Pagina 2 van 3
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 30 jul 2016, 09:23
door hj2
Als ik zo door mijn wimpers kijk is dit bij uitstek een auto om zelf een setje bij te kopen om uit te lezen
Investeer die paar tientjes, dat scheelt je een hoop 'offertes' van specialisten.
Het lijkt er op dat je het nog wel eens nodig gaat hebben.
Toch nog 1 tip: die gekitte slang zou ik maar vervangen voor een 'echte' , en dat zou ik dan met alle slangen doen. Als de kit in het verbindingsstuk zit is de O-ring kaduuk, die kun je ook los vervangen ipv te kitten
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 30 jul 2016, 09:33
door E39V8
hj2 schreef:Als ik zo door mijn wimpers kijk is dit bij uitstek een auto om zelf een setje bij te kopen om uit te lezen
Investeer die paar tientjes, dat scheelt je een hoop 'offertes' van specialisten.
Het lijkt er op dat je het nog wel eens nodig gaat hebben.
Toch nog 1 tip: die gekitte slang zou ik maar vervangen voor een 'echte' , en dat zou ik dan met alle slangen doen. Als de kit in het verbindingsstuk zit is de O-ring kaduuk, die kun je ook los vervangen ipv te kitten
Ik ben momenteel echt plat, binnenkort als ik mn salaris krijg komt het goed.
Toch bedankt!
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 30 jul 2016, 14:31
door E39V8
Okee hij kreeg 11 foutcodes waarvan er 9 onbekend waren (zijn systeem herkende de fout niet).
De andere 2 waren:
-139
-245 of P245 (die man was niet heel duidelijk, ene keer zei hij P245 andere keer 245 maarja..)
Weet iemand toevallig waar deze codes voor zijn?
Volgens mij zij hij zelf dat eentje met de inlaat(spruitstuk) te maken had.
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 01 aug 2016, 13:14
door Ray_530i_2001
Ik weet niet of het ook voor de V8 van toepassing is, ik had vorige maand precies hetzelfde met mijn 530i. Nieuwe nokkenassensor en klaar. (tijdens het uitlezen wordt dit al aangegeven)
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 01 aug 2016, 14:11
door DustMan
E39V8 schreef:Okee hij kreeg 11 foutcodes waarvan er 9 onbekend waren (zijn systeem herkende de fout niet).
De andere 2 waren:
-139
-245 of P245 (die man was niet heel duidelijk, ene keer zei hij P245 andere keer 245 maarja..)
Weet iemand toevallig waar deze codes voor zijn?
Volgens mij zij hij zelf dat eentje met de inlaat(spruitstuk) te maken had.
Was dit een BMW specialist? Dit zijn gewoon generieke OBD meldingen. Een echte specialist leest ze uit met ISTA/Rheingold en dan weet je direct wat er aan de hand is (niet alleen met vage codes, maar ook gewoon in geschreven tekst), plus die ziet nooit 'onbekende' codes. Schandalig als ze je er ook nog geld voor rekenen.. maargoed, dat is mijn mening.
Voor de codes: het is wat generiek, maar dit kan ik vinden op 245:
P0245 Turbo/Super Charger Wastegate Solenoid "A" Low
P2245 O2 Sensor Reference Voltage Circuit Low
Volgens mij heb je geen turbo, dus code 2245 is waarschijnlijker
En op 139:
P0139 O2 Sensor Circuit Slow Response
P1396 Crankshaft Position Sensor Segment Timing Plausibility
P1397 Camshaft Position Sensor "B" Circuit (Bank 1)
Google anders zelf even naar BMW OBD codes. Ik heb mijn info van hier:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=683744
Edit: Hier vind ik ook meldingen die te maken hebben met het luchtinlaatsysteem (dan gaat het om de BMW code, niet de P code)
http://ww2.justanswer.com/uploads/PENTI ... 13_bmw.pdf
Dit geeft zo geen helder beeld. Ik zou echt een afspraak maken bij een BMW specialist. Waar woon je?
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 02 aug 2016, 13:43
door E39V8
Ray_530i_2001 schreef:Ik weet niet of het ook voor de V8 van toepassing is, ik had vorige maand precies hetzelfde met mijn 530i. Nieuwe nokkenassensor en klaar. (tijdens het uitlezen wordt dit al aangegeven)
Ja ik heb ook echt het gevoel dat het dat is maar ik wil hem nog wel een keer laten uitlezen bij iemand die er wel de juiste apparatuur voor heeft, wil niet zomaar dingen gaan vervangen STEL het is niet de nokkenassensor.. Toch bedankt voor het meedenken, alle informatie is goed bruikbaar voor mij!
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 02 aug 2016, 13:51
door E39V8
DustMan schreef:E39V8 schreef:Okee hij kreeg 11 foutcodes waarvan er 9 onbekend waren (zijn systeem herkende de fout niet).
De andere 2 waren:
-139
-245 of P245 (die man was niet heel duidelijk, ene keer zei hij P245 andere keer 245 maarja..)
Weet iemand toevallig waar deze codes voor zijn?
Volgens mij zij hij zelf dat eentje met de inlaat(spruitstuk) te maken had.
Was dit een BMW specialist? Dit zijn gewoon generieke OBD meldingen. Een echte specialist leest ze uit met ISTA/Rheingold en dan weet je direct wat er aan de hand is (niet alleen met vage codes, maar ook gewoon in geschreven tekst), plus die ziet nooit 'onbekende' codes. Schandalig als ze je er ook nog geld voor rekenen.. maargoed, dat is mijn mening.
Voor de codes: het is wat generiek, maar dit kan ik vinden op 245:
P0245 Turbo/Super Charger Wastegate Solenoid "A" Low
P2245 O2 Sensor Reference Voltage Circuit Low
Volgens mij heb je geen turbo, dus code 2245 is waarschijnlijker
En op 139:
P0139 O2 Sensor Circuit Slow Response
P1396 Crankshaft Position Sensor Segment Timing Plausibility
P1397 Camshaft Position Sensor "B" Circuit (Bank 1)
Google anders zelf even naar BMW OBD codes. Ik heb mijn info van hier:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=683744
Edit: Hier vind ik ook meldingen die te maken hebben met het luchtinlaatsysteem (dan gaat het om de BMW code, niet de P code)
http://ww2.justanswer.com/uploads/PENTI ... 13_bmw.pdf
Dit geeft zo geen helder beeld. Ik zou echt een afspraak maken bij een BMW specialist. Waar woon je?
Pff dat is niet eens het ergste, ik kwam aan bij de garage en letterlijk NET toen ik eraan kwam moest hij weg omdat hij iemand snel moest helpen ofzo.. Hij zei dat hij over 3 kwartier tot een uur terug was en ik had LETTERLIJK 2 en half uur gewacht tot ie eindelijk aankwam rijden..
Toen hij aankwam ging hij mij niet eens helpen, ging ie eerst even een andere auto aan de praat krijgen, al met al ongeveer 3 uur gewacht op hem met de gedachte van "het is het waard, ik moet weten wat er is met m'n auto" en dan krijg je te horen, ja hij herkent enkel 2 foutmeldingen, de andere herkent ie niet..
Maar echt tof dat je die codes had gevonden, ik had het al opgegeven na 'n uur zoeken zonder iets nuttigs te hebben gevonden.
Het geeft inderdaad geen helder beeld maar wel een redelijke indicatie.
Ik woon in Den Haag, ik ga nu naar een BMW specialist bellen om te vragen hoeveel het kost.
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 02 aug 2016, 14:00
door E39V8
HAHAHA ik ga helemaal stuk, de BMW dealer vroeg 100-150 euro voor uitlezen, hun zijn niet goed joh mafkezen.
1 stekker erin, en voorlezen wat er op je beeld komt te staan voor 100-150 euro hahah voor dat geld koop ik mijn eigen uitleesapparaat.
Update: BMW Specialist in Pijnacker (kleeein stukje verder rijden) vroeg echter 48 euro voor uitlezen.
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 02 aug 2016, 14:48
door DustMan
Kijk, lekker naar Pijnacker rijden dan.
Ja BMW dealers zijn beruchte, bloedzuigende parasieten volledig op leaserijders (lees: leasemaatschappijen) zijn gericht en ze compleet leegzuigen met werkplaats starttarieven (dan is er dus nog 0,0 gebeurd, er is alleen een monteur opgestaan van zn kruk) van 80,-* en vervolgens nog 40,-* voor gebruik van de apparatuur, en dan nog werkplaatstarief voor dat kwartiertje a 35,-*.
* ik zeg maar wat, maar het komt in de buurt.
Goed, het moge duidelijk zijn; ik ga alleen naar de BMW dealer voor onderdelen. En, toegegeven: bij Ekris in Zeist ben ik een keer heel goed, snel en goedkoop geholpen met het inbouwen van een carterventilatie-retourslang.
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 02 aug 2016, 16:18
door E39V8
DustMan schreef:Kijk, lekker naar Pijnacker rijden dan.
Ja BMW dealers zijn beruchte, bloedzuigende parasieten volledig op leaserijders (lees: leasemaatschappijen) zijn gericht en ze compleet leegzuigen met werkplaats starttarieven (dan is er dus nog 0,0 gebeurd, er is alleen een monteur opgestaan van zn kruk) van 80,-* en vervolgens nog 40,-* voor gebruik van de apparatuur, en dan nog werkplaatstarief voor dat kwartiertje a 35,-*.
* ik zeg maar wat, maar het komt in de buurt.
Goed, het moge duidelijk zijn; ik ga alleen naar de BMW dealer voor onderdelen. En, toegegeven: bij Ekris in Zeist ben ik een keer heel goed, snel en goedkoop geholpen met het inbouwen van een carterventilatie-retourslang.
Haha precies ja, ik ga ook nooit meer de BMW dealer bellen behalve inderdaad bij onderdelen.
Als ik langs de BMW specialist ben geweest dan laat ik je weten hoe of wat.
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 03 aug 2016, 08:29
door Marcel RSD
Stuur anders even een berichtje naar DelanoM5 (Rotterdam). Hij kan hem ook voor je uitlezen en kan je goed op weg helpen.
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 03 aug 2016, 14:37
door E39V8
Marcel RSD schreef:Stuur anders even een berichtje naar DelanoM5 (Rotterdam). Hij kan hem ook voor je uitlezen en kan je goed op weg helpen.
Ahh okeoke dankjewel voor de tip ik zal hem een bericht sturen als ik morgenavond weer in Nederland ben.
Heb hier namelijk slechte verbinding..
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 04 aug 2016, 23:11
door E39V8
Marcel RSD schreef:Stuur anders even een berichtje naar DelanoM5 (Rotterdam). Hij kan hem ook voor je uitlezen en kan je goed op weg helpen.
Ik heb hem net een bericht gestuurd, maar hij lijkt me beetje afwezig op deze site of niet?
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 04 aug 2016, 23:46
door delanom5
Kom maar langs, dan kijken we wat er mis is.
Ik heb al een idee.
Re: 535i E39 valt soms uit stationair.
Geplaatst: 06 aug 2016, 15:47
door E39V8
delanom5 schreef:Kom maar langs, dan kijken we wat er mis is.
Ik heb al een idee.
Top, dank je wel!
Dinsdag komen mijn bougies binnen, die vervang ik zelf en dan zal ik je een berichtje sturen om te kijken wanneer je tijd hebt enzo..
Momenteel is het niet zo heel veilig om te rijden met mijn auto want hoe meer ik ermee ga rijden hoe makkelijker hij uitvalt en raar gaat stotteren tijdens het rijden (wat dus door de bougies komen neem ik aan).
Op de snelweg heb je nergens last van maar als je binnen stad afremt voor bijvoorbeeld een stoplicht valt ie 9 van de 10x uit of als je een bocht langzaam maakt kan ie ook uitvallen wat echt gevaarlijk is aangezien je stuur dan vast zit en je remmen blokkeren..
Ik stuur je dinsdag een bericht en alvast bedankt voor je tijd!