Hey hey bimmeraars!
Ben ik weer met een update. Ik heb een roestplekje op mijn mooie wagen. Dit is als een doorn in mijn oog.
Kort verhaal:
Begon als een mini-blaasje, maar is uiteindelijk een stuk gegroeid. Ik heb besloten actie te ondernemen voordat ik een rat-look krijg.
Het is een roestplekje, bij de passagiersdeur (voor).
Valt gelukkig wel nog mee.
Na mij eens goed ingelezen te hebben in hoe je zoiets fixt, ben ik maar aan de slag gegaan:
Eerst met korrel 240 de roest, en omliggende lak, weghalen. Blote metaal dus.
Een dremel erbij gepakt, met zon paars schuursteentje, om de diepe roest (putjes) weg te halen.
Dan met korrel 400 alles even schuren.
Klaar voor behandeling
Dit was tevens het moment waarop ik me bedacht: "sh**, hoe vul je dit gat nou op". Dus snel naar de Heuts, met de CLIO van mijn moeder.
Dit leek me wel goed
De plek ontvetten, en smeren maar. Is 2 componenten, en leek me gevaarlijk voor de handen, dus maar inwikkelen in latex
Alles na 50 minuten gladgeschuurd met korrel 400 en 800, en op naar de volgende stap:
Alles inpakken, klaar om primer te spuiten!
Ben begonnen met een groot gebied, en een dunne laag. Heb de omliggende plekken met thinner weggehaald. Liever teveel dan te weinig.
Hier dus even het overtollige met thinner schoongemaakt, en met korrel 800 geschuurd
Ik bedacht me dat mijn werkgebied onnodig groot is, dus kleiner gemaakt en de volgende laag gespoten:
Geschuurd met korrel 800 % 1000:
De basislaag leek me dus goed, sterk en stevig. Nu een paar laagjes erop, om de oneffenheden op te vangen.
Hierna heb ik om de 15 minuten dus een laagje aangebracht, elke keer wel dun. Dit mag de hele nacht drogen.
Morgen ga ik naar de lak-specialist om de hoek, en een litertje Montrealblauw-Metallic, en 2k Blanke lak halen. Dit wordt natuurlijk niet alleen voor de plek gebruikt, maar ook voor: Sideskirts, bumpers, en alles wat ik nog meer wil spuiten. Ik wil het resultaat van deze operatie afwachten. Als het goed is, kan ik evt alle putjes in de auto op dezelfde manier doen. Maar dat komt nog.
Even voor de duidelijkheid, het gebied om de roest heen is ook geschuurd. Ik wil uiteindelijk de lakken "blenden" met de rest van de auto. Wordt vanzelf duidelijk.
SURPRISE:
Voor die brede wielen van mij, heb ik iets bredere wielkasten nodig. Hiervoor dus maar een wielkast-roller besteld.
Michel's wielkast-service is nu beschikbaar!
Ciao!