330i executive
Re: 330i executive
Woon jij toevallig in de buurt van Zwolle en kan jij vrijdag mee? ik heb om 1 uur een afspraak.
Verder viel het me op dat de olie drop wel roestig was van binnen. Teminste het leek op roest maar weet niet zeker of dat wel roest was.
Ik zie dus op internet wel eens video's van een e46 met bijvoorbeeld dit kapot en dat kapot. zoals slangen in de motorruimte en vacuum lekken. Bijvoorbeeld een oliedop die er lastig afkomt wanneer de motor draait door een vacuum ofzo.
Verder viel het me op dat de olie drop wel roestig was van binnen. Teminste het leek op roest maar weet niet zeker of dat wel roest was.
Ik zie dus op internet wel eens video's van een e46 met bijvoorbeeld dit kapot en dat kapot. zoals slangen in de motorruimte en vacuum lekken. Bijvoorbeeld een oliedop die er lastig afkomt wanneer de motor draait door een vacuum ofzo.
Laatst gewijzigd door Jeremy op 30 aug 2017, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Re: 330i executive
In de oliedop zullen wel olieresten zitten, dat zal geen roest zijn.
Vacuumslangen en dergelijk zijn na een bepaalde tijd vaak wel aan vervanging toe inderdaad, maar dat is bij iedere auto het geval.
Als de oliedop er lastig af komt dan heb je inderdaad een te groot vacuum, dat heeft 9/10 keer ook met je carterventilatie te maken.
Ik woon helaas niet in de buurt van Zwolle, en vrijdag helaas ook geen tijd.
Vacuumslangen en dergelijk zijn na een bepaalde tijd vaak wel aan vervanging toe inderdaad, maar dat is bij iedere auto het geval.
Als de oliedop er lastig af komt dan heb je inderdaad een te groot vacuum, dat heeft 9/10 keer ook met je carterventilatie te maken.
Ik woon helaas niet in de buurt van Zwolle, en vrijdag helaas ook geen tijd.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: 330i executive
Als et iets mis is met de carter ventilatie is dat dan duur? En kan ik veel onderhoud zelf met een krik?
Ik heb je een pb gedaan
Ik heb je een pb gedaan
Laatst gewijzigd door Jeremy op 30 aug 2017, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 30 jun 2015, 19:35
- Locatie: Papekop
- Contacteer:
Re: 330i executive
Ik heb een 325 en doe bijna al het onderhoud zelf zonder brug ofzo. Is prima te doen je moet alleen niet voor zijn van op de straat liggen;) met een goede krik en assteunen kom je een heel eind. Alleen een beetje spierpijn af en toe;)
Re: 330i executive
Haha herkenbaar. Maar het onderhoud is te doen kwa kosten? Hoeveel km, bouwjaar en eigenaren heeft jouw 325i gehad?
Ik twijfel nogsteeds over de 330. Ben niet bang voor de aanschaf, en maandelijkse lasten maar meer voor het onderhoud
Ik twijfel nogsteeds over de 330. Ben niet bang voor de aanschaf, en maandelijkse lasten maar meer voor het onderhoud
Laatst gewijzigd door Jeremy op 30 aug 2017, 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Re: 330i executive
In alle eerlijkheid, als je nu al bang bent voor de onderhoudskosten dan is de auto mogelijk gewoon te duur voor je.
Dit is absoluut niet lullig bedoeld maar ik zie zoveel mensen die in deze valkuil vallen.
Neem ook het verbruik even mee, een 330i ga je niet op 1op 10 krijgen tenzij je echt alleen maar snelweg rijdt. Dus benzine verbruik is een een flink grotere kostenpost dan bij een 316
Dit is absoluut niet lullig bedoeld maar ik zie zoveel mensen die in deze valkuil vallen.
Neem ook het verbruik even mee, een 330i ga je niet op 1op 10 krijgen tenzij je echt alleen maar snelweg rijdt. Dus benzine verbruik is een een flink grotere kostenpost dan bij een 316
Re: 330i executive
Met een beetje hulp kom je vaak heel ver. Het onderhoud hoeft niet heel duur te zijn, alleen om een 330 gezond te houden, is onderhoud wel heel belangrijk, dit zul je dus ook wel een keer in de zoveel tijd moeten doen (verse olie iedere 20.000km of 12 maanden, enzovoort)
Carterventilatie vervangen is niet duur, het is maar een stel slangetjes, het is alleen een pokkeklus om uit te voeren.
1 op 10 gemiddeld is goed te doen met een 330i, tenzij je alleen maar in de stad rijdt (dan ga je naar 1 op 7/1 op
Het feit blijft dat het gevoelige auto's blijven. Soms heb je geluk, en rij je redelijk probleemloos. Maar je kan er ook een treffen die alleen maar ellende met zich meebrengt. Zo'n auto kan dan in een keer heel duur worden om te rijden.
Bij enige vorm van twijfel zou ik een 330i lekker laten staan, en een knappe 318i of iets in die richting kopen (of een 320i, als je per se een 6 cilinder wilt).
Carterventilatie vervangen is niet duur, het is maar een stel slangetjes, het is alleen een pokkeklus om uit te voeren.
1 op 10 gemiddeld is goed te doen met een 330i, tenzij je alleen maar in de stad rijdt (dan ga je naar 1 op 7/1 op

Het feit blijft dat het gevoelige auto's blijven. Soms heb je geluk, en rij je redelijk probleemloos. Maar je kan er ook een treffen die alleen maar ellende met zich meebrengt. Zo'n auto kan dan in een keer heel duur worden om te rijden.
Bij enige vorm van twijfel zou ik een 330i lekker laten staan, en een knappe 318i of iets in die richting kopen (of een 320i, als je per se een 6 cilinder wilt).
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: 330i executive
Ik denk ook wel dat je gelijk hebt, dit heb ik natuurlijk zelf ook overwogen en weet gewoon dat onderdelen duurder voor een 330i zijn dan een 1.6 vts saxo. Ik heb rond gereden met een Volvo 440 die 1 op 5 reed dus weet hoe het is om elke week te tanken.Vintiem schreef:In alle eerlijkheid, als je nu al bang bent voor de onderhoudskosten dan is de auto mogelijk gewoon te duur voor je.
Dit is absoluut niet lullig bedoeld maar ik zie zoveel mensen die in deze valkuil vallen.
Neem ook het verbruik even mee, een 330i ga je niet op 1op 10 krijgen tenzij je echt alleen maar snelweg rijdt. Dus benzine verbruik is een een flink grotere kostenpost dan bij een 316
Ik heb er zelf ook over nagedacht om de 330i te laten staan. het is veel geld voor mij en ik geef het eerlijk toe, het is een mooie auto om naar te kijken. Maar een 3L 6 cilinder is misschien wel teveel van het goede voor mij. Ik ben wel een agressieve bestuurder maar ik geef ook heel veel om het uiterlijk van een auto. Ik heb denk ik liever op dit moment een 318 met bijvoorbeeld angel eyes enz dan een 330i die vele malen duurder is in de onderhoud.Dutchie schreef:Met een beetje hulp kom je vaak heel ver. Het onderhoud hoeft niet heel duur te zijn, alleen om een 330 gezond te houden, is onderhoud wel heel belangrijk, dit zul je dus ook wel een keer in de zoveel tijd moeten doen (verse olie iedere 20.000km of 12 maanden, enzovoort)
Carterventilatie vervangen is niet duur, het is maar een stel slangetjes, het is alleen een pokkeklus om uit te voeren.
1 op 10 gemiddeld is goed te doen met een 330i, tenzij je alleen maar in de stad rijdt (dan ga je naar 1 op 7/1 op
Het feit blijft dat het gevoelige auto's blijven. Soms heb je geluk, en rij je redelijk probleemloos. Maar je kan er ook een treffen die alleen maar ellende met zich meebrengt. Zo'n auto kan dan in een keer heel duur worden om te rijden.
Bij enige vorm van twijfel zou ik een 330i lekker laten staan, en een knappe 318i of iets in die richting kopen (of een 320i, als je per se een 6 cilinder wilt).
232pk is leuk maar niet echt bruikbaar op de openbare wegen hier. Ik ben kleine, lichte auto's gewend. Een 318i is een ander verhaal door zijn gewicht. Maar zo'n auto zal ik niet rijden om snel te zijn. Ik wil geen BMW omdat die snel kan zijn. Ik wil een BMW die er mooi uitziet. en natuurlijk kan je ook nog genoeg fun hebben met een 318i als het glad is.
Ik heb de proefrit vandaag en die ga ik wel gewoon proberen. Maar aanschaf zal waarschijnlijk niet door gaan. Ik hoop dan ook stiekem dat ik tijdens de proefrit vage dingen tegenkom zodat het makkelijker is om er afstand van te doen

Ik neem aan dat een E46 318i vele malen goedkoper is in reparatie's?
is een 318i ook leuk kwa functies zoals dat de ramen open kunnen met de afstandsbediening?
Dat je de Light module kan programmeren dat de lichten aan gaan bij unlocken?
Spiegels die naar beneden gaan als je gaat achteruit parkeren
EDIT:
Ben terug van de proefrit en poeh wat een machtig mooie auto. komt lekker van zn plek af. toch heb ik liever een 318 omdat die gewoon goedkoper is, wegenbelasting, verzekering, onderhoud en brandstof is gewoon goedkoper. Ik doe liever ervaring op in een 318 en pas die aan op mijn smaak en koop later wel een leuke BMW

Re: 330i executive
naar mijn weten is alles bij iedere E46 exact hetzelfde te programmeren.
Onderdelen tussen een 4 en 6 cilinder zit niet zoveel prijsverschil, alleen aan een 6 cilinder kan meer kapot.
Een 4 cilinder is in aanschaf en alle andere kosten dan wel weer een bult goedkoper natuurlijk.
Onderdelen tussen een 4 en 6 cilinder zit niet zoveel prijsverschil, alleen aan een 6 cilinder kan meer kapot.
Een 4 cilinder is in aanschaf en alle andere kosten dan wel weer een bult goedkoper natuurlijk.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: 330i executive
Heeft een 330 bijvoorbeeld andere schokdempers, rubbers enz?
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 30 jun 2015, 19:35
- Locatie: Papekop
- Contacteer:
Re: 330i executive
Motorisch zijn de onderdelen anders. Schokbrekers, draagarmen Ed. Zijn niet verschillend dacht ik.
Ik ben van mijn auto eigenaar nr 5 ofzo en deze heeft 204xxx km op de teller. Ik moet zeggen dat het meeste wat ik gedaan heb toch dingen zijn die ik met een 318 waarschijnlijk ook gehad had. Lmm, vanos, klep deksel pakking, disa klep, draagarmen en rubbers, schokbrekers. Op dit moment ben ik ook bij kwa onderhoud en reparatie. En ik kocht m'n met een defecte lmm en disa.
Ik ben van mijn auto eigenaar nr 5 ofzo en deze heeft 204xxx km op de teller. Ik moet zeggen dat het meeste wat ik gedaan heb toch dingen zijn die ik met een 318 waarschijnlijk ook gehad had. Lmm, vanos, klep deksel pakking, disa klep, draagarmen en rubbers, schokbrekers. Op dit moment ben ik ook bij kwa onderhoud en reparatie. En ik kocht m'n met een defecte lmm en disa.
Re: 330i executive
Ah oke, wist ik niet. Ik check net de prijs van een lmm en ik schrik eigenlijk wel van een lmm van 300 euro + ik weet niet of zo'n ding gauw kapot gaat en hoeveel zo'n ding op de sloop kost.
Ik heb zojuist deze video gecheckt
https://www.youtube.com/watch?v=4bOIhlbtpek
als je daarna de reacties leest is het vrijwel alleen maar negatief met hier en daar iemand die geen reparaties heeft gehad. Een bekende die heeft zelf een 318 en heeft 1x een draagarm en koelvloeistof (of ruitenwisservloeistof) reservoir vervangen. verder in de afgelopen 4 jaar niets gehad.
Ik heb zojuist deze video gecheckt
https://www.youtube.com/watch?v=4bOIhlbtpek
als je daarna de reacties leest is het vrijwel alleen maar negatief met hier en daar iemand die geen reparaties heeft gehad. Een bekende die heeft zelf een 318 en heeft 1x een draagarm en koelvloeistof (of ruitenwisservloeistof) reservoir vervangen. verder in de afgelopen 4 jaar niets gehad.
Laatst gewijzigd door Jeremy op 30 aug 2017, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Re: 330i executive
Wat wil je de auto is 16 jaar oud. En er zijn heel veel mensen die wel een BMW 330 kunnen kopen maar niet onderhouden. Ze repareren niet, of half of met allemaal prut imitatie rommel.
Dan komt er op een gegeven moment een eigenaar die diep in de buidel moet tasten. En het is maar net geluk of pech hebben.
Daarnaast zijn er ook heel veel mensen die gewoon met een belabberde auto rondrijden, ze verkopen hem dan onder het mom van zo goed als nieuw. Doordat het voor jou een nieuwe auto is ken je deze nog niet en vallen sommige zaken je gewoon niet op tijdens een testrit. Dat is helemaal geen schande. Maar na aankoop vallen in de eerste weken je wel steeds meer dingen op en dan kan het weleens kostbaar worden.
Doe je jezelf een plezier en kijk goed in de spiegel. Neem van mij aan dat de meeste 330 anders gereden worden dan een 318. Meer vermogen dus net even wat sportiever rijden, ook als de motor nog koud is etc etc.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zijn de uitzonderingen.
Loop al een tijdje mee in het BMW land en heb al het nodige gezien.
Nogmaals ik wil je niet bang maken maar als je al schrikt van een LMM van €300,- moet je echt afvragen of je een 16 jaar oude 330 e46 wilt kopen.
Tenzij je 100% historie hebt van wat er allemaal aantoonbaar met rekeningen vervangen is.
Dan komt er op een gegeven moment een eigenaar die diep in de buidel moet tasten. En het is maar net geluk of pech hebben.
Daarnaast zijn er ook heel veel mensen die gewoon met een belabberde auto rondrijden, ze verkopen hem dan onder het mom van zo goed als nieuw. Doordat het voor jou een nieuwe auto is ken je deze nog niet en vallen sommige zaken je gewoon niet op tijdens een testrit. Dat is helemaal geen schande. Maar na aankoop vallen in de eerste weken je wel steeds meer dingen op en dan kan het weleens kostbaar worden.
Doe je jezelf een plezier en kijk goed in de spiegel. Neem van mij aan dat de meeste 330 anders gereden worden dan een 318. Meer vermogen dus net even wat sportiever rijden, ook als de motor nog koud is etc etc.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zijn de uitzonderingen.
Loop al een tijdje mee in het BMW land en heb al het nodige gezien.
Nogmaals ik wil je niet bang maken maar als je al schrikt van een LMM van €300,- moet je echt afvragen of je een 16 jaar oude 330 e46 wilt kopen.
Tenzij je 100% historie hebt van wat er allemaal aantoonbaar met rekeningen vervangen is.
Re: 330i executive
Bedankt voor je reactie, je schrikt me zeker niet af! 300 euro voor een lmm vindt ik veel ja, maar geldt dat ook voor een 318?
ik weet dat het goed kan gaan en weet dat het ook fout kan gaan.
1e auto: Volvo 440 1.8 98 224dkm
2e auto: Citroen Saxo 1.6 VTS 99 182dkm (waarvan ik de DRiem, olie, oliefilter en nieuwe voorbanden heb vervangen in 3 maand tijd dus ruim 400 euro)
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik de banenmarkt op ga, ik wil een auto die ik met plezier kan rijden, ben nooit echt fan geweest van kleine auto's en al helemaal niet een 3 deurs, een Coupe 3 series is een uitzondering maar is wel een punt wat ik zal moeten overwegen. Ik kijk niet alleen naar hoe de BMW er uitziet maar wat ik het meest belangrijke vindt is de aantal eigenaren (kan helaas maar tot max 9 jaar terug zien op RDW) de KM stand, hoelang de huidige eigenaar de auto heeft en wat er in die tijd allemaal aangedaan is.
Uiteraard zullen de meeste verkopers aangeven dat die 100% goed is, dit zal ik meerdere malen vragen zodat ik daar eventueel op terug kan vallen na aanschaf (niet na jaren maar voor een korte periode uiteraard) zolang het schade is wat niet zomaar kan optreden maar juist in de loop der jaren is ontstaan.
Is het een vaak voorkomend probleem dat de LMM defect raakt?
Het schrikt me zeker niet af, ik wil juist heel graag een BMW omdat het gewoon mooie auto's zijn om na te kijken, leuk interieur, en met angel eyes al heel erg mooi zijn.
Hoe dan ook zal mijn volgende auto een BMW zijn tenzij mijn saxo er binnenkort mee ophoudt. ik heb mijn ogen dus gevestigd op een 318i facelift model aangezien die een nieuwer blok heeft en toch nog wat paardjes heeft voor een 4 cilinder in plaats van een 320. Het maakt mij niet uit dat die auto niet snel is. Ik doe het meer voor de looks dan voor het accelereren.
ik weet dat het goed kan gaan en weet dat het ook fout kan gaan.
1e auto: Volvo 440 1.8 98 224dkm
2e auto: Citroen Saxo 1.6 VTS 99 182dkm (waarvan ik de DRiem, olie, oliefilter en nieuwe voorbanden heb vervangen in 3 maand tijd dus ruim 400 euro)
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik de banenmarkt op ga, ik wil een auto die ik met plezier kan rijden, ben nooit echt fan geweest van kleine auto's en al helemaal niet een 3 deurs, een Coupe 3 series is een uitzondering maar is wel een punt wat ik zal moeten overwegen. Ik kijk niet alleen naar hoe de BMW er uitziet maar wat ik het meest belangrijke vindt is de aantal eigenaren (kan helaas maar tot max 9 jaar terug zien op RDW) de KM stand, hoelang de huidige eigenaar de auto heeft en wat er in die tijd allemaal aangedaan is.
Uiteraard zullen de meeste verkopers aangeven dat die 100% goed is, dit zal ik meerdere malen vragen zodat ik daar eventueel op terug kan vallen na aanschaf (niet na jaren maar voor een korte periode uiteraard) zolang het schade is wat niet zomaar kan optreden maar juist in de loop der jaren is ontstaan.
Is het een vaak voorkomend probleem dat de LMM defect raakt?
Het schrikt me zeker niet af, ik wil juist heel graag een BMW omdat het gewoon mooie auto's zijn om na te kijken, leuk interieur, en met angel eyes al heel erg mooi zijn.
Hoe dan ook zal mijn volgende auto een BMW zijn tenzij mijn saxo er binnenkort mee ophoudt. ik heb mijn ogen dus gevestigd op een 318i facelift model aangezien die een nieuwer blok heeft en toch nog wat paardjes heeft voor een 4 cilinder in plaats van een 320. Het maakt mij niet uit dat die auto niet snel is. Ik doe het meer voor de looks dan voor het accelereren.
Re: 330i executive
318i facelift heeft de modernere 2.0 kan je kosten technisch denk ik beter een 330 rijden 
de M54 is 1 van de betere motoren ooit gemaakt en ik denk zelf goedkoop in onderhoud
Heb pas preventief de kettingspanner laten vervangen bij de dealer en was 64 eur kwijt gaat je bij die 318i niet lukken en die gaat geheid breken als die niet vervangen is
Daarbij BMW hoort in mijn ogen gewoon 6 cilinders te hebben als ik een 4 pitter wil rijden koop ik wel een Golf
Mijn ex 320ci facelift staat te koop bij mn stiefvader zn bedrijf als je iets te spenderen hebt en je wilt een echt goede auto wat kloppend is en echt van oude mensen geweest is wat dealer is onderhouden moet je naar die auto gaan kijken.
Netste auto wat ik ooit gehad heb maar wou een cabrio vandaar dat ik er maar 4000km mee gereden heb
En brandstof verbruik met 8 liter met heel veel binnendoor wil ik een 4 pitter ook nog wel zien doen

de M54 is 1 van de betere motoren ooit gemaakt en ik denk zelf goedkoop in onderhoud
Heb pas preventief de kettingspanner laten vervangen bij de dealer en was 64 eur kwijt gaat je bij die 318i niet lukken en die gaat geheid breken als die niet vervangen is

Daarbij BMW hoort in mijn ogen gewoon 6 cilinders te hebben als ik een 4 pitter wil rijden koop ik wel een Golf
Mijn ex 320ci facelift staat te koop bij mn stiefvader zn bedrijf als je iets te spenderen hebt en je wilt een echt goede auto wat kloppend is en echt van oude mensen geweest is wat dealer is onderhouden moet je naar die auto gaan kijken.
Netste auto wat ik ooit gehad heb maar wou een cabrio vandaar dat ik er maar 4000km mee gereden heb

En brandstof verbruik met 8 liter met heel veel binnendoor wil ik een 4 pitter ook nog wel zien doen
