E36 Sedan Stance
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
Hi Michel!
leuk project heb je!,
leuk om te zien dat je er zo actief mee bezig bent.
contours gaan heel leuk staan, blijft 1 van mijn favo velgen voor de E36 reeks
leuk project heb je!,
leuk om te zien dat je er zo actief mee bezig bent.
contours gaan heel leuk staan, blijft 1 van mijn favo velgen voor de E36 reeks
320i coupe 92' = sold
530D Sedan 00' = sold
316i Sedan 94' = sold/scrapped
325i coupe 92' = sold
Current rides: M3 E36 3.2 Manual |318IS E36 Individual |325I Cabrio | 750IL E38
530D Sedan 00' = sold
316i Sedan 94' = sold/scrapped
325i coupe 92' = sold
Current rides: M3 E36 3.2 Manual |318IS E36 Individual |325I Cabrio | 750IL E38
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 10:10
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
Ik ben benieuwd, weet alleen nog niet hoe ik de kleuren van de velg doe.
Gepolijste rand? En dan mat brons? Hoogglans wit? Ik weet het niet!
Gepolijste rand? En dan mat brons? Hoogglans wit? Ik weet het niet!
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
Bij een blauwe sedan? Gewoon lekker fris zilvergrijs. Als je echt gek wilt doen Nogaro.
(ik zou ze wel voor je al het werk erin gaat steken laten controleren op rondheid en zijslag, originelen willen al wel eens onrond zijn, replica's helemaal)
(ik zou ze wel voor je al het werk erin gaat steken laten controleren op rondheid en zijslag, originelen willen al wel eens onrond zijn, replica's helemaal)
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
Ik vind contours vaak het mooist als je ze gewoon netjes in zilver houd, gekke kleuren kun je beter op de style 5 doen die je eerder liet zien!
>>>>Showroom E36's<<<<
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 10:10
Na lange tijd...
Beste bmw fans, liefhebbers, eigenaars en andere figuren die hier rondsnuffelen.
Ben er weer!
Na een lange tijd niks te plaatsen, heb ik eindelijk de moed verzameld om jullie het volgende te laten zien:
Na de botsing proberen te starten, gaat gewoon. Schakelen was een drama.
Na veel gevloek, is ie weer in orde. Dus komen wij uit op het betere nieuws:
NIEUWE SLOFFEN!
Juist! Ik heb mezelf een setje BORBET A's gekocht! Origineel (geen reps), en het is ooknog een breedset!
VOOR:
8.5x17
ET13
NANKANG NS2 SUPERSPORT (205/40)
ACHTER:
10x17
ET20
NANKANG NS2 SUPERSPORT (235/40)
Ja ik weet het, het zijn heel brede velgen, achter in ieder geval wel, en jullie denken dat het niet past. FOUT!
Ik heb binnenkort de nieuwe draagarm + excentrieke bout voor RECHTSACHTER binnen, aangezien ik Links vervangen heb. Bout is zo roestig dat losdraaien resulteert in afbreken, dus ik wil alles preventief vervangen. Heb ook t gevoel dat die scheef is. Daarna mag ie eens uitgelijnd worden.
En als laatste nieuwtje:
Ik ben net terug van Belgie, heb een setje onderdelen gekocht:
M3 Bumper, MONTREALBLAUW METALLIC
Mistlampen, incl houders (wit)
Grill (PRE-FACELIFT), MONTREALBLAUW METALLIC
Nieren (matzwart)
Voorfront, MONTREALBLAUW
Super nieuws dus! Hij vroeg er 100 voor, maar iemand is mij voor geweest met contacteren. Ik heb dus maar gezegd dat ik voor 120 meteen zou komen, en kijk eens aan. Foto's van dit komen nog, aangezien het nu een beetje donker is (00:13).
Ben er weer!
Na een lange tijd niks te plaatsen, heb ik eindelijk de moed verzameld om jullie het volgende te laten zien:
- Spoiler: Laat zien
Na de botsing proberen te starten, gaat gewoon. Schakelen was een drama.
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Na veel gevloek, is ie weer in orde. Dus komen wij uit op het betere nieuws:
NIEUWE SLOFFEN!
Juist! Ik heb mezelf een setje BORBET A's gekocht! Origineel (geen reps), en het is ooknog een breedset!
VOOR:
8.5x17
ET13
NANKANG NS2 SUPERSPORT (205/40)
ACHTER:
10x17
ET20
NANKANG NS2 SUPERSPORT (235/40)
Ja ik weet het, het zijn heel brede velgen, achter in ieder geval wel, en jullie denken dat het niet past. FOUT!
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Ik heb binnenkort de nieuwe draagarm + excentrieke bout voor RECHTSACHTER binnen, aangezien ik Links vervangen heb. Bout is zo roestig dat losdraaien resulteert in afbreken, dus ik wil alles preventief vervangen. Heb ook t gevoel dat die scheef is. Daarna mag ie eens uitgelijnd worden.
En als laatste nieuwtje:
Ik ben net terug van Belgie, heb een setje onderdelen gekocht:
M3 Bumper, MONTREALBLAUW METALLIC
Mistlampen, incl houders (wit)
Grill (PRE-FACELIFT), MONTREALBLAUW METALLIC
Nieren (matzwart)
Voorfront, MONTREALBLAUW
Super nieuws dus! Hij vroeg er 100 voor, maar iemand is mij voor geweest met contacteren. Ik heb dus maar gezegd dat ik voor 120 meteen zou komen, en kijk eens aan. Foto's van dit komen nog, aangezien het nu een beetje donker is (00:13).
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
Ja mooi! zonde van die schade, ik had eind vorig jaar hetzelfde, maar ik ga altijd onder het motto "niet uitwijken', dus boorde 'm gewoon de zijkant in (is altijd lekker voor de verzekeringscenten).. maar mijn schade was gelukkig beduidend minder.
Die wielen zijn dik! beetje camber mag ie eigenlijk wel hebben nu (camberplates en camberarms), lekker je kasten rollen, en gaan met die banaan!
Ohja, en plat op de pens natuurlijk
Die wielen zijn dik! beetje camber mag ie eigenlijk wel hebben nu (camberplates en camberarms), lekker je kasten rollen, en gaan met die banaan!
Ohja, en plat op de pens natuurlijk
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
lekker bezig man! jammer van de schade. ik vind dat er meer (actieve) sedan builds moeten komen op het forum, misch binnenkort zelf maar een topic beginnen velgen en coils staan goed man, maar wat dutchie al zegt: plat op zn pens dat ding haha
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 10:10
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
Haha thanks!
Ik was eerst altijd ontevreden met mijn Montrealblauwe Sedan, maar uiteindelijk heb ik er toch de liefde voor gevonden.
De kleur is mooi, moet alleen gepolijst worden om het metallic te showen.
En een sedan, tja, dikke bak he!
Ik was eerst aan het denken om camberarmen te halen, maar kwam er niet uit welke ik nou moest hebben. En heb nu toch al Billstein Draagarmen besteld, misschien ooit nog. Nu focussen op de belangrijkere dingen: exterieur.
Hier en daar zitten wat roestblaasjes, en wat putjes van deuren opengooien. Is al 20 jaar oud, dus mag ook verwacht worden.
Ik heb het probleem dat mijn grille te ver naar binnen staat, en mijn voorbumper te ver naar onder. Hierdoor steekt de motorkap iets uit over de grille, en zit er een dikke spleet tussen mijn grille en motorkap. Ik ben er niet uit wat de oorzaak is, aan gezien ik vandaag de hele dag bezig ben geweest (+-5 uurtjes) aan het vervangen van het voorfront.
Grille (pre-facelift) zit er in, bumper niet. Zit wat onvoorziene schade op. Ik moet eens kijken hoe ik dat oplos. Ben nu met de verkoper aan het praten, stom dat ik niet goed gekeken heb.... Was vooral op de kleur gefocust.
Achja, vooruitgang is er weer. Alleen dat probleem oplossen van het niet-precies-goed-zitten van de grille en bumper.
Laters!
Ik was eerst altijd ontevreden met mijn Montrealblauwe Sedan, maar uiteindelijk heb ik er toch de liefde voor gevonden.
De kleur is mooi, moet alleen gepolijst worden om het metallic te showen.
En een sedan, tja, dikke bak he!
Ik was eerst aan het denken om camberarmen te halen, maar kwam er niet uit welke ik nou moest hebben. En heb nu toch al Billstein Draagarmen besteld, misschien ooit nog. Nu focussen op de belangrijkere dingen: exterieur.
Hier en daar zitten wat roestblaasjes, en wat putjes van deuren opengooien. Is al 20 jaar oud, dus mag ook verwacht worden.
Ik heb het probleem dat mijn grille te ver naar binnen staat, en mijn voorbumper te ver naar onder. Hierdoor steekt de motorkap iets uit over de grille, en zit er een dikke spleet tussen mijn grille en motorkap. Ik ben er niet uit wat de oorzaak is, aan gezien ik vandaag de hele dag bezig ben geweest (+-5 uurtjes) aan het vervangen van het voorfront.
Grille (pre-facelift) zit er in, bumper niet. Zit wat onvoorziene schade op. Ik moet eens kijken hoe ik dat oplos. Ben nu met de verkoper aan het praten, stom dat ik niet goed gekeken heb.... Was vooral op de kleur gefocust.
Achja, vooruitgang is er weer. Alleen dat probleem oplossen van het niet-precies-goed-zitten van de grille en bumper.
Laters!
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
Zou zomaar kunnen dat je chassisbalken iets ontwricht zijn, of het is een kwestie van afstellen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 10:10
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
chassisbalken ontwricht? zijn dat mooie worden voor "krom frame"
Hoe dan ook, toen ik de "ongelukbumper" nog erop had zitten, had ik dit probleem niet!
Zie foto:
Hoe dan ook, toen ik de "ongelukbumper" nog erop had zitten, had ik dit probleem niet!
Zie foto:
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 10:10
ROEST!
Hey hey bimmeraars!
Ben ik weer met een update. Ik heb een roestplekje op mijn mooie wagen. Dit is als een doorn in mijn oog.
Kort verhaal:
Begon als een mini-blaasje, maar is uiteindelijk een stuk gegroeid. Ik heb besloten actie te ondernemen voordat ik een rat-look krijg.
Het is een roestplekje, bij de passagiersdeur (voor).
Valt gelukkig wel nog mee.
Na mij eens goed ingelezen te hebben in hoe je zoiets fixt, ben ik maar aan de slag gegaan:
Eerst met korrel 240 de roest, en omliggende lak, weghalen. Blote metaal dus.
Een dremel erbij gepakt, met zon paars schuursteentje, om de diepe roest (putjes) weg te halen.
Dan met korrel 400 alles even schuren.
Klaar voor behandeling
Dit was tevens het moment waarop ik me bedacht: "sh**, hoe vul je dit gat nou op". Dus snel naar de Heuts, met de CLIO van mijn moeder.
Dit leek me wel goed
De plek ontvetten, en smeren maar. Is 2 componenten, en leek me gevaarlijk voor de handen, dus maar inwikkelen in latex
Alles na 50 minuten gladgeschuurd met korrel 400 en 800, en op naar de volgende stap:
Alles inpakken, klaar om primer te spuiten!
Ben begonnen met een groot gebied, en een dunne laag. Heb de omliggende plekken met thinner weggehaald. Liever teveel dan te weinig.
Hier dus even het overtollige met thinner schoongemaakt, en met korrel 800 geschuurd
Ik bedacht me dat mijn werkgebied onnodig groot is, dus kleiner gemaakt en de volgende laag gespoten:
Geschuurd met korrel 800 % 1000:
De basislaag leek me dus goed, sterk en stevig. Nu een paar laagjes erop, om de oneffenheden op te vangen.
Hierna heb ik om de 15 minuten dus een laagje aangebracht, elke keer wel dun. Dit mag de hele nacht drogen.
Morgen ga ik naar de lak-specialist om de hoek, en een litertje Montrealblauw-Metallic, en 2k Blanke lak halen. Dit wordt natuurlijk niet alleen voor de plek gebruikt, maar ook voor: Sideskirts, bumpers, en alles wat ik nog meer wil spuiten. Ik wil het resultaat van deze operatie afwachten. Als het goed is, kan ik evt alle putjes in de auto op dezelfde manier doen. Maar dat komt nog.
Even voor de duidelijkheid, het gebied om de roest heen is ook geschuurd. Ik wil uiteindelijk de lakken "blenden" met de rest van de auto. Wordt vanzelf duidelijk.
SURPRISE:
Voor die brede wielen van mij, heb ik iets bredere wielkasten nodig. Hiervoor dus maar een wielkast-roller besteld.
Michel's wielkast-service is nu beschikbaar!
Ciao!
Ben ik weer met een update. Ik heb een roestplekje op mijn mooie wagen. Dit is als een doorn in mijn oog.
Kort verhaal:
Begon als een mini-blaasje, maar is uiteindelijk een stuk gegroeid. Ik heb besloten actie te ondernemen voordat ik een rat-look krijg.
Het is een roestplekje, bij de passagiersdeur (voor).
Valt gelukkig wel nog mee.
Na mij eens goed ingelezen te hebben in hoe je zoiets fixt, ben ik maar aan de slag gegaan:
Eerst met korrel 240 de roest, en omliggende lak, weghalen. Blote metaal dus.
Een dremel erbij gepakt, met zon paars schuursteentje, om de diepe roest (putjes) weg te halen.
Dan met korrel 400 alles even schuren.
Klaar voor behandeling
Dit was tevens het moment waarop ik me bedacht: "sh**, hoe vul je dit gat nou op". Dus snel naar de Heuts, met de CLIO van mijn moeder.
Dit leek me wel goed
De plek ontvetten, en smeren maar. Is 2 componenten, en leek me gevaarlijk voor de handen, dus maar inwikkelen in latex
Alles na 50 minuten gladgeschuurd met korrel 400 en 800, en op naar de volgende stap:
Alles inpakken, klaar om primer te spuiten!
Ben begonnen met een groot gebied, en een dunne laag. Heb de omliggende plekken met thinner weggehaald. Liever teveel dan te weinig.
Hier dus even het overtollige met thinner schoongemaakt, en met korrel 800 geschuurd
Ik bedacht me dat mijn werkgebied onnodig groot is, dus kleiner gemaakt en de volgende laag gespoten:
Geschuurd met korrel 800 % 1000:
De basislaag leek me dus goed, sterk en stevig. Nu een paar laagjes erop, om de oneffenheden op te vangen.
Hierna heb ik om de 15 minuten dus een laagje aangebracht, elke keer wel dun. Dit mag de hele nacht drogen.
Morgen ga ik naar de lak-specialist om de hoek, en een litertje Montrealblauw-Metallic, en 2k Blanke lak halen. Dit wordt natuurlijk niet alleen voor de plek gebruikt, maar ook voor: Sideskirts, bumpers, en alles wat ik nog meer wil spuiten. Ik wil het resultaat van deze operatie afwachten. Als het goed is, kan ik evt alle putjes in de auto op dezelfde manier doen. Maar dat komt nog.
Even voor de duidelijkheid, het gebied om de roest heen is ook geschuurd. Ik wil uiteindelijk de lakken "blenden" met de rest van de auto. Wordt vanzelf duidelijk.
SURPRISE:
Voor die brede wielen van mij, heb ik iets bredere wielkasten nodig. Hiervoor dus maar een wielkast-roller besteld.
Michel's wielkast-service is nu beschikbaar!
Ciao!
- woutervandriel
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:57
- Locatie: Borne
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
Goede aanpak! Ga je het allemaal zelf spuiten?
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 10:10
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
Jazekers! Bekijk het zo:
Ik ben een student, met studenten-inkomen. Tevens doe ik graag zoveel mogelijk zelf, Built not bought
Ik ben een student, met studenten-inkomen. Tevens doe ik graag zoveel mogelijk zelf, Built not bought
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
Toffe sh** dat je t allemaal zelf doet. Maarehh, zon wielkast roller. Wat doet dat?
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 10:10
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
Het doet precies wat het zegt, wielkasten rollen!
Links-achter
Dit is de linker achterkant van mijn auto. Je ziet dat de velg buiten de wielkast uitsteekt.
Velg is namelijk ET20, en 10J breed.
Het is binnen de legale grenzen (3cm), maar het probleem is dat ik niet lager kan. Als ik de auto omlaag schroef, willen de wielkasten wel eens tegen het rubber opschuren, en dan gaan je banden kapot.
Als ik de wielkasten rol, duw ik ze eigenlijk naar buiten, waardoor er meer ruimte is voor de band, deze zal dan weer in de wielkast vallen en niet erbuiten.
Het alternatief hiervoor is Over-fenders, deze bevestig je d.m.v. popnagels aan je carresorie, en het onderliggende stuk haal je met de FLEX weg, maar dit wil ik niet doen.
Hier zie je een auto met "overfenders".
Links-achter
Dit is de linker achterkant van mijn auto. Je ziet dat de velg buiten de wielkast uitsteekt.
Velg is namelijk ET20, en 10J breed.
Het is binnen de legale grenzen (3cm), maar het probleem is dat ik niet lager kan. Als ik de auto omlaag schroef, willen de wielkasten wel eens tegen het rubber opschuren, en dan gaan je banden kapot.
Als ik de wielkasten rol, duw ik ze eigenlijk naar buiten, waardoor er meer ruimte is voor de band, deze zal dan weer in de wielkast vallen en niet erbuiten.
Het alternatief hiervoor is Over-fenders, deze bevestig je d.m.v. popnagels aan je carresorie, en het onderliggende stuk haal je met de FLEX weg, maar dit wil ik niet doen.
Hier zie je een auto met "overfenders".