Tom schreef:Hallo mensen, hier nog een melding van onregematig toerental bij koude motor. Mijn 320i heeft er al een tijdje last van, met name de eerste 5 minuten. het wisseld tussen de 500 en 800 toeren.
Vorige week is ie al een keer afgeslagen voor het stoplicht. afgelopen vrijdag ben ik ternauwernood thuis gekomen van mijn werk. paar keer afgeslagen bij het stoplicht. eenmaal op de snelweg begon de EML en het lampje van de traktiecontrole te branden en had geen vermogen meer, vluchtstrook op, opnieuw gestart, kon weer verder rijden, tot bij ons in de straat en het gedonder begon weer. zaterdagochtend gestart en viel vervolgens meteen weer uit.
hulpdienst gebeld en hebben hem afgesleept naar henny van doorn.
Ik hoop morgen te horen of ze iets gevonden hebben. Ondertussen wel mooi balen :?
Allereerst, ik heb een E46 320i sedan
Dit heb ik ook, of in iedergeval iets in deze trant.
Met koude motor, en soms ook met warme motor (ook na zoon 200km), wil de auto niet optrekken als ik volgas geef om in zijn 2 een kruising af te slaan of iets dergelijks.
Dus als ik met koude motor weg wil rijden, en ik geef volgas wil de auto niet van zijn plek afkomen, hij rijdt wel vooruit, daar niet van, maar niet zoals zou horen en zoals die ook gedaan heeft! Ook schokt de auto soms met die heuvel samen in zijn 1 en 2 en soms 3 met optrekken de straat uit. Ook in zijn R heeft hij hier last van.
Ik heb ook een keer gehad, dat op een droge straat, met koude motor, vooruit wegrijden, met volgas waar de auto niet op reageerde, mijn Tractioncontrol lampje ging knipperen, hier snapte ik niks van!
Met warme motor heb ik dus soms dus ook problemen om een kruising door tekomen om dat de auto helemaal niet reageert op het volgas geven, totdat deze zoon beetje boven de 2500 toeren is.
Ook wil de auto soms eens uitvallen als ik bijvoorbeeld bij een kruispunt met stoplichten aan komen, ik moet remmen voor het rode licht, rem af, staan stil achter de auto voor me, en dan valt zo de motor uit.
Toerental schommelt bij stationair bedrijf soms tussen de 600 en 900 toeren. Soms wil hij zelfs wel eens uitslaan tijdens stationair draaien.
Ik zelf denk dat het de stationair regelaar is, deze heb ik er wel uitgehad zoon anderhalve week terug, sindsdien heb ik de problemen ook (h) :z . Dit omdat ik mijn carterventilatie klep heb vervangen.
Toch wil ik hier eventjes bevestiging op hebben, en het is nu donderdag, dus daar is mooi nog de tijd voor, ik ben namelijk van plan zaterdag nog het een en ander te doen aan men auto!