Auto bestellen!

Show je BMW F20 / F21. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
--help
Berichten: 739
Lid geworden op: 26 mar 2013, 12:07

Re: Auto bestellen!

Bericht door --help » 29 apr 2016, 15:03

Maar 15 april was het nog 7 dagen wachten ... je hebt hem dus nu al 7 dagen! Komop met die foto's dus! ;)
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Re: Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 30 apr 2016, 02:16

Hi all! Vorige week vrijdag inderdaad mijn auto opgehaald :D ik had er super veel zin in en de auto is werkelijk fantastisch! (Zie foto's)

Ik reedt een BMW 116d ede handbak als huurauto en deze was helemaal kaal qua opties dus mijn nieuwe auto was een hele verbetering!

Na 6 dagen had ik 1000 km gereden, netjes ingereden als in schommelen tussen 100-140 en niet teveel toeren maken. Moet je dit nu 2000 km volhouden of is 1000 genoeg? Ik heb de sportstand ook nog niet gebruikt namelijk.

Afijn na 6 super chille dagen begon de vrijdag toch echt wat minder.. Ik ging mijn straat uit en kreeg vervolgens een melding "beperkte of geen aandrijving" iets in die trend. Vervolgens viel de auto stil en werkte het gaspedaal helemaal niet meer.. Toen pakte de automaat ineens het gas weer op en kon ik weer rijden. Ik heb toen meteen naar mijn dealer gebeld en die gaf aan dat als de auto weer normaal doet ik gewoon door kan rijden. Afijn ik moest naar Utrecht (km of 70) en merkte op de snelweg dat ik echt 80 pk minder had ofzo.. Van 80-100 km duurde een eeuwigheid en sowieso wilde de auto slecht optrekken (zelfs met plankgas..)

Ik had dus weer de dealer gebeld (was inmiddels in Utrecht) maar die zei ja dan moeten we hem even uitlezen, maar ze hadden het super druk (net of mij dat wat uitmaakt). Toen werd ik door een monteur gebeld van een andere vestiging en die gaf ook aan erg druk te zijn. Ik werd verwezen naar het servicenummer van BMW. Die waren vrij meegaan en gingen de dealer in Utrecht benaderen, binnen 30 min stond er een 3 serie klaar en werd mijn eigen auto meegenomen naar de dealer.

Na een uur of 3-4 belde ik weer op met de vraag wat nu precies de bedoeling is. Ik was namelijk gewoon aan het werk en wilde graag einde van de dag m'n auto weer ophalen. Toen werd er gezegd dat dit wel minimaal een week zal gaan duren omdat ze, komt ie weer, het druk hadden. Toen werd ik nogal pissig.. Ik vind het nogal onacceptabel dat er een fout vanuit BMW niet zsm wordt opgelost.. Excuses als druk en op zaterdag werken we niet heeft een klant geen boodschap aan. Als ik op m'n werk een fout maak moet ik ook overwerken , easy as that. Ik had mijn leasemaatschappij en m'n eigen dealer nogmaals gebeld om te melden dat dit sneller moest. Gelukkig waren zij het met mij eens en als het goed is gaan ze er nu maandag direct mee starten...

Vervelende ervaring dus tot nu toe helaas.. Hebben jullie enig idee wat dit probleem kan zijn overigens? Ik heb wat zitten googelen en kom wel veel dingen over kapotte turbo's tegen etc.. Hoop toch echt niet dat ik een "maandagmorgen" model heb gekregen :(


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ls789 op 30 apr 2016, 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.

ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Re: Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 30 apr 2016, 02:19

Ps heb dit op mijn telefoon gefixt maar kan best zijn dat de foto's niet correct werken :) moet ik op m'n pc even aanpassen dan

--help
Berichten: 739
Lid geworden op: 26 mar 2013, 12:07

Re: Auto bestellen!

Bericht door --help » 30 apr 2016, 16:00

Ziet er mooi uit, niet toevallig wat grotere foto's tot je beschikking? :whistle:

Vervelend om te horen dat je er problemen mee hebt, snap dat het frustrerend is! Als het een week duurt, heb je wel een vervangende auto tot je beschikking van BMW toch?
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Re: Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 30 apr 2016, 16:28

ja had het op mijn telefoon gedaan :P werkte niet! Nu staan ze goed!
Laatst gewijzigd door mieske90 op 30 apr 2016, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het quote van een vorig bericht is niet toegestaan

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: Auto bestellen!

Bericht door mieske90 » 30 apr 2016, 18:26

Een hele dikke wagen heb je :amen:
Alleen jammer van je probleem, hopelijk wordt het snel opgelost en kan het rijplezier snel beginnen.
Afbeelding
Volgende evenement:


--help
Berichten: 739
Lid geworden op: 26 mar 2013, 12:07

Re: Auto bestellen!

Bericht door --help » 02 mei 2016, 09:59

Mooi hoor! Ik heb ook een F21 met M-pakket besteld :love: ... alleen in het wit dan met open dakje!
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

Gebruikersavatar
edjebmw
Berichten: 523
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:57
Contacteer:

Re: Auto bestellen!

Bericht door edjebmw » 08 mei 2016, 14:02

:duimen: :driving: :duimen:
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

Gebruikersavatar
Tool
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mar 2014, 18:22
Locatie: Helmond

Re: Auto bestellen!

Bericht door Tool » 08 mei 2016, 18:21

En heb je hem alweer terug?
Hoe bevalt de combi van de 116d motor met automaat? Buiten de problemen dan :gek:

Kan zelf binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken en heb mijn oog ook op de 116dA laten vallen, heb er zelf nog niet mee gereden, maar vraag me af hoe de 3 cilinder in het dagelijke leven bevalt.
BMW E87 120i ‘04
BMW F20 116d ‘16

ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Re: Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 13 mei 2016, 00:19

Sorry voor de wat late reactie ;)

Auto is weer terug! De egr klep was kapot... Beetje jammer zo na 1000km maar goed. Heb inmiddels 2500 op de teller staan en heb de auto de afgelopen 500km goed belast. <2000 km heb ik de sportstand etc niet gebruikt, kon ook geen goed oordeel geven over de motor dan


Ik heb toen deze auto was besteld een huurauto gereden, ook een 1 serie facelift maar dat was de 116d ede (handbak). Na 5 dagen heb ik mijn bestelling laten aanpassen naar een automaat. Ik weet niet of het door de driecilinder komt maar vond de handbak gewoonweg niet fijn. De pook trilde.. Kon hier niet aan wennen en vond het vrij hinderlijk. Kwam zelf van Audi (A3 nieuw gekocht in 2014) en die schakelde echt perfect! Ook bij het intrappen van koppeling voel je wat trillen.. De BMW die ik reed was gewoon nieuwe (6000 op de teller) en de dealer gaf aan dat dit kwam omdat het een diesel is en deze nu eenmaal trillen..

Afijn ik wilde er niet aan beginnen en koos voor de automaat! Geen centje pijn tot nu toe! De automaat schakelt werkelijk waar heerlijk en ik voel nergens een trilling in de auto :) dus in dat opzicht hebben ze dat wel prima aangepakt!

Verder is voor mij de 116d rap genoeg. Auto schakelt natuurlijk snel en efficiënt waardoor je snel weg bent bij een stoplicht en rap op de 60-80 km/h zit. Ook op de snelweg merk ik er niks van dat er een drie cilinder in ligt. Blok is vrij stil en zeker met muziek aan niet storend aanwezig. Op de snelweg schakelt de bak gewoon goed terug met het intrappen van het gas waardoor je goed kunt inhalen.

De 118d is sneller en daarboven ook uiteraard.. Voor jezelf aanvoelen wat je nodig hebt. Ik rij zelf motor en een auto moet wel echt veeeel pk hebben wil ik snelheid ervaren.. Ben gewoon de snelheid van een motor gewend ;)

Dus voor mij is een 118d ook "langzaam". Mijn Audi had 110 pk en deze volgens mij 116pk dus ben er iets op vooruit gegaan ;)

Gebruikersavatar
Tool
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mar 2014, 18:22
Locatie: Helmond

Re: Auto bestellen!

Bericht door Tool » 13 mei 2016, 19:49

Tsja die EGR rotzooi is echt een plaag, mn collega heeft hem 5x moeten laten vervangen in 30.000km bij zijn V40 D4...

Hoe is de 116d motor in vergelijking met 1.6 TDI van VAG? Dit zou voor mij namelijk de tweede keus zijn als de 1 niet in het budget past in de configuratie die ik wil.
Het trillen van de pook hebben alle achterwiel aangedreven BMW's volgens mij, komt omdat de pook direct in de bak zit en bij bijv. Audi met kabels verbonden (vanwege motor in dwarsrichting) en daarmee wat van deze de trillingen opvangen.

Heb overigens nu verplicht een Megane, dus alles is al beter dan het hok wat ik nu rij :rolf:
BMW E87 120i ‘04
BMW F20 116d ‘16

ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Re: Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 14 mei 2016, 09:09

Ja zoiets had ik ook gehoord :) allemaal leuk en aardig maar zodra het irritant is wil ik het niet.. Heb het geprobeerd ;) maar vond het vervelend helaas.

Schakelen is overigens wel leuker dan automaat denk, net even wat meer controle over de auto voor mijn gevoel. Ik had ook een 1.6 van Vag echter we de handbak. Fijne motor! Nooit geen problemen mee gehad etc. Loopt ietsje mooier maar dat komt gewoon omdat dat een 4 cilinder is. Merk je niet al te veel van. Beste is proefrijden in allebei! BMW rijdt wel een stuk leuker vind ik, de achterwielaandrijving merk je wel :) leuker in bochten! Audi was ook prima maar gewoon net wat degelijker qua rijden..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Showroom”