Pagina 2 van 3
Re: S te fan's e36 318i
Geplaatst: 04 okt 2017, 09:34
door Dutchie
hoeft inderdaad niet per se aan je koppeling te liggen, zo te zien heb je aardig hoge banden met een behoorlijke omtrek, dan heeft de koppeling het ook wel zwaar.
Ik trek met mijn platte bandjes onder de compact makkelijk wielspin, en de koppeling grijpt ook direct aan zonder te slippen. in sommige gevallen trekt ie het zelfs met beide wielen, als het een beetje koud is

Re: S te fan's e36 318i
Geplaatst: 04 okt 2017, 09:55
door S te fan
Ik geloof dat deze 60 hoog zijn, daar zou het idd aan kunnen liggen.
Maar verder reageerd de bmw heel direct en slipt ie niet door de koppeling heen of iets maar het is iets wat mij opgevallen was.
Ik zal het volgend jaar wel merken aangezien ik dan naar 40 hoog wil gaan(235/40-17, zie "winterproject"). Vanavond ff proef passen om te zien of ik spacers nodig zal hebben.

Re: S te fan's e36 318i
Geplaatst: 04 okt 2017, 13:00
door S te fan
En nog een goodie voor de bmw erbij, van bimmerproducts.
Op de een of andere manier doet de bmw ook tuuteren als er aan de zijkant van het stuur gedrukt word, hopelijk verhelpt dit het.
Re: S te fan's e36 318i
Geplaatst: 04 okt 2017, 13:01
door Dutchie
Hou er rekening mee dat hoogte relatief is (de aanduiding op de band is een percentage van de breedte), Dus een "40/17" kan hoger zijn dan een "60/15", afhankelijk van de breedte

Re: S te fan's e36 318i
Geplaatst: 04 okt 2017, 13:29
door S te fan
In dit geval zit de marge binnen 2% van de huidige afrolmaat, had ik al rekening mee gehouden

Re: S te fan's e36 318i
Geplaatst: 04 okt 2017, 17:01
door JustDwibZ
Over dat koppelings verhaal heb ik ook nog wel mijn ideen namelijk de cdv ook wel bekend als clutch delay valve en dat is een systeempje van bmw dat de koppelling soepeler zou opkomen. De cdv is eigenlijk gewoon een afknijping in de hydrolische lijn van je koppeling. Dat gezegd hebbende, meen ik ook ergens gelezen te hebben dat het bij oudere bmw's na al die jaren zo erg word afgeknepen(verstopt raakt mischien) dat de cdv het aangrijpen van je koppeling eigenlijk alleen maar in de weg zit (met name snel optrekken, hoge toerenn vanuit stilstand, clutch kicken etc.
Ps. Sorry voor de rommelige lap tekst maar moest ff mn verhaaltje doen en had geen zin om op mn tel een mooi georganiseerde tekst te schrijven dus excuses
Toevoeging: dit cdv verhaal geld alleen voor facelift e36's meen ik
Re: S te fan's e36 318i
Geplaatst: 04 okt 2017, 18:09
door S te fan
Ff proefpassen, gelukkig geen spacers nodig want het steekt rondom al uit.
Al worden de banden geen 235ers in iedergeval, dat gaat alleen maar aanlopen straks.
Gelijk ff kijken of het uitsteekt, check
Het zal ergens deze winter (waarschijnlijk een week voordat ik ze gemonteerd wil hebben) opgemaakt moeten worden en hopelijk heb ik dan alle zooi om de auto goed uitgelijnt op de weg te krijgen(camber en verlaging).
Ik heb veel zilver kleuren gezien op deze velgen maar wat zouden jullie zelf doen?
Zouden jullie voor de 1.9mm speling tussen de naaf en wielnaaf een centreerring plaatsen(of iets in elkaar knutselen wat uiteindelijk 1.9mm dik is) of gewoon zo rijden?
Re: S te fan's e36 318i, velgjes passen
Geplaatst: 05 okt 2017, 10:52
door Dutchie
Ik zou zeker voor naafadapters gaan, anders blijf je ene grote kans op trillingen houden (en de kracht op de bouten wordt veel groter).
Welke maten hebben de wielen? steken lekker uit!
Qua kleur.. antraciet? Zilver wordt weel heel erg standaart gok ik.
Re: S te fan's e36 318i, velgjes passen
Geplaatst: 05 okt 2017, 12:09
door S te fan
Dan ga ik die centreerringen toch maar alvast opzoeken en bestellen.
De velgen zijn 17x8 met et20(volgens bmwstylewheel en IS20 staat er in de velg). Het is bmw style 80 wat normaal op een e39 zit.
Het echte zilver zal idd echt standaard ogen, ik ben er alleen nog niet over uit waar ik het in zou spuiten. Denk gewoon maar veel forza spelen en daar inspiratie uit opdoen

Re: S te fan's e36 318i, velgjes passen
Geplaatst: 05 okt 2017, 12:42
door FaTaLiTy
Lekker bezig

Re: S te fan's e36 318i, velgjes passen
Geplaatst: 05 okt 2017, 13:33
door Dutchie
Dat is een fijne maat inderdaad, voor goed, achter kan misschien nog wel een kleine spacer gebruiken

mooi 215/45 erop en klaar!
Re: S te fan's e36 318i, velgjes passen
Geplaatst: 05 okt 2017, 15:40
door S te fan
Dutchie schreef:mooi 215/45 erop en klaar!
Dat wat mijn keus na vandaag ook maar of ik met spacers te werk ga weet ik nog niet want het steekt aan beide assen al uit...
FaTaLiTy schreef:Lekker bezig

Dankje
Re: S te fan's e36 318i, velgjes passen
Geplaatst: 06 okt 2017, 10:37
door Dutchie
Hmm ik reed achter met 8j ET24, en had een 20mm spacer nodig om het gelijk te krijgen met de wielkast, zou zijn mijn kasten wel gerold, maar dat maakt minimaal verschil.
Re: S te fan's e36 318i, velgjes passen
Geplaatst: 08 okt 2017, 15:04
door S te fan
Zo dat was me een dagje wel.
Bougies vervangen
Ruitenwissers vervangen
Ruitenwisservloeistof pompje vervangen
Radio aangesloten
Sportstuurtje geplaatst
En uiteraard de stofzuiger er doorheen gehaald.
Oude bougie zag zelfs een beetje groen en roest op het schroefdraad dus toch goed gegokt
Hoef ik niet meer tegen mn stoel aan te schuren als ik instap(geen verstelbaar stuur)
Deze bmw heeft er raar genoeg geen moeite mee om zn kont om te gooie, ik stuurde rustig in met +- 20kmh in zn 2, de kont brak uit en aarzelde ik niet om het gas in te trappen

, zodoende mn eerste drift kunnen uitoefenen(alleen nu moet ik het er een keer echt om doen)
Winterbanden met weinig profiel doet wonderen op nat wegdek

Re: S te fan's e36 318i
Geplaatst: 08 okt 2017, 22:31
door e36rob
Vind de kleur zwart erg mooi op een e36! leuk stuur ook. Volgens mij is het slippen van de koppeling normaal in dit geval. Ik heb zelf het idee dat het meer een soort beveiliging/ vertraging is die ingebouwd is in het pedaal oid.
Ik kan ook niet spinnend weg ( alleen met regen op slecht wegdek

_