Pagina 2 van 2

Re: Arie 3-serie compact

Geplaatst: 26 jan 2016, 17:27
door Arie Kabaalstra
Qua motorconfiguratie?.. een V12 natuurlijk!.. maar met de helft zou ik ook tevreden zijn.. (2.4 liter Dino)

mijn "Droomauto" heeft "maar" een 4cilinder lijn blok.. maar een V6 is daar ook wel in te "schoenlepelen"..

Re: Arie 3-serie compact

Geplaatst: 26 jan 2016, 19:41
door mieske90
Een maat van mij heeft een E36 compact met een 5L V12.
Hij heeft hem te koop gehad misschien jij interesse?

Re: Arie 3-serie compact

Geplaatst: 26 jan 2016, 22:52
door Arie Kabaalstra
Nah... ik vrees dat ik em alleen voor de sier voor mijn deur kan zetten.. gezien het brandstofverbruik.. denk ook dat de balans van de auto er niet beter op wordt met een dergelijk blok voorin..

(gedachtenexperimentje.. stel: men neme.. een doos geduld, een 850 V12 blok, een lasapparaat.. een E36 Compact, zooitje buis om een rolkooi van te maken.. en de neus te verstijven.. en dan die V12 Midscheeps erin te schoenlepelen?.. Kon wel eens een leuk "Speledingetje" worden..

Re: Arie 3-serie compact

Geplaatst: 27 jan 2016, 17:21
door Arie Kabaalstra
Lennootje schreef:ook een BMW liefhebber en horlogefan, je bent me vast wel tegen gekomen op het horlogeforum, ik heb daar ook het topic over motoren gestart.
Ja.. Lenno.. met die grijze "Duplicati" :rolf:

Re: Arie 3-serie compact

Geplaatst: 28 jan 2016, 10:35
door lennootje
klopt ja,

Daarom vindt ik het vreemd dat je een V12 leuk vindt.
Weinig bottompower en heeeeeel veel toeren.
Wel die oude F1 motoren natuurlijk V8,V10 en V12, die gillen lekker.
Ik ben zelf meer een liefhebber van V8 vanwege het koppel en het gebrul, ik heb wat ervaring met een E63 AMG van een vriend van mij, 500+ pktjes en een berg koppel, niet normaal gewoon.
Ook de lowtech V10 van Viper met kleppen zo groot als koffieschotels klinkt geweldig.

groetjes Lenno

P.S. de laatste luchtgekoelde boxer 12 cilinder van de porsche uit de 24 uur van Le Mans is het heftigste geluid ever.
Jou zeer wel bekend zoals ik weet.

Re: Arie 3-serie compact

Geplaatst: 28 jan 2016, 13:04
door Arie Kabaalstra
de 912 motor.. een 4.5 later 5 liter 180° V.. Luchtgekoeld.. waarom?.. "Weil mann Luft gar nicht verlieren kann" aldus Ferdinand Piech.. en Duitsers zouden geen Humor hebben?..

Gedachten-experimentje.. neem Ducati-koppen.. en bouw een 3-liter V6 zonder klepveren.. ééntje die 10.000 toeren mag draaien.. Oh Boy!..

Re: Arie 3-serie compact

Geplaatst: 01 feb 2016, 01:02
door Arie Kabaalstra
afgelopen Donderdagavond.. rij ik naar huis.. Lekke band.. Ok.. dus voor het eerst Bandje wisselen bij een BMW.. Damn!.. wat is dat makkelijk.. Matje omhoog.. moertje erafdraaien.. kap eraf.. clip inknijpen.. en de hele handel komt zo onder de auto vandaan.. wielbouten lossen.. doppie uit de dorpel wippen.. krik erin.. draai op, bouten eruit.. wiel eraf.. thuisbrenger erop.. bouten erin.. krik naar benee.. bouten aantrekken.. zooi achterin mikken.. en Gas op die Lollie.. was nog geen 10 minuten bezig.. Top!..

'k heb er vrijdagmiddag meteen maar 4 nieuwe banden onder laten metselen.. voor zaten er "Flamingo's" onder.. en achter "Sportiva".. nooit van gehoord.. en nee.. ik was er ook niet van onder de indruk qua natte grip.. 'k heb er nu Toyo Proxes CF2 onder liggen.. bevallen me tot nu toe goed.. natte grip is goed.. en ik lees ook goede reviews.. tijd zal het leren hoe ze zich houden met mijn rijstijl (Bleifuß)..