Angel Eyes aan bij Ontgrendelen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
PorschefanRoel

Re: Angel Eyes aan bij Ontgrendelen (Inbouwen LM2)

Bericht door PorschefanRoel » 09 nov 2017, 08:27

Die link is inderdaad een handige om de AHL te fixen en dat ga ik op den duur ook zeker doen. Al staan deze wel onderaan mijn prioriteiten lijst, gezien de AHL het voor de swap al niet meer deden.
Heb de auto destijds gekocht toen deze al stuk waren en later ontdekt dat ik deze dus had en de lampen dus mee hoorde te draaien.

Op de eerste plaats wil ik mijn achtelichten en knipperlichten weer aan de praat krijgen.
Dit omdat de achterlichten nu helemaal niks meer doen (gewoon licht, rem en knipper doen het nog wel) -_-
en de knipperlichten veel te snel knipperen omdat de auto denkt dat deze stuk zijn.

Ik verwacht dat dit gefixt wordt wanneer ik het VIN nummer in de LM2 module geprogrammeerd krijg, maar de WinKFP werkt hier dus niet echt in mee....
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

PorschefanRoel

Angel Eyes aan bij Ontgrendelen (Inbouwen LM2)

Bericht door PorschefanRoel » 09 nov 2017, 20:55

Zo voor de geinterresserde plaats ik nog even een bericht. Ik ben weer een stap verder gekomen.

De WinKFP is niet langer leeg. Het probleem was dat ik nog niet de juiste SP DATEN files had binnen WinKFP, hiervoor heb ik de BMW Coding Tool 2.50 geinstalleerd en de stappen gevolgd zoals ze hier uitgelegd stonden:
http://www.gamotor.com/bmw-coding-tool- ... cally.html

Nog wel goed moeten zoeken naar een plek waar ik de SP DATEN bestanden kon downloaden maar uiteindelijk gevonden en met de BMW Coding tool geinstalleerd. :P

En nu heb ik netjes een lijst binnen mijn WinPFK Staan:
Afbeelding

Helaas nog niet verder kunnen gaan, gezien het op het moment regent, maar hopelijk kan ik morgen met WinKFP aan de gang :gekdoen:
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

PorschefanRoel

Re: Angel Eyes aan bij Ontgrendelen

Bericht door PorschefanRoel » 20 nov 2017, 14:28

Zo ondertussen ben ik weer een aantal stappen verder.
Helaas stond mijn ZB-Nummer nog niet in de lijst onder LM460, nu had ik via INPA gezien dat mijn LM2 module uit een E65 kwam. Dus vervolgens via BMW Coding Tool ook de SP Daten van de E65 geinstalleerd en ja hoor, mijn module stond er vervolgens ook tussen.

Nu dacht ik de grootste problemen wel gehad te hebben, maar helaas. Telkens wanneer ik de module probeerde te programeren kreeg ik foutmeldingen.
Uiteindelijk het probleem gevonden met hulp hier op het forum :D
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 23&t=55309
het bleek een simpele COM Poort instelling te zijn, de latency stond om 16ms ipv 1ms.

Daarna zonder problemen de hele DIY kunnen doorlopen en mijn LM2 is nu geinstalleerd en geeft geen foutmeldingen meer. :gekdoen:

Binnenkort weer aan de slag om de nieuwe LM2 snufjes uit te proberen.
Ik wil nu mijn Angel eyes als DRL's configureren en dat ze aangaan op het moment van ontgrendelen, eventueel samen met mijn mistlichten :D
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

PorschefanRoel

Re: Angel Eyes aan bij Ontgrendelen

Bericht door PorschefanRoel » 22 nov 2017, 19:42

Ondertussen is het programmeren ook gelukt :)

Mijn angel eyes gaan aan bij het ontgrendelen van de auto, en wanneer ik mijn kofferbak knop indruk gaan de achterlichten samen met mijn dimlicht aan :D
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”