Hallo Allemaal,
Helaas hier ook alweer een tijdje niks gepost, maar inmiddels wel terug van de eerste vakantie met de touring.
Hoe beviel het: te eerste heb ik nooit bij deze auto het gevoel gehad dat hij echt 170pk zou hebben. Het eerste stuk heenweg heeft hij flink moeten werken om de 100kmh te halen (1500 kg aan de haak) en om bergop terug te vallen naar 60 in zijn 3!
Dat deed onze vorige auto met 147 pk en minder koppel net zo slecht, maar ik had al langer het idee dat de auto 'lui' gereden was. De eerste eigenaar was een ouder echtpaar en mijn vrouw rijd ook veel korte stukken.
Daarom heb ik hem vervolgens bergop flink wat kilometers hoog in touren gereden, dat resulteerde tijdens de eerste stop in een verontruste echtgenote vanwege de stank wat onder en achter de auto vandaan kwam.
Gedurende de rit ging hij wel beter presteren! Op de terugweg heb ik fijn 100 à 110 kunnen rijden en flink bergop hield hij de 90 aardig vast.
Wat me nu thuis ook opvalt; eerst haalden we met moeite een verbruik van 1:10, wat ik toch wel veel vond, nu zitten we aan 1:12!.
Met de caravan erachter lust hij wel wat 1:7 namelijk, maar dat stoort me dan weer minder.
Er is mij ook via Facebook etc regelmatig gevraagd of de achterwielen nou niet aanlopen (9,5x19 et 30 op een lci zou volgens enkelen niet passen), nou het gaat dus wel, al past er niks meer tussen

80 kilo kogeldruk, 2 kinderen achterin en de kofferbak vol, ging prima.
Bij deze wat foto's