Hier ook het topic maar weer eens updaten. Voor de liefhebber een flinke lap tekst.
December 2018 nog een mini mod gedaan. Namelijk de achterwisser eraf gehaald. Ik gebruik m zelden en zonder vind ik het er erg dik/strak uit zien. Met regenachtig weer iets vaker de ruit schoon maken maar dat maakt me weinig uit
Before
After
6 juni 2019
2 dagen vrij genomen om eindelijk de auto eens grondig aan te pakken, want dat was echt nodig!
Eerst de auto gewassen en in een hal (in aanbouw) gezet.
Daarna alles afgeplakt.
Eerst de hele auto met de klei gedaan, en daarna de auto gepolijst met Monello Veloce. Morgen de auto nog met Mezzo en Finale polijsten. Daarna nog met Black Hole en als laatste waxen met Collinite no. 845
Tussenstand na de Veloce
Dag 2
Foto’s
Resultaat van de klei
Motorkap, linker helft nog niet gepolijst, dus de staat van de lak. Rechter helft 1x met Veloce
Plekje op voorscherm
Uitsparing kentekenplaat
Eindresultaat, nog geen zonlicht of fatsoenlijk buitenlicht gehad dus dan maar een binnenfoto
En de beading na een paar druppels regen
Al met al ben ik dik tevreden.
8 augustus 2019
De vakantie... 3 dagen naar de nurburgring geweest. Overdag was er een Porsche evenement op de ring, dus genoeg om te kijken. Na 17:00 uur ging de baan los voor publiek. Na toch ff twijfelen besloten om zelf ook een rondje te doen. En wauw... wat was dat gaaf!
14 september 2019
Net als vele andere vond ik het gebrek aan een olie temperatuurmeter toch wel een dingetje. Omcoderen van de verbruiksmeter was een optie maar om de combi te opereren had ik niet zo’n zin in, beetje een soort van afkeer tegen “gerommel” aan de combi.
Na een poosje zoeken had ik een aantal keuzes.
Scangauge: goedkoop, simpel maar niet echt mooi, wel temperaturen maar olie temp was een raadsel
P3cars vent gauge: mooi design, de belangrijke waardes maar toch niet helemaal mijn ding
Awron display: overpriced naar mijn mening dus die viel al gelijk af.
Maar na een poos zoeken kwam ik onderstaande display tegen. Dit betreft een AK-Motion data display. Anderhalve week op gewacht maar afgelopen donderdag in gebouwd. Leuke gadget met goede functies.
Olie, koelwater, bakolie, inlaatlucht en uitlaatgas temperatuur. Lambda waarden. Sprint tijden kun je checken, foutcodes uitlezen en wissen en zo nog een paar dingen.
Kost wat maar dan heb je ook wat. Dik tevreden mee!
2 februari 2020
De display bevalt nog steeds super! Erg blij dat ik m toch gekocht heb.
Paar weken geleden de display even naar de nieuwste software gezet. Nu ook Nederlandse taal erop, needle sweep werkt nu ook (wel grappig bij het opstarten) en het scherm start op bij het scherm waar je m het laatste op gehad hebt.
Wat nog meer: onlangs de matzwart gespoten styling 158 winterset velgen, gekregen bij mij de auto, vervangen voor een set 194M velgen. Staan echt stukken beter.
Half augustus heb ik ook een Noxem sensor gemonteerd. Naar volle tevredenheid. Motor loopt mooi rustig en in alle 3 de mengsels. Verbruik is van 1 op 10,5/11 naar 1 op 12/12,5 gegaan, beetje afhankelijk van m’n rijstijl en brandstof. Resulteert in 50 tot 125km verder per tank dus dat is netjes. Maar... een aantal weken geleden viel het me op dat de uitlaatgas temperatuur op de snelweg (110 km/h+) op een flinke 880°C graden kwam. Dat is voor mij praktisch elke rit met de auto. Na wat denkwerk en research erachter gekomen dat de auto probeerde de NOx katalysator te ontzwavelen maar dat werkt niet. Normaal moet er een daling van 30 tot 60% zijn (als ik het goed heb) in het zwavelgehalte en dan breekt de auto de procedure af. De noxem ziet geen daling dus breekt de auto het ook niet af. Lang verhaal kort, na nog een keer de NOx katalysator zijnde vervangen te registreren is dit probleem opgelost.
Verder weinig nieuws. Onlangs 4 nieuwe Hankook K127 banden op de zomervelgen gemonteerd, dus die liggen klaar om onder de auto te zetten als deze “barre” winter voorbij is. Kan mooi tegelijk met de APK en jaarlijkse beurtje. Als laatste heb ik gisteren een setje nieuwe gasveren voor de kofferklep erop gezet en nieuwe knipperlichtjes in de voorschermen als finishing Touch.
Nu nog tijd vinden om het leer een keer te behandelen en de lak weer voorzien van een nieuw laagje Collinite