Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Goede banden en niet te grote wielen helpt ook :-)
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Nette verbruiksprestaties hoor!
Ik blijf steken op gemiddeld 6,7 l/100 km. Wel eens een keer een tankbeurt van 5,21 l/100 km gehaald (vakantierit) met resterende afstand tot tanken van 1.275 km.
Mag ik trouwens vragen waar je je wagen hebt laten tunen? En merk je nu veel verschil? (bv. acceleratiemetingen gedaan) Verbruik is blijkbaar in ieder geval gunstiger geworden, dat zou je niet direct verwachten.
Ik blijf steken op gemiddeld 6,7 l/100 km. Wel eens een keer een tankbeurt van 5,21 l/100 km gehaald (vakantierit) met resterende afstand tot tanken van 1.275 km.
Mag ik trouwens vragen waar je je wagen hebt laten tunen? En merk je nu veel verschil? (bv. acceleratiemetingen gedaan) Verbruik is blijkbaar in ieder geval gunstiger geworden, dat zou je niet direct verwachten.
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Ja het verbruik van zo’n 3 liter valt me echt heel erg mee. Ik moet dan ook wel zeggen dat ik op mijn lange afstanden echt een rustige rijder ben. In NL nooit harder dan 135-140 en altijd op de cruise control en uit laten rollen.
Ik heb de wagen laten tunen bij Beek Auto Racing in Den Haag. Die van autoweek inderdaad haha. Erg professioneel en vriendelijk personeel! Ik heb ook gelijk de EGR-klep softwarematig eruit laten halen. Het vermogen zou nu ongeveer 300pk en 620nm moeten wezen en dit verschil merk je enorm! De wagen hangt vooral beter aan het “gas”, schakelt eerder op en af en blijft duwen, zelfs bij snelheden boven de 200 (Duitsland ). En, een kleine liter per 100km minder, waarschijnlijk door de EGR klep en een optimalisatie van de verbranding. Ik heb dan geen rollenbank testje gedaan, ik vind dit persoonlijk een beetje zonde van het geld, en het ging mij voornamelijk om optimalisatie van het motorblok, niet zozeer het hoogst mogelijke vermogen. Maar ik merk het absoluut. Een Cayman S was geen match voor mij op de snelweg laatst.
Ik heb de wagen laten tunen bij Beek Auto Racing in Den Haag. Die van autoweek inderdaad haha. Erg professioneel en vriendelijk personeel! Ik heb ook gelijk de EGR-klep softwarematig eruit laten halen. Het vermogen zou nu ongeveer 300pk en 620nm moeten wezen en dit verschil merk je enorm! De wagen hangt vooral beter aan het “gas”, schakelt eerder op en af en blijft duwen, zelfs bij snelheden boven de 200 (Duitsland ). En, een kleine liter per 100km minder, waarschijnlijk door de EGR klep en een optimalisatie van de verbranding. Ik heb dan geen rollenbank testje gedaan, ik vind dit persoonlijk een beetje zonde van het geld, en het ging mij voornamelijk om optimalisatie van het motorblok, niet zozeer het hoogst mogelijke vermogen. Maar ik merk het absoluut. Een Cayman S was geen match voor mij op de snelweg laatst.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Kleine details gedaan vandaag! Spoilerlipje gemonteerd en, omdat je je er niet voor hoeft te schamen, een 330d badge achterop. Dit alles maakt de kont toch net wat meer af.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Stoer lipje
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
- Blue Raccoon
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 26 mei 2017, 20:58
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Staat mooi die achterklep spoiler.
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Voegt idd net weer ff wat extra’s toe!
De dames zijn weer schoon! Maar voor hoe lang...
De dames zijn weer schoon! Maar voor hoe lang...
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Lipje achterop maakt het net af idd, badge mag zeker, echter vind ik zonder toch altijd nog het mooist. Bij mij zit hij er gelukkig niet op, hoef ik hem er ook niet af te halen
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Beginpost maar weer eens aangepast! Er is een hoop gebeurd ondertussen. Zo zijn de remklauwen achter vervangen, is de wagen volledig gepolijst en gecoat en is de wagen voorzien van een Combox retrofit. Verder nog een zwarte hoogglans grill geplaatst, maar ik twijfel of ik de wagen weer terug naar chroom wil brengen en dan ook chromen raamlijsten wil monteren. Hierna staat een inlaatreiniging op de planning en wil ik (al dan niet preventief) de gloeibougie-module vervangen. Verder is de leukste mod eigenlijk nog wel de aanschaf van een zusje voor de korte afstanden.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Lekker hoor... ik mag echt blij zijn als ik 450km op drie kwart tank haal . Ja, ik tank ook altijd op of in ieder geval rond het moment dat de tank nog een kwart brandstof (benzine) bevat. En vanaf vandaag zal dat verbruik wel iets hoger worden... xHP Stage 3, dus nog meer fun.
Anyway... lekkere wagen, lekker OEM en wat betreft die nieren: de originele met een dun laagje chroom en om het af te maken, de chromen raamlijsten
Anyway... lekkere wagen, lekker OEM en wat betreft die nieren: de originele met een dun laagje chroom en om het af te maken, de chromen raamlijsten
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
€70 voor 1000km...doe je goed! Het hoogste wat ik ooit heb gehaald is begin 900km en toen had ik ging ik aan mn reserves (wat ik overigens zelden doe puur om te testen hoeveel ik er max uit kon halen).
Gemiddeld haal ik ongeveer 750-800km en dan zit ik net niet tegen mijn reserves met mijn 325D met ongeveer 80% snelweg-ritten. Ik weet alleen niet of de mijn waardes zijn aangepast of niet.
Anyways mooie wagen heb je daar en veel rij-plezier toegewenst!
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Leuk je ook hier te zien.CreativeS schreef: ↑01 nov 2019, 08:43 Lekker hoor... ik mag echt blij zijn als ik 450km op drie kwart tank haal . Ja, ik tank ook altijd op of in ieder geval rond het moment dat de tank nog een kwart brandstof (benzine) bevat. En vanaf vandaag zal dat verbruik wel iets hoger worden... xHP Stage 3, dus nog meer fun.
Anyway... lekkere wagen, lekker OEM en wat betreft die nieren: de originele met een dun laagje chroom en om het af te maken, de chromen raamlijsten
Thanks haha! Het verbruik lijkt nu wel wat hoger te liggen. Ik vermoed dat mijn inlaat eens goed gereinigd moet worden en ik wil de gloeiplug module vervangen binnenkort, ik heb wat foutcodes erin staan, al start en rijdt de wagen verder helemaal prima. Hij is ook nog steeds angstaanjagend snel, maar met de huidige kilometerstand (180.000) kan een inlaatreiniging en een nieuwe module nooit kwaad.graphicfanatik325D schreef: ↑01 nov 2019, 14:35€70 voor 1000km...doe je goed! Het hoogste wat ik ooit heb gehaald is begin 900km en toen had ik ging ik aan mn reserves (wat ik overigens zelden doe puur om te testen hoeveel ik er max uit kon halen).
Gemiddeld haal ik ongeveer 750-800km en dan zit ik net niet tegen mijn reserves met mijn 325D met ongeveer 80% snelweg-ritten. Ik weet alleen niet of de mijn waardes zijn aangepast of niet.
Anyways mooie wagen heb je daar en veel rij-plezier toegewenst!
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Zelfde hier. Zo wil ik mijn verstuivers bijvoorbeeld eens een keer wegbrengen naar een zaak die ze doet reinigen. Ik merk dat tijdens zijn ochtendstart wat last heeft van een ochtendrookje. Na 5 min te hebben gereden is dit volledig weg maargoed. Zo blijven we onze auto's preventief onderhouden! Alles voor de goede zorg haha
Weet jij toevallig een zaak die dit doet? En ze gelijk test?
Weet jij toevallig een zaak die dit doet? En ze gelijk test?
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Mijne rookt eigenlijk nooit, althans, nooit opgevallen. Verder ook helemaal geen klachten behalve het verbruik wat iets toegenomen lijkt. De wagen startte van de week overigens nog prima bij 0 graden en binnen een paar slagen, maar het lijkt wel alsof 'ie koud nu net iets minder zuiver loopt. Als hij opgewarmd is is 'ie zijdezacht, en doet qua loop niet onder voor een zes-in-lijn benzine. Ik wil daarom eigenlijk zo lang mogelijk van deze zes-in-lijn dikke smerige diesel genieten haha!
Verstuivers zet ik ook op het lijstje, aangezien de inlaat toch wat onderhoud nodig heeft! Ik zou alleen geen zaak weten, via een goeie vriend van mij ken ik iemand die walnut blasting doet overigens, maar daar moet ik nog eens langs. Ik zal eens informeren en uiteraard mijn bevindingen hier delen.
Ik tank trouwens eigenlijk altijd bij 1/3e tank. Afhankelijk van de rit heb ik dan tussen de 600 en 750km gereden. Ik probeer dat bij vriendinlief ook in haar bestand te krijgen maar die is wat lakser daarin...
Verstuivers zet ik ook op het lijstje, aangezien de inlaat toch wat onderhoud nodig heeft! Ik zou alleen geen zaak weten, via een goeie vriend van mij ken ik iemand die walnut blasting doet overigens, maar daar moet ik nog eens langs. Ik zal eens informeren en uiteraard mijn bevindingen hier delen.
Ik tank trouwens eigenlijk altijd bij 1/3e tank. Afhankelijk van de rit heb ik dan tussen de 600 en 750km gereden. Ik probeer dat bij vriendinlief ook in haar bestand te krijgen maar die is wat lakser daarin...
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||