Pagina 2 van 2

Re: K&N kits wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 05 mar 2017, 16:16
door Dutchie
hj2 schreef:Maar die 3 liter met open filter onder de kap klinkt natuurlijk wel even een bak lekkerder dan mijn herrie 4 pittertje :duimen:
Ja helaas hoor ik die nauwelijks aangezien mn uitlaat 130db produceert :gek: :rolf:

Re: K&N kits wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 05 mar 2017, 17:01
door Zeevang
jammer hoor....zo jaren 90.... :leip:

Maare nooit last van of rijd er bij jou geen politie? of auto alleen op circuit ofzo?

Re: K&N kits wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 06 mar 2017, 10:15
door Dutchie
Enige straat kilometers die mijn auto maakt is achterop de trailer naar het circuit idd :whistle:

Re: K&N kits wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 06 mar 2017, 11:50
door hj2
:whistle:

Re: K&N kits wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 06 mar 2017, 15:44
door Dcreator
Heb een 57i kit op een 316i gehad,

ervaringen? een hoop extra werk voor nagenoeg geen effect... voor mijn gevoel loopt de motor zelfs beter op de standaard filter opstelling!

Re: K&N kits wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 06 mar 2017, 16:24
door Dutchie
op de 316 hou ik 'm ook standaart, de luchtmassameters van de oudere auto's zijn ook al behoorlijk wat gevoeliger voor rotzooi dan de nieuwere types.

Re: K&N kits wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 06 jun 2017, 16:50
door Notorious11
Mijn eigen ervaring.. klinkt een stuk rauwer :duim: trekt iets sneller op :duimen:

nadelen ? weet ik niet, zit er nu een jaar op en nooit geen klachten

Re: K&N kits wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 09 jun 2017, 12:11
door Touringroy
Ik heb een K&N inlegfilter op mijn M54B22 blok. (320i uit 2003)
Merkbaar meer geluid onder de motorkap, gromt vooral meer hoog in de toeren.
Of ie er sneller door is geworden; geen idee. Vind het wel een aanrader; meer geluid
maar geen sportuitlaatgeluid wat ik vaak net teveel vind bij een gezinsauto.

Re: K&N kits wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 30 jul 2017, 06:58
door Robbrand89
https://youtu.be/PAIxeQUSg-Q

Weliswaar getest op een klein autootje. Heel misschien dat je het met een grotere motor wel iets merkt maar dat is enkel en alleen denk als je een relatief kleine inlaat had. In de standaard filterpot is denk ik meer gaande dan allen lucht wat er doorheen stroomt. De boel is denk ik ook uitgelegd op resonantie van inlaat pulsen etc. En de standaard filterpot heeft al een cold air intake.