Pagina 2 van 2
Re: 528i X-Drive 2012 station
Geplaatst: 23 mar 2018, 10:39
door Bart70
Wat een bak met vervangingen heb je straks zeg, wel lekker, jij kunt voorlopig lekker toeren !
Re: 528i X-Drive 2012 station
Geplaatst: 23 mar 2018, 13:19
door plankie
Ja idd, veel vervangingen en ze houden hem een aantal dagen om te kijken of die storing wegblijft. Positiviteit is niet moeilijk idd ........al word er wel aan getornd na al die reparaties die het probleem zouden oplossen zit ik in de afwachtmodus..........eerst kilometers maken....dan geloven....
Re: 528i X-Drive 2012 station
Geplaatst: 23 mar 2018, 14:57
door Vintiem
Het heeft inderdaad altijd twee kanten. Enerzijds mooie nieuwe onderdelen maar anderzijds hoe betrouwbaar zijn die nieuwe onderdelen? Of sta je over 50.000 km verder weer met een bak van ellende.
Ik ben nog niet in de financiele positie om een f10/11 te kopen maar de 4 cilinders uitvoeringen trekken me niet. Hoop echt dat je straks voorgoed van alle ellende af bent.
Re: 528i X-Drive 2012 station
Geplaatst: 29 mar 2018, 15:16
door plankie
Ja dat verhaal en de liefde voor de 6 ipv. 4 cylinder horen we vaker. Mooi als men passie heeft voor een bepaald type. maar goed...de 530i 2018 weer ingeleverd en vertrokken met mijn eigen wagentje.
idd de ketting hier denkt men dat het in Italie niet helemaal goed is gegaan met het vervangen van een tandwiel maar ja dat is makkelijk wijzen........
Summary:
inlaat en uitlaat nokkenassensor vervangen.
nokkenasverstelmechanisme controleren
uitlaatverstelmachanisme uitbouwen/inbouwen/vervangen
verseleenheid nokkenasuitlaat
oliefilter
EOn verstuivervan het inspuitsysteem vervangen
2 volgende injectoren vervangen
verstuiver eur05
kleptiming nokkenascontroleren
nokkenassen reinigen ivm. roetaanslag
van de week de auto maar even warm rijden en dan de file opzoeken(daar waren steeds de problemen)
Will let you know!!!!
Re: 528i X-Drive 2012 station
Geplaatst: 29 mar 2018, 17:54
door Vintiem
Het gaat me niet zozeer om het gevoel voor een 6 ipv een 4 cilinder, ofschoon ik de 6 in lijn subliem vind, maar meer om de slechte betrouwbaarheid van de 4 cilinders. De 6 in lijn zijn echt onverwoestbaar maar de 4 cilinders en sommige 8 pitters zijn gewoon niet van het beste soort.
Goed om te horen dat je je eigen weer mee hebt. Hoop voor je op vele kilometers zonder zorgen
