Pagina 2 van 3
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 31 mar 2009, 08:42
door dpower717
Ik vind dit ook inderdaad geen slechte service.
Uitlezen doen ze vrijwel altijd, in plaats van te lopen gissen wat er kapot is vind ik een goeie zaak.
(beter gelijk goed, dan 3 keer terug)
Als 50 euro te duur is moet je eigenlijk geen BMW rijden, iedereen weet dat een monteur rond de 100 euro per uur kost.
En dat je airbag lampje af en toe brand kan zijn omdat er een breuk in een sensormatje zit, wanneer jij of passagier erop is gaan zitten kan het contact verbroken zijn. Kost ongeveer 300 euro
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 31 mar 2009, 16:45
door Dima23LWD
Ja dat is waar BMW rijden is duur we waren 580 euro kwijt voor een onderhoudsbeurtje + een eerste APK voor de 5-serie en bij onze benz waren we 1 keer 275euro kwijt voor hetzelfde beurtje +APK
ach BMW is in aanschaf goedkoper als mercedes en in onderhoud bij dealer is de BMW duurder zo gaat het mooi gelijk op :p hahaha moet je maar sl.Opel gaan rijden als je het allemaal teduur vind
toch???
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 31 mar 2009, 16:49
door Edwin_W
Dima23LWD schreef:Over BMW Heerenveen moet ik ook nageven ze zijn niet de vriendelijkste
De understatement van het jaar ;D
Heb al vanaf eerste keer dat ik daar kwam ruzie met ze. had aantal onderdelen besteld en terwijl ik aan het bestellen ben annuleer ik een onderdeel dat ik dus net minuut geleden besteld heb. werd mij medegedeeld dat dit niet mogelijk was nu het al in de computer ingevoerd was. dit vond ik heel vreemd want wat als ze een keer per ongeluk iets verkeerd bestellen ofzo. maar ik zei bestel het dan maar als het niet anders kan. was na dikke week alles binnen behalve dat onderdeel. ik alles opgehaald en betaald en weer gezegd dat ik dat onderdeel eigenlijk ook helemaal niet wil en dat ik het niet normaal vind dat dat niet geannuleerd kan worden aangezien het nog niet ergens in een doosje was gestopt en ik het na ongeveer een minuut al geannuleerd had. dat was allemaal niet zo en wat voor verstand had ik er nu helemaal van. toen ben ik naar huis gegaan en heb ze maandag opgebeld en gezegd dat ze het onderdeel wel mochten houden en dat ik niet van plan was dat te gaan ophalen ofwel betalen.
paar weken later had ik weer iets nodig. ik bel op wordt mij medegedeeld door de jongen die aan de lijn had dat zij mij niet meer wilden helpen daar. ik zei dat ik dat goed vond en dat hij zijn collega dan maar even moest geven aangezien deze jongen niet het hele bedrijf vertegenwoordigd. toen zei hij nee en gooide de hoorn er op.
dat vind ik geen manier van doen tegen klanten en als je een keer een meningsverschil hebt moeten ze proberen om dat op te lossen en dan niet op zo'n manier.
en er zijn nog wel een paar voorvallen geweest sindsdien..
kortom bij de dealer in Heerenveen is een hoop ruimte voor verbetering en ik kom er niet meer tenzij het echt niet anders kan.
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 31 mar 2009, 18:29
door Mario TT
Volgens mij heb je wettelijk gezien gewoon een bedenktijd van een paar dagen. En zeker als het niet geleverd is.
Het probleem is het volgende :
Als men iets besteld dan krijgt men het, wil je het annuleren krijg je geen geld terug onder de 50 euro en als het een onderdeel van daarboven is gaan nog wel eerst de administratie kosten eraf. Dit geldt volgens mij ook gewoon voor de dealer en/of normale garage. De onderdelen komen uit Brussel geloof ik ook.
Dan nog breng ik mijn auto never nooit meer naar BMW heereveen al moet ik hem naar de eerst volgende dealer duwen..als mij zoiets had overkomen.
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 31 mar 2009, 18:35
door Edwin_W
kom er ook alleen voor onderdelen.. voor onderhoud komt ie daar inderdaad never nooit niet (|
had die eerste keer ook zijknipperlichtjes en linker voor knipperlicht gehaald want die waren alledrie niet super toen ik de auto kocht. van die 3 lampjes waren er na een paar weken 2 waar vocht in zat. op zich kan dit voorkomen reken ik hun ook niet persoonlijk aan maar dan bel ik daarover en dan zeggen ze dat ik eerst naar heerenveen moet komen om het te laten zien... dan moet ik dus 2 keer heen en terug rijden (ongeveer 35 km per keer) alsof ik niks beters te doen heb en alsof ik zelf niet kan zien wat vocht is in een lampje (| . uiteindelijk met veel pijn en moeite toch van tevoren besteld voor me. dan kom je daar en dan zegt die man ja zit toch vocht in. maar ook niet even sorry ofzo.
is gewoon echt :r bedrijf daar, en ze stellen BMW in een kwaad daglicht
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 31 mar 2009, 19:54
door BMWmarco
om dan maar even door te gaan op de Beier Heerenveen......
herken helemaal niets van al jullie slechte ervaringen.
heb er al verscheidene keren onderdeeltjes gehaald en is er een paar weken geleden voor inspectie II + apk geweest.
en heb vond alles super gaan, goeie service, nette behandeling.
heb er een keer mijn airbag lampje laten resetten, ff gebeld en kon meteen wel komen 5 minuten kon ik weer vertrokken.
tot nu toe dik te tevreden.
en dan nog even op de topic starter terugkomen....
vind dit dus absoluut geen slechte service. je probleempje is gelijk verholpen, wat wil je dan eigenlijk nog meer???
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 31 mar 2009, 20:06
door Mario TT
Gratis... voor niets.
Je kan het never nooit verwachten van een bedrijf dat een service aan je verleend. Dat sommige bedrijven het wel doen dat kan je dan niet verwachten van andere.
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 31 mar 2009, 20:27
door michel
Ik persoonlijk heb ook absoluut geen problemen / klachten
over De Beier in Heerenveen.
Ik heb mijn BIMMER daar gekocht en ik ben altijd keurig netjes geholpen,
zelfs met garantie gevalletjes.
Zo zijn er onderdelen naar BMW gorinchem verstuurd en op afspraak gelijk verholpen.
( hoefde ik geen 180km heen en 180km terug te rijden om bij De Beier de BIMMER te laten repareren).
Echt keurig netjes geregeld
Ik en mijn vrouw zijn zelfs opgehaald vanaf het station Heerenveen en werden keurig
netjes afgezet bij de dealer toen wij de BIMMER kwamen ophalen
Echt keurig netjes.
Bij de aankoop van mijn (onze
) Bimmer wilde ik een peukje roken en aangezien het regende
werd er alleen voor mij een ruimte geopend met koffie uiteraard waar ik mijn peukje kon roken en kon nadenken
over de aankoop / beslissing.
Zodoende hadden andere kopers geen last van mijn rook. Terwijl de verkoper niet rookte, da's pas service
Het enige minpuntje wat ik kon vinden was; dat ze vergeten zijn de kofferbak (bij het reserve wiel) goed te reinigen.
Voor de rest goed afgeleverd.
Ik heb dus duidelijk een andere mening en ben zeer tevreden over De Beier.
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 31 mar 2009, 22:15
door Edwin_W
maar ik heb daar niks gekocht, heb mijn auto uit duitsland geimporteerd en dan zitten ze gewoon niet op je te wachten ofzo denk ik. jij koopt daar voor aardig bedragje een auto dan wordt je netjes behandeld. ken ook wel aantal mensen met dure auto daar weg, die hebben daar ook nooit problemen gehad. maar ken ook wel genoeg mensen die of auto ergens anders weg hebben of al iets ouder model hebben en dan wordt je daar gewoon als een of andere parasiet gezien.
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 02 apr 2009, 13:37
door The Beast
Mijn ervaring met Renova Tilburg is heel goed tot nu toe. Ik had een keertje bij hun een paar origineel kofferbak gereedschap besteld en direct betaald. Moest het over 3 dagen komen ophallen. na de 1ste dag wilde ik een van die gereedschappen annuleren. Dus daarheen gegaan en netjes geanuleerd. Ik kreeg gewoon netjes geld terug zonder extra commentaar van de onderdelen medewerker.
Ik kom altijd daar langs voor vragen over mijn bimmer onderdelen. En elke keer wordt ik gewoon netjes geholpen en die medewerker doet altijd zijn best om zijn collega's te bellen en te vragen als hij zelf niet kon beantwoorden, zoals onderdelen kosten van spuiten, etc. Alhoewel ik al een paar keerbent gaan vragen zonder iets te kopen
Maar ik wordt gewoon elke keer netjes geholpen als een potential klant dat iets gaat kopen. Oh en soms krijg je ook gratis dingen van Renovo bijvoorbeeld kenteken plaat schroeven en automat schroeven.
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 03 apr 2009, 10:51
door Acidfever
Ik doe mijn reparaties ook niet bij de BMW dealer. Behalve misschien erg specialistische zaken.
Ik heb een de buurt een erg capabele garage zitten die zich zeker niet specialiseerd in BMW. Pas geleden had ik een kapotte katalysator.
Even prijsopgaaf laten doen bij de BMW dealer in de buurt: 1145 euro inc uren.
Uiteindelijke prijs bij de lokale garage: 453 euro inc uren.
Dan heb je inderdaad geen BMW kat maar die is ook alleen maar gevoelig voor dergelijke defecten in het afwijkende flexibele stuk dat BMW gebruikt. Een prijsverschil van 61% vind ik echter simpelweg teveel.
Verder krijg je inderdaad vaak het idee dat je niet gewenst bent met je, voor hun, oude troep.
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 03 apr 2009, 10:56
door Acidfever
Dima23LWD schreef:Ja dat is waar BMW rijden is duur we waren 580 euro kwijt voor een onderhoudsbeurtje + een eerste APK voor de 5-serie en bij onze benz waren we 1 keer 275euro kwijt voor hetzelfde beurtje +APK
ach BMW is in aanschaf goedkoper als mercedes en in onderhoud bij dealer is de BMW duurder zo gaat het mooi gelijk op :p hahaha moet je maar sl.Opel gaan rijden als je het allemaal teduur vind
toch???
Denk je dat Opel goedkoop is in onderhoud dan? Mn vriendin mocht ooit eens 329 euro afrekenen voor het vervangen van een lucht massa meter op haar Opel Corsa.
Opel pakt ook echt bijzondere marges op onderdelen. Heb het specifieke onderdeel opgezocht bij wat leveranciers: 96 euro inc btw. De overige 233 euro moet dus ergens vandaan komen terwijl ze maar 1 uur arbeid rekende.......
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 03 apr 2009, 11:27
door Virus3000
Het punt wat hij bedoeld is gewoon dat eenvoudig het klepje van zen trekhaak in de weg zat. Beetje stom natuurlijk want zoiets is binnen 1 minuut gefixt lijkt mij. (correct me if I'm wrong).
En voor zoiets dan even 50 euro betalen, sja, dat vind ik dan ook weer beetje overdreven...
Ik ben eens (met een vorige auto) naar bmw garage geweest omdat er slotbouten op mijn velgen zijn en ik daar geen dop voor had. Toen heeft iemand met alle bmw slot doppen geprobeerd te zoeken welke het was, uiteindelijk de juiste gevonden, de bouten waren in slechte staat dus even normale (nieuwe) ingestoken. Hij wou er niets voor hebben, hij vond het wel een leuk werkje. Uiteindelijk toch zo'n 20 minuten bezig geweest, 4 nieuwe bouten en niets betalen.
Zo kan het ook, en zo had het met zo'n simpele parkeersensor probleem ook moeten zijn. Dat is toch mijn mening.
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 03 apr 2009, 12:43
door GoGo22
Waarom antwoord die zelf niet meer ?
Re: BMW dealer ******* ********* slechte service
Geplaatst: 31 jan 2010, 19:43
door MrBrownstone
De negatieve verhalen betreffende de BMW dealer in H'veen;
Voor alle duidelijkheid, de dealer of diens representant kun je niet over één kam scheren met het technisch personeel cq monteurs aldaar.
Als de representant van de dealer je ondeugdelijk behandeld, kan het technisch personeel nog zo goed zijn, maar dan haakt de klant toch af...
Deze monteurs zijn naar mijn inziens specialisten en hebben de bijbehorende kennis, zodoende gaat mijn Bimmer daar ook altijd voor "haar" Inspecties.