Bericht
door AdE39 » 06 jan 2017, 14:27
Goede middag, beste forum leden.
Wat betreft het rijden met een aanhanger in combinatie met de PDC, heb ik weinig tot geen onnodige problemen met de PDC.
Ik weet inmiddels dat wanneer de PDC alarmeert, wat er aan de hand is, en schakel ik deze dus uit.
Dit gebeurt dus enkel met het bochtje achteruit rijden, als de dissel in de nabijheid van de PDC sensor komt.
Vooruit rijden, dat geef al helemaal geen enkel probleem.
Het systeem is dan in de rust stand.
Als ik achteruit rijd, dan is de PDC ingeschakeld, en als er een constante pieptoon weergegeven word, dan weet ik dat ik nog 20 cm van het object achter de bumper vandaan ben.
De afstand is dan gemeten vanaf de trekhaak.
Dit is dus precies net zo aan de voorzijde van de BMW, als ik handmatig de PDC inschakel, dan sta ik bij een constante pieptoon 20 cm van het object aan de voorzijde vandaan.
Misschien kan de afstand wel beïnvloed worden via het systeem, als men er een uitlees systeem op aan sluit.
Want de mogelijkheden zijn plenty bij de BMW.
Er was bij mijn E39 geen enkele andere mogelijkheid om een afneembare trekhaak te monteren, het was wel zagen en afwerken, of geen trekhaak monteren.
En aangezien, dat dit precies zo gaat bij elke E39 touring, is er echt geen vuiltje aan de lucht!
De tekens voor het zagen staan op de binnen bumper balk aangegeven, en ook op de binnen zijde van de bumperhoes.
Dus dit geschied bij de dealer op precies dezelfde wijze.
Ook is er een afdekplaat, die zo in het uitgezaagde stuk geplaatst kan worden, als de trekhaak in de kofferbak is opgeborgen.
Het is dus echt origineel van BMW!
Wat mijn voorbeeld betreft, dat was slechts om aan te geven wat de mogelijkheden zijn.
Alles is gewoon mogelijk, om zaken aan te passen.
Maar daar had ik ook bij vermeld, dat het ook niet mijn keuze zou zijn!
Als ik een M5 zou hebben, dan kwam er niet eens een trekhaak onder.
Ik zou dus eerst kijken, of het mogelijk zou kunnen zijn, zonder al teveel ingrepen, er een trekhaak onder de auto van mijn keuze gebouwd zou kunnen worden.
Als dat niet mogelijk zou zijn, dan kies ik niet voor een dergelijk type auto.
De TS geeft enkel aan, om een trekhaak over te bouwen, van de ene BMW naar de andere BMW.
Verder is er niets vermeld, of hij ook daadwerkelijk iets gaat trekken!
Dat mag u van hem raden.
Dat de TS niet meer reageert, die heeft nu misschien even genoeg stof tot nadenken, en misschien zijn de reacties voldoende voor hem.
Het zou dan wel netjes zijn, dat de TS een reactie zou geven.
Met vriendelijke groet,
Ad