Zoekerig weggedrag
-
- Contacteer:
Re: Zoekerig weggedrag
Ik zet ze ook meestal op 2,5 bar, 3,5 is wel erg hard idd.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Voorheen cheap-ass Sunny's (2 jaar probleemloos mee gereden. Daarom ook weer Sunny's erop laten leggen, maar ding begon heel erg te zoeken. Toen heb ik aan de bandenboer gevraagd (die vaker getrokken banden legt) of ie er een setje op wil gooien dat hij vertrouwd. Accelera's oid liggen er nu op. Geen verbetering helaas. Ik weet zeker dat het bij peperdure Michelins ook is..BartS schreef:Wat voor banden zijn het dit kan ook nog veel verschil maken. A merk banden of C merk ?
Redelijk getrokken idd. 225 op 10J.Mr._T-Rex schreef:3-3,5 bar standaard? Damn dat is ook niet echt een normale spanning toch? Of heb je dat nodig omdat je met flink getrokken banden rijdt?
Bij m'n vorige banden stonden ze ook zo, het zou geen probleem moeten zijn, maar het valt me wel op dat bij 2,4bar het een stuk minder is.
Klopt. Maar ik heb het idee dat het erger wordt. Het kan natuurlijk puur toeval zijn, maar als ik de auto morgen terug heb wissel ik ff de wielen, just to be sure. Als het goed is worden de rubbers achter ook ff gechecked.. Hopelijk vergeten ze dat niet...Voor de rest: winterset erop -> weg? ligt het iig niet aan de RTABs etc. Kan het nog banden of velgen zijn. Als je de banden verdenkt zou je je voorvelgen een keer achterop kunnen leggen (als je voor en achter dezelfde banden hebt), maar meest voor de hand liggende optie lijkt me toch slecht afgedraaide velgen. Kleinste afwijking hierin kan volgens mij al hele vervelende gevolgen hebben.
En anders vrees ik dat je gelijk hebt..
Ik had in het begin ook last van dit weggedrag en het volgende eraan gedaan.
1e draagarmen en stuurstangen vervangen > probleem niet opgelost.
2e Veerdempers rondom vervangen, probleem opgelost.
Ik zou zeggen check al je ophanging punten op speling en kijk of je dempers wel ok zijn.
1e draagarmen en stuurstangen vervangen > probleem niet opgelost.
2e Veerdempers rondom vervangen, probleem opgelost.
Ik zou zeggen check al je ophanging punten op speling en kijk of je dempers wel ok zijn.
Na maanden stilte heb ik een update:
In november ging het wintersetje (17 inch alu) eronder. Het weggedrag was verbeterd, maar niet optimaal. Aangezien ik de auto bijna niet gebruikte heb ik het even in de ijskast gezet.
Inmiddels zit de zomerset er weer onder, zelfde probleem als voorheen: zoeken op hogere snelheid en hij 'valt' een bocht in. In een bocht van de oprit naar de snelweg maakt mijn tractioncontrol overuren.
Ik heb beide draagarmrubbers achter (L+R) laten vervangen plus de rubbers van de stabilisatorstangen aan de voorkant (was ook nodig). Het probleem bleef. Sterker nog: niks veranderd.
2 Weken terug heb ik m laten uitlijnen en toen bleek dat de achterste banden erg scheef stonden. Sindsdien is het weggedrag aanzienlijk verbeterd, maar niet goed (genoeg). Nu heb ik last van een trilling in het stuur tussen de 80-100 kmh en hoor ik een soort rammel bij 95kmh. Dat hoorde ik eerst ook op hoge snelheid (zeg 180 a 200kmh). Het lijkt net een plaat die los zit oid.. Maar anders hoor je het niet.
Tevens heb ik tijdens het uitlijnen gezien dat 1 rubber van het diff zijn beste tijd wel heeft gehad, maar dit kan mi niet de enige boosdoener zijn lijkt me (de andere is nog ok, maar ik wil ze beide gaan vervangen).
Zijn er nog meer typische onderstel dingetjes waar ik op moet letten?
Inmiddels is er vervangen (minder dan 30.000 km)
schroefset
draagarmen voor (L+R) + rubbers
draagarmrubbers achter L+R
stabilisatorstangrubbers L+R
uitlijnen
Schijven + blokken voor L+R
...
In november ging het wintersetje (17 inch alu) eronder. Het weggedrag was verbeterd, maar niet optimaal. Aangezien ik de auto bijna niet gebruikte heb ik het even in de ijskast gezet.
Inmiddels zit de zomerset er weer onder, zelfde probleem als voorheen: zoeken op hogere snelheid en hij 'valt' een bocht in. In een bocht van de oprit naar de snelweg maakt mijn tractioncontrol overuren.
Ik heb beide draagarmrubbers achter (L+R) laten vervangen plus de rubbers van de stabilisatorstangen aan de voorkant (was ook nodig). Het probleem bleef. Sterker nog: niks veranderd.
2 Weken terug heb ik m laten uitlijnen en toen bleek dat de achterste banden erg scheef stonden. Sindsdien is het weggedrag aanzienlijk verbeterd, maar niet goed (genoeg). Nu heb ik last van een trilling in het stuur tussen de 80-100 kmh en hoor ik een soort rammel bij 95kmh. Dat hoorde ik eerst ook op hoge snelheid (zeg 180 a 200kmh). Het lijkt net een plaat die los zit oid.. Maar anders hoor je het niet.
Tevens heb ik tijdens het uitlijnen gezien dat 1 rubber van het diff zijn beste tijd wel heeft gehad, maar dit kan mi niet de enige boosdoener zijn lijkt me (de andere is nog ok, maar ik wil ze beide gaan vervangen).
Zijn er nog meer typische onderstel dingetjes waar ik op moet letten?
Inmiddels is er vervangen (minder dan 30.000 km)
schroefset
draagarmen voor (L+R) + rubbers
draagarmrubbers achter L+R
stabilisatorstangrubbers L+R
uitlijnen
Schijven + blokken voor L+R
...
-
Heb je dit "zoek"gedrag van de auto ook heel erg bij het op en afrijden van de snelweg bijvoorbeeld als je door de spoorvorming rijdt?
En dan vooral achter? Al naar de subframe bevestiging achter gekeken?
En dan vooral achter? Al naar de subframe bevestiging achter gekeken?