Heb er in een week tijd al bijna 1200km opzitten en ben eigenlijk al zo als aan de auto gewend.
Enige punten die nog niet echt super zijn:
- Positie CC is inmiddels eigenlijk al wel automatisch te pakken en bedienen, maar hadden voor mij toch gewoon op het stuur mogen blijven zitten
- de grootte en aan de vertekening van de spiegels ben ik inmiddels ook al wel gewend; maar ten opzichte van de rechthoekige E46 coupe spiegels toch een heel verschil
- ruitenwissers doen bij regenachtig weer boven de 160/170km/h hun werk erg slecht heb ik vanmiddag ervaren. Het beste is om ze uit te schakelen en over de 200km/h te gaan rijden.

; ga daar iig nog even kijken wat er nog te verbeteren valt. De ruitenwissers op de E46 coupe bleven zelf bij snelheden boven de 200 hun werk grandioos doen.
- plaatsing van de ruitbediening had voor mij ook op de tunnel mogen blijven, maar de positie is ten opzichte van de E90/E91 sedan/touring wel beter, hoef niet krampachtig te bewegen om ze te bedienen.
De grootste verandering is de versnellingsbak. Voorheen altijd handbak gereden, maar de Steptronic-bak begin ik al goed te waarderen. Lekker rustig warmrijden in D, wanneer warm: pookje naar links en zelf schakelen. Afgelopen week 's avonds al wat dijkwegen (van Arnhem naar Leerdam en weer terug naar Rhenen/Ede) gepakt; in de sequentiële stand is het nog meer dan dikke prima om sportief rijden met een automaat.
Vanmiddag eigenlijk eender over een dikke 270km sturen, na een stukje autobahn (ook zelfschakelend) kom je vlot naar de 230-240 op de teller, in 5 (6 is een echte 'overdrive'), de binnenwegen van de achterhoek en twente opgezocht richting de Veluwe, daar ook de schakeling weer in eigen hand genomen, dat rijdt eigenlijk super.
Ik denk dat ik wel een goede keuze gemaakt hebt als het om de bak aangaat. Enige nadeel daarvan is wel dat ie meer verbruikt dan de handbak, maar dat kan wellicht nog wel veranderen. Ik rij er op dit moment nog wat enthousiaster mee rond (en wellicht zal dat ook wel zo blijven...

).
Verbeteringen? Dat is een goeie...:
- voelt solider aan, wat vooral tijdens het rijden merkbaar is. Neemt daarentegen wel wat emotie weg.
- deurconstructie is degelijker dan die van de E46 bij het dichtgooien van het portier.
- Xenon met adaptieve bochtverlichting is werkelijk super en werkt gewoon als het hoort te werken; verlichting in de gefacelifte E46 was ver onder BMW-niveau.
- Sportstoelen zitten ook grandioos, ook meervoudig elektrisch instelbaar, dus goed zitten is geen probleem. Hele verbetering met de standaard zetels uit de E46.
- Achteraf aangebracht leder is vele malen beter aangebracht dan het leder af fabriek. Ben daar heel blij mee, staat er gewoon strakker op (daarnaast is de kwaliteit van het Porsche leder ook beter dan de af fabriek soorten van BMW, tenzij je voor de Individual opties gaat).
- fatsoenlijke olietemperatuurmeter i.p.v. een watertemperatuurmeter: nu weet je ten minste wanneer je op het gas kan.
- boordcomputergegevens ook op display radio zichtbaar (bij uitvoering zonder I-drive + Nav. pro).
- sfeertje in het donker in de cockpit met naast de oranje 'watervalverlichting' deze ook in de portieren doorgezet; erg subtiel en fraai