Pagina 2 van 2
Re: Stefan en zijn 130i
Geplaatst: 25 feb 2017, 17:21
door spy
Goed bezig
Spy.
Re: Stefan en zijn 130i
Geplaatst: 27 feb 2017, 09:06
door P-imCoupé
Mooie update!
Als ik het kenteken zo zie dan stond jij zaterdag op de vluchtstrook op de A1 richting Amersfoort? Niets ernstigs hoop ik?
Ik kan het ook fout hebben hoor.. Maar er stond sowieso een 1 serie, met dubbele pijp (130i) en het kenteken komt me bekend voor..
Re: Stefan en zijn 130i
Geplaatst: 28 feb 2017, 20:56
door Stefan325
Goed gezien! Bij wegrijden van parkeerplaats knipperde dsc bij gas geven en viel vermogen daardoor weg. Denk dat de remklauw achter vast zat. Daarna was het gelukkig weg. Morgen ff naar de garage voor controle, laat ze gelijk even reviseren.
Waarmee reed jij dan?
Re: Stefan en zijn 130i
Geplaatst: 01 mar 2017, 12:08
door P-imCoupé
Haha toevallig he!
Hopen dat het meevalt inderdaad!
Ik zat naast mijn vader, E90 330i, maar ik rijd zelf ook met een 130i.
Re: Stefan en zijn 130i
Geplaatst: 01 mar 2017, 18:03
door -Richard-
Stefan325 schreef:Goed gezien! Bij wegrijden van parkeerplaats knipperde dsc bij gas geven en viel vermogen daardoor weg. Denk dat de remklauw achter vast zat. Daarna was het gelukkig weg. Morgen ff naar de garage voor controle, laat ze gelijk even reviseren.
Waarmee reed jij dan?
Kan natuurlijk ook een falende wiel-snelheid-sensor zijn!
Dan denkt de DSC dat je een slippend wiel hebt, soms gaat de getande ring kapot, soms de sensor.
De remklauw die vast zit, dan moet hij wel héél vast zitten maar dat is natuurlijk ook even te controleren
Re: Stefan en zijn 130i
Geplaatst: 01 mar 2017, 22:55
door Stefan325
Het valt helaas niet mee. Toch nog een best lijstje uit gekomen dat niet goed is
-Carterventilatie
-Remslang linksvoor
-Cardan as rubber (en gelijk hardy schijf)
-flushen voor klepstoters
Van carterventilatie merkte ik niets eigenlijk. Remslangetje zou nog wel even meekunnen, maar pak de auto liever gelijk goed aan. Cardan as zal de grootste uitgave zijn. Daar zullen een hoop uren in gaan. Dit merkte ik ook wel tijdens het rijden, maar ik had gen vergelijk met een andere 130i, dus wist eigenlijk niet of het normaal was of niet...Als alles open ligt wordt de hardy schijf ook gelijk meegepakt, net als nieuwe dif olie. Zitten ze dan ook in de buurt van het subframe? Dan mogen ze daar ook gelijk alle rubbers wel vervangen.
Iemand ervaring met vervangen van cardanas rubber? Zijn daar ook sterkere varianten van verkrijgbaar?
Mijn auto heeft ook wel last van het getik van de klepstoters. Je hoort het echt heel duidelijk. Ze gaven aan dat ze de olie kunnen flushen, zodat alle kanalen schoongemaakt zouden worden. Iemand ervaring mee?
Terug naar huis had ik op snelweg toch weer last van resonantie/trilling van achteren. Zou kunnen dat dit van het cardanas rubber komt, maar ik denk eerder dat het toch een remklauw is die af en toe hapert. Laat de 2 achterste klauwen dan ook maar gelijk reviseren om dat uit te sluiten.
Met al deze reparatie's is ie sowieso 2 dagen bezig, dus zal wel een behoorlijke rekening zijn.
Re: Stefan en zijn 130i
Geplaatst: 02 mar 2017, 09:46
door spy
Heb mijn motor laten flushen onlangs en was verbaasd hoeveel troep eruit kwam...motor loopt nu wat 'smoother' ...vooral te merken bij stationair toerental...
Die vibratie die je achter hebt,niet gewoon krom velgje of wielen in onbalans?...zou ik wel even checvken voordat je vanalles laat vervangen!
Spy.
Re: Stefan en zijn 130i
Geplaatst: 02 mar 2017, 16:23
door Stefan325
Nee, als het onbalans in de wielen zou zijn zou je het continue hebben. Nu heb ik het af en toe.
Op mijn E46 heb ik het ook twee keer gehad op de vooras, Toen zat de klauw vast. Nu was ook weer te zien dat er op een velg achter veel meer remstof zat dan voor. Normaal is dat andersom.
Re: Stefan en zijn 130i
Geplaatst: 02 mar 2017, 16:47
door spy
Spy.