en mogelijk niet z'n hoge onkosten maar de rest komt met de tijd achter elkaar aan bij een hogere kilometerstand (zeker als een heleboel dingen nog origineel zijn).
En zo te lezen heb je eigenlijk al een beslissing genomen in je keuze oftewel een 6 pitter met een hogere km-stand.
Als voorbeeld neem ik even een ander merk namelijk een Alfa Romeo 164 6 pitter die een kennis van mij heeft gehad en zonder al teveel probleem met 500.000km van de hand heeft gedaan.
Goed onderhoud zegt gewoon heel veel, zorg iig dat het e.e.a. een beetje bekend is bij je keuze en neem desnoods een optie in overweging dat je de auto even ook laat bekijken door je vader en neef voordat je deze daadwerkelijk gaat kopen

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Je bent nog een paar voor en nadelen vergeten, maar puur financieel gezien is optie 2 veruit de beste keuze. Ook omdat je van plan bent een tijdje met de auto te doen. Met een 'barrel' van 500 euro kun je een heel eind komen hoor zoals deze:Het maakt mij namelijk niet uit dat de auto er niet zo strak uitziet.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
meer dan een jaar APK. Ik weet het, het is geen stoere bak of zo. Over een half jaar verkoop je hem zo weer voor het zelfde geld zonder moeite en heb je alle rust om naar een exemplaar op zoek te gaan naar jou wens. Hou je dat exemplaar netjes bij houden ze nog aardig de waarde hoor. Haal je voor 2000 euro een auto en je steekt er 3000 euro in. dan blijft het een auto met veel kilometers waarmee je per saldo veel meer zult afschrijven. Is echt een 'moeite' van niks om een barrel te verkopen zolang er apk op zit.
in tegenstelling tot advies (wat niet voor niets is), ookal is het ongevraagd lijkt het er op dat je je keuze al hebt gemaakt.
Maar als je toch een aantal jaar met een auto wil doen en je het het niet uit maakt of een auto er niet strak uit ziet en flink wat geld achter de hand hebt om er in te investeren. Dan is optie 3 prima natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Joostb op 10 jan 2016, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou noem maar een paar voor en nadelen dan, ben wel benieuwd.
En hoe weet je nou dat optie 2 financieel de beste keuze is? Dat is onmogelijk te voorspellen. Voor hetzelfde geld krijgt die mooie strakke waarvoor je een tijdje hebt gespaard ook kuren die een hoop geld gaan kosten. Of het barrel van 500 euro begeeft het waardoor je weer een paar honderd euro lichter bent.
Of ik vind een mooi exemplaar binnen mijn budget die heel weinig mankeert! Je kan het gewoon niet van te voren weten.
Ik kom namelijk binnen mijn budget ook auto's tegen die 230k hebben gelopen of nog minder, die kunnen nog een tijdje vooruit lijkt mij.
En hoe weet je nou dat optie 2 financieel de beste keuze is? Dat is onmogelijk te voorspellen. Voor hetzelfde geld krijgt die mooie strakke waarvoor je een tijdje hebt gespaard ook kuren die een hoop geld gaan kosten. Of het barrel van 500 euro begeeft het waardoor je weer een paar honderd euro lichter bent.
Of ik vind een mooi exemplaar binnen mijn budget die heel weinig mankeert! Je kan het gewoon niet van te voren weten.
Ik kom namelijk binnen mijn budget ook auto's tegen die 230k hebben gelopen of nog minder, die kunnen nog een tijdje vooruit lijkt mij.
laat ik het anders zeggen, de kans is zeer groot dat optie 2 financieel veel betere keuze is. Optie 1 overigens ook, maar dat is niet wat je wil.En hoe weet je nou dat optie 2 financieel de beste keuze is? Dat is onmogelijk te voorspellen. Voor hetzelfde geld krijgt die mooie strakke waarvoor je een tijdje hebt gespaard ook kuren die een hoop geld gaan kosten. Of het barrel van 500 euro begeeft het waardoor je weer een paar honderd euro lichter bent.
Je kiest uiteindelijk voor de duurste optie waarschijnlijk om vervolgens in de minst mooie BMW rond te rijden. Met als enige voordeel dat je er gelijk in kunt rijden
- ik rij een tijdje in een barrel --> klopt, maar is dat zó erg met een strakke E46 in het achterhoofd?Nou noem maar een paar voor en nadelen dan, ben wel benieuwd.
- ik moet het barrel weer verkopen en een goed 6 cilinder model zoeken --> 6 cilinder moet je nu ook uitzoeken per saldo maakt dat dus niet uit, barrel verkoop je zo als er nog een tijdje APK op zit of ruil je in.
die kans is er, maar ach zolang er apk op zit kom je vaak een heel eind hoor dat hij er echt mee op houd
- het strakke 6 cilinder model heeft meer last van afschrijving.--> een E46 met veel kilometers en niet aantoonbaar onderhoud waar je vervolgens paar duizend in gaat investeren schrijft meer af hoor
Maar niet aanvallend bedoeld, maar je bent iets naief in de situatie. Liefde maakt blind. En waarschijnlijk omdat je zó graag een 6 cilinder 3 serie wil rijden, wat ik wel kan begrijpen. Maar soms iets iets meer geduld met het echte doel in het achterhoofd een betere optie op de lange termijn. Het is ook niet voor niets wat iedereen anders adviseerd dan jou plannen. Waarvan de meeste die hier gereageerd hebben veel ervaring hebben met deze auto's. Dat is echt niet voor niets.
Maar dat was je vraag niet, blijkbaar wil je dat ook niet horen. Dus gewoon op zoek naar naar het beste exemplaar binnen jou budget en dan fingers crossed

Je kan helemaal niks zeggen over welke optie financieel het best uitpakt, want zo'n nette 4 cilinder of een nette 6 cilinder kan ook een miskoop zijn. Bovendien heb je veel meer last van afschrijving want zo'n hok is gewoon duurder in aanschaf.
- Rijden in een barrel is erg ja, want ik hoef geen strakke E46. Zoals ik al meerdere malen heb vermeld.
- Ja een 6 cilinder moet ik nu ook zoeken, maar ik hoef geen barrel uit te zoeken om die vervolgens weer te verkopen.
- Er is inderdaad kans dat het barrel het begeeft, en er rijd menig rotzooi op de weg dat nog een apk keuring heeft dus dat zegt niet heel veel.
- Een E46 binnen mijn budget schrijft veel minder af, want ze hebben niet allemaal een hoge kilometerstand, en ze zijn al veel goedkoper. En al het onderhoud dat je doet kan je toch aantonen?
Wat ik nu dus gewoon ga doen is een E46 323i uitzoeken binnen mijn budget, en letten op de technische en motorische staat van de auto. Als het gewoon goed rijd en de draagarmen en alle slangen zien er gewoon goed uit en het heeft niet een al te hoge kilometerstand en ik vind geen roest vind ik het prima. Optisch hoeft het dan ook geen hoogstandje te zijn want dat zal me een worst wezen.
- Rijden in een barrel is erg ja, want ik hoef geen strakke E46. Zoals ik al meerdere malen heb vermeld.
- Ja een 6 cilinder moet ik nu ook zoeken, maar ik hoef geen barrel uit te zoeken om die vervolgens weer te verkopen.
- Er is inderdaad kans dat het barrel het begeeft, en er rijd menig rotzooi op de weg dat nog een apk keuring heeft dus dat zegt niet heel veel.
- Een E46 binnen mijn budget schrijft veel minder af, want ze hebben niet allemaal een hoge kilometerstand, en ze zijn al veel goedkoper. En al het onderhoud dat je doet kan je toch aantonen?

Wat ik nu dus gewoon ga doen is een E46 323i uitzoeken binnen mijn budget, en letten op de technische en motorische staat van de auto. Als het gewoon goed rijd en de draagarmen en alle slangen zien er gewoon goed uit en het heeft niet een al te hoge kilometerstand en ik vind geen roest vind ik het prima. Optisch hoeft het dan ook geen hoogstandje te zijn want dat zal me een worst wezen.

ik heb vorige jaar 3250 betaalt voor een 316 uit 2002 facelift, waarom ?
omdat ik de 3e eigenaar ben, omdat het goed onderhouden is. omdat de auto er strak uitziet,
gister een bod gekregen van 3000,- waarom?
1 auto is goedonderhouder
2 auto ziet er strak uit.
auto heeft niet eens zo lage km stand bij aanschaf 208000 en nu 225000
onkosten? niks standaard onderhoud
olie remblokken
en de rembekrachtiger vervangen maar dat mag ook wel met een auto van 2002
owjaa nog es de hydrolager vervangen. maatja dat koste 60euro voor beide 30euro betaalt aan een turk die ze geplaatst heeft.
voor de rest tiptop auto.
die niet afschrijft mede door zijn staat.
koop je een barrel van 2000 euro 6 pitter
garandeer ik je dat je hem volgende jaar nog maar voor 1200 kunt verkopen.
tenzij je ook een gek vindt die een barrel zoekt en alleen kijkt naar de snelheid van een 6pitter!
6 cilinder = fun
fun = s*x we know that xD
veel succes met de aanschaf !
hoop dat je een goede vindt zonder teveel kosten !
en neem het van mij aan.
leen 1000euro meer van je pa en koop een nette 6cillinder
betaal iets meer heb je meer plezier
omdat ik de 3e eigenaar ben, omdat het goed onderhouden is. omdat de auto er strak uitziet,
gister een bod gekregen van 3000,- waarom?
1 auto is goedonderhouder
2 auto ziet er strak uit.
auto heeft niet eens zo lage km stand bij aanschaf 208000 en nu 225000
onkosten? niks standaard onderhoud
olie remblokken
en de rembekrachtiger vervangen maar dat mag ook wel met een auto van 2002
owjaa nog es de hydrolager vervangen. maatja dat koste 60euro voor beide 30euro betaalt aan een turk die ze geplaatst heeft.
voor de rest tiptop auto.
die niet afschrijft mede door zijn staat.
koop je een barrel van 2000 euro 6 pitter
garandeer ik je dat je hem volgende jaar nog maar voor 1200 kunt verkopen.
tenzij je ook een gek vindt die een barrel zoekt en alleen kijkt naar de snelheid van een 6pitter!
6 cilinder = fun
fun = s*x we know that xD

veel succes met de aanschaf !
hoop dat je een goede vindt zonder teveel kosten !
en neem het van mij aan.
leen 1000euro meer van je pa en koop een nette 6cillinder
betaal iets meer heb je meer plezier
E39 525TDS 3x sold
E46 316 FL SOLD
E87 118D
E46 316 FL SOLD
E87 118D
Je wilt het niet horen, zoals ik al zei.Je kan helemaal niks zeggen over welke optie financieel het best uitpakt, want zo'n nette 4 cilinder of een nette 6 cilinder kan ook een miskoop zijn. Bovendien heb je veel meer last van afschrijving want zo'n hok is gewoon duurder in aanschaf.
strakke E46 voor 5000 euro met niet zo veel kilometers
Of een niet strakke E46 voor 2000 euro met 3000 euro aan opknapkosten dus per saldo net zo duur, en met een beetje pech word het nog prijziger.
Wil je hem ooit nog verkopen, dan weet ik wel welke je makkelijk kunt verkopen en welke mensen niet willen hebben en dus meer heeft afgeschreven.
Natuurlijk is het koffiedik kijken, maar het feit dat iedereen hier op een forum met experts en kenners dit zegt, zegt natuurlijk ook wel iets toch?
Maar ik denk dat de meesten hier genoeg hebben gezegd. Misschien zoals Kurdo024 hierboven heeft gezegd is het misschien zelfs verstandiger om even tijdelijk iets te lenen zodat je een wat nettere betrouwbaardere E46 kunt kopen die in de basis al wat beter is, ookal ben ik zelf niet zo van het lenen voor auto's.
Ik ga er verder niets meer over zeggen. Maar liefde maakt blind, dat zie ik nu al aan al jou teksten, het zou zonde zijn als je met de aankoop van zo'n auto net zo blind bent en misschien net het verkeerde exemplaar aanschaft.
Tip; neem iemand mee die niet emotioneel betrokken is bij de aankoop. Die gewoon nuchter kijkt naar de staat van de auto, kritisch is en verstand heeft van zaken en rationeel kan beoordelen. En zet hem op de brug of nog beter; laat hem beoordelen door een garage die er even langs wil lopen. Kost een paar tientjes maar kan uiteindelijk heel veel geld schelen. Zo heb ik eerder een BMW bekeken voordat ik de huidige kocht, voor 30 euro bij de KwikFit (niet de beste garage maar zat vlak bij de particulier waar ik hem kocht) op de brug gezet. Ondanks de auto prima reed en stuurde kwam er aan het licht dat de auto ooit een slecht gerepareerde achterschade had wat begon te roesten op vreemde plekken aan de onderzijde en een stuurhuis wat lekte wat op den duur er aan zat te komen. Dus die heb ik laten staan gelukkig.