Nieuwe Eisenmann uitlaat ( nu met soundpijp )
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Hoezo niet?bjornc schreef: Maar euh, uitzetten met het blote oog te zien?? Ik dacht het niet.
Als je er een nieuwe uitlaat onder hebt moet hij eerst een paar keer lekker heet zijn geweeat voordat je 'm definitief kan afhangen. Hij gaat n.l. eerst nog ff lekker "werken" . Dus daarna nog even terug naar de garage. Als ie straks scheef hangt niet gelijk schrikken, da's normaal in het begin.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- marcovandaar
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 22:02
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Als ik eens zin heb zal ik er eens fotos maken Koud en warm met een meetstok erbijbjornc schreef:Ziet er goed uit!
Erg verfrissend op een Touring.
Maar euh, uitzetten met het blote oog te zien?? Ik dacht het niet.
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
- marcovandaar
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 22:02
Re: Nieuwe uitlaat
Ik wil je niet teleurstellen ofzo, maar ik heb dus ook geinformeerd om mijn tussendemper er van onder te halen voor het geluid. maar dat uitlaat systeem bedrijf vertelde mij dat het helemaal niks uitmaakt met een e46, hooguit een paar decibel, maar niet met het oor te horen.edjebmw schreef:De sport, want zonder tussendemper klink dat straks helemaal top :>PIR3lly schreef:Dat naar links hangen deed ie bij mijn vorige 330Ci ook een beetje. En die had wel de soundpipes. Ben dus bang dat je hem niet helemaal netjes zult krijgen.
Wel een super gave uitlaat en een heerlijk geluidje.
Heb je de sport of de race uitvoering?
als je echt hoorbaar verschil wilt moet je aan je kat werken.
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Toevallig toen ik gister mijn eisenmann sport eronder zette ook even gekeken naar die tussendemper aangezien t van mij allemaal nog wat harder mocht... denk miss dat ik er een pijp doorheen kan slaan of pijp tussen lassen maar eenmaal met de koevoet er doorheen te gaan blijkt het orgineel al een rechte pijp te zijn die weinig meer doet heb ik het idee van..
IIG mooie mod edje, moet die van jou ook nog inwerken? die van mij namelijk wel,t geluid word steeds iets harder en beter
IIG mooie mod edje, moet die van jou ook nog inwerken? die van mij namelijk wel,t geluid word steeds iets harder en beter
04' BMW 320CI M-Sport
- marcovandaar
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 22:02
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Ik heb ook bijna 2 maanden rond gereden, en ik meot zeggen, het geluid bleef maar harder worden. ik had het ideen a die 2 maanden dat het nog niet klaar was met inwerken... maargoed dat waren denk ik 1500 tot 2000 km dat ik met de bimmer gerden had
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Ja dat zei de jongen ook al waar ik m van heb gekocht... minimaal 1500 km.. gister toen ik m voor het eerst starte was het net iets meer als orgineel.. nu nog geen 50 km later is t al merkbaar
rijd nu constant met het raam een stukje open haha
04' BMW 320CI M-Sport
Re: Nieuwe uitlaat
Ze heten toch niet voor niets "soundpipes". Je merkt het wel degelijk hoor. Veel dieper geluid.marcovandaar schreef: Ik wil je niet teleurstellen ofzo, maar ik heb dus ook geinformeerd om mijn tussendemper er van onder te halen voor het geluid. maar dat uitlaat systeem bedrijf vertelde mij dat het helemaal niks uitmaakt met een e46, hooguit een paar decibel, maar niet met het oor te horen.
als je echt hoorbaar verschil wilt moet je aan je kat werken.
Re: Nieuwe uitlaat
Het geluid is echt wel merkbaar....zo'n tussendemper zit er niet voor niets tussen...dat dempt echt een hoop.marcovandaar schreef:Ik wil je niet teleurstellen ofzo, maar ik heb dus ook geinformeerd om mijn tussendemper er van onder te halen voor het geluid. maar dat uitlaat systeem bedrijf vertelde mij dat het helemaal niks uitmaakt met een e46, hooguit een paar decibel, maar niet met het oor te horen.
als je echt hoorbaar verschil wilt moet je aan je kat werken.
Zo'n soundpipe zorgt voor een veel mooier geluid...en de BMW heeft ook weer wat meer trekkracht dan met de originele uitlaat...en dat is goed te merken bij lage toeren...dan pakt die gelijk goed op
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Bij mij is de lasnaad van de middendemper gescheurd bij de aansluiting naar achteren toe.
Ik zat er ook al aan te denken om de hele demper dan maar te vervangen voor een rechte pijp
Bovendien kunnen er dan 2 flenzen tussen gezet worden, want volgens mij is het vanaf de kat naar de achterdemper uit 1 stuk.
Ik zat er ook al aan te denken om de hele demper dan maar te vervangen voor een rechte pijp
Bovendien kunnen er dan 2 flenzen tussen gezet worden, want volgens mij is het vanaf de kat naar de achterdemper uit 1 stuk.
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Ik heb toch maar Ff een filmpie gemaakt.. De tussendemper zit er nu nog tussen
Dus er volgt nog een filmpie als die ook vervangen is

Dus er volgt nog een filmpie als die ook vervangen is

Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Fraai geluid zeg!! En hij ziet er ook nog eens erg goed uit!!
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Heerlijk! Ik ben 100% overtuigd
Dit is de Sport?
Ga denk ik dan toch voor de Race, die zal dan nog net iets meer geluid geven..
Dit is de Sport?
Ga denk ik dan toch voor de Race, die zal dan nog net iets meer geluid geven..
Re: Nieuwe uitlaat
Vreemd, dempers aan het begin van de uitlaat zorgen juist voor meer tegendruk, waardoor hij in de lage toeren goed presteert. Met alleen een demper op het eind heb je onderin weinig kracht, maar bovenin meer omdat je minder tegendruk (en dus meer flow) hebt.edjebmw schreef:Het geluid is echt wel merkbaar....zo'n tussendemper zit er niet voor niets tussen...dat dempt echt een hoop.marcovandaar schreef:Ik wil je niet teleurstellen ofzo, maar ik heb dus ook geinformeerd om mijn tussendemper er van onder te halen voor het geluid. maar dat uitlaat systeem bedrijf vertelde mij dat het helemaal niks uitmaakt met een e46, hooguit een paar decibel, maar niet met het oor te horen.
als je echt hoorbaar verschil wilt moet je aan je kat werken.
Zo'n soundpipe zorgt voor een veel mooier geluid...en de BMW heeft ook weer wat meer trekkracht dan met de originele uitlaat...en dat is goed te merken bij lage toeren...dan pakt die gelijk goed op![]()
Je hebt neem ik aan nog een kat eronder zitten? Dan zal die nog wel zorgen voor voldoende tegendruk.
Wie heeft er gemeten specs van uitlaat opstellingen? Mijn middendemper is namelijk ook wat lek op de lasrand en van mij mag ie ook wel vervangen worden door een rechte pijp wat mij betreft. Gelijk even 2 flenzen tussen zetten want middendemper en einddemper waren 1 geheel zag ik :?


