Nieuwe Eisenmann uitlaat ( nu met soundpijp )

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
BoMeWm

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Bericht door BoMeWm » 15 feb 2009, 21:24

Ik twijfel ook heftig hoor!!! :?

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 15 feb 2009, 23:31

bjornc schreef: Maar euh, uitzetten met het blote oog te zien?? Ik dacht het niet.
Hoezo niet?
Als je er een nieuwe uitlaat onder hebt moet hij eerst een paar keer lekker heet zijn geweeat voordat je 'm definitief kan afhangen. Hij gaat n.l. eerst nog ff lekker "werken" . Dus daarna nog even terug naar de garage. Als ie straks scheef hangt niet gelijk schrikken, da's normaal in het begin.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

marcovandaar

Bericht door marcovandaar » 15 feb 2009, 23:37

bjornc schreef:Ziet er goed uit!
Erg verfrissend op een Touring.

Maar euh, uitzetten met het blote oog te zien?? Ik dacht het niet.
Als ik eens zin heb zal ik er eens fotos maken Koud en warm met een meetstok erbij :P

marcovandaar

Re: Nieuwe uitlaat

Bericht door marcovandaar » 15 feb 2009, 23:40

edjebmw schreef:
PIR3lly schreef:Dat naar links hangen deed ie bij mijn vorige 330Ci ook een beetje. En die had wel de soundpipes. Ben dus bang dat je hem niet helemaal netjes zult krijgen.
Wel een super gave uitlaat en een heerlijk geluidje.

Heb je de sport of de race uitvoering?
De sport, want zonder tussendemper klink dat straks helemaal top :>
Ik wil je niet teleurstellen ofzo, maar ik heb dus ook geinformeerd om mijn tussendemper er van onder te halen voor het geluid. maar dat uitlaat systeem bedrijf vertelde mij dat het helemaal niks uitmaakt met een e46, hooguit een paar decibel, maar niet met het oor te horen.

als je echt hoorbaar verschil wilt moet je aan je kat werken.

Alex_BMW

Bericht door Alex_BMW » 15 feb 2009, 23:49

Toevallig toen ik gister mijn eisenmann sport eronder zette ook even gekeken naar die tussendemper aangezien t van mij allemaal nog wat harder mocht... denk miss dat ik er een pijp doorheen kan slaan of pijp tussen lassen maar eenmaal met de koevoet er doorheen te gaan blijkt het orgineel al een rechte pijp te zijn die weinig meer doet heb ik het idee van..

IIG mooie mod edje, moet die van jou ook nog inwerken? die van mij namelijk wel,t geluid word steeds iets harder en beter
04' BMW 320CI M-Sport

marcovandaar

Bericht door marcovandaar » 15 feb 2009, 23:53

Quote verwijderd, zie regels gebruik citaten.

Moderatoropmerking Farl
Ik heb ook bijna 2 maanden rond gereden, en ik meot zeggen, het geluid bleef maar harder worden. ik had het ideen a die 2 maanden dat het nog niet klaar was met inwerken... maargoed dat waren denk ik 1500 tot 2000 km dat ik met de bimmer gerden had

Alex_BMW

Bericht door Alex_BMW » 15 feb 2009, 23:56

Ja dat zei de jongen ook al waar ik m van heb gekocht... minimaal 1500 km.. gister toen ik m voor het eerst starte was het net iets meer als orgineel.. nu nog geen 50 km later is t al merkbaar :) rijd nu constant met het raam een stukje open haha
04' BMW 320CI M-Sport

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 16 feb 2009, 19:52

marcovandaar schreef: Ik wil je niet teleurstellen ofzo, maar ik heb dus ook geinformeerd om mijn tussendemper er van onder te halen voor het geluid. maar dat uitlaat systeem bedrijf vertelde mij dat het helemaal niks uitmaakt met een e46, hooguit een paar decibel, maar niet met het oor te horen.

Ze heten toch niet voor niets "soundpipes". Je merkt het wel degelijk hoor. Veel dieper geluid.

edjebmw
Contacteer:

Bericht door edjebmw » 18 feb 2009, 23:10

marcovandaar schreef:Ik wil je niet teleurstellen ofzo, maar ik heb dus ook geinformeerd om mijn tussendemper er van onder te halen voor het geluid. maar dat uitlaat systeem bedrijf vertelde mij dat het helemaal niks uitmaakt met een e46, hooguit een paar decibel, maar niet met het oor te horen.

Het geluid is echt wel merkbaar....zo'n tussendemper zit er niet voor niets tussen...dat dempt echt een hoop.
Zo'n soundpipe zorgt voor een veel mooier geluid...en de BMW heeft ook weer wat meer trekkracht dan met de originele uitlaat...en dat is goed te merken bij lage toeren...dan pakt die gelijk goed op ;)
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 19 feb 2009, 11:10

Bij mij is de lasnaad van de middendemper gescheurd bij de aansluiting naar achteren toe.
Ik zat er ook al aan te denken om de hele demper dan maar te vervangen voor een rechte pijp :+
Bovendien kunnen er dan 2 flenzen tussen gezet worden, want volgens mij is het vanaf de kat naar de achterdemper uit 1 stuk.

edjebmw
Contacteer:

Bericht door edjebmw » 07 mar 2009, 18:20

Ik heb toch maar Ff een filmpie gemaakt.. De tussendemper zit er nu nog tussen :roll:
Dus er volgt nog een filmpie als die ook vervangen is ;)

Afbeelding
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

Robbie M

Bericht door Robbie M » 07 mar 2009, 18:27

:amen: :W

Bart335i

Bericht door Bart335i » 07 mar 2009, 18:49

Fraai geluid zeg!! En hij ziet er ook nog eens erg goed uit!!

Dnl

Bericht door Dnl » 07 mar 2009, 19:00

Heerlijk! Ik ben 100% overtuigd :amen:
Dit is de Sport?

Ga denk ik dan toch voor de Race, die zal dan nog net iets meer geluid geven..

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 07 mar 2009, 20:52

edjebmw schreef:
marcovandaar schreef:Ik wil je niet teleurstellen ofzo, maar ik heb dus ook geinformeerd om mijn tussendemper er van onder te halen voor het geluid. maar dat uitlaat systeem bedrijf vertelde mij dat het helemaal niks uitmaakt met een e46, hooguit een paar decibel, maar niet met het oor te horen.

Het geluid is echt wel merkbaar....zo'n tussendemper zit er niet voor niets tussen...dat dempt echt een hoop.
Zo'n soundpipe zorgt voor een veel mooier geluid...en de BMW heeft ook weer wat meer trekkracht dan met de originele uitlaat...en dat is goed te merken bij lage toeren...dan pakt die gelijk goed op ;)
Vreemd, dempers aan het begin van de uitlaat zorgen juist voor meer tegendruk, waardoor hij in de lage toeren goed presteert. Met alleen een demper op het eind heb je onderin weinig kracht, maar bovenin meer omdat je minder tegendruk (en dus meer flow) hebt.
Je hebt neem ik aan nog een kat eronder zitten? Dan zal die nog wel zorgen voor voldoende tegendruk.

Wie heeft er gemeten specs van uitlaat opstellingen? Mijn middendemper is namelijk ook wat lek op de lasrand en van mij mag ie ook wel vervangen worden door een rechte pijp wat mij betreft. Gelijk even 2 flenzen tussen zetten want middendemper en einddemper waren 1 geheel zag ik :?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”