Klus was makkelijk te klaren.
Was wel in totaal 3 uurtjes bezig. Heb hiervoor inlaat spruitstuk niet verwijderd.
Systeem heb ik bij Porza gehaald.
https://www.porza.nl/klep-febi-bilstein-46303-46303
Vergeet niet om gasklep en pijlstok o-ring te halen.
Deze kan je gelijk vervangen.
Heb volgende delen verwijderd:
-luchtfilter huis plus slangen naar gasklephuis
-olie pijlstok buis los van het blok en dan er uit getrokken
-alle stekker los die in de weg zitten zodat elektra box even aan de kant kan
-gasklep
-stationair klep boven gasklep
-toen kon ik pas de carterventilatie klep zien.
Slangen daarna los gemaakt. Om de slang boven op de inlaat spruitstuk los te krijgen heb ik verdeel unit waar deze aan vast zit los gehaald.
kan je dan makkelijker de oude slangen los halen.
Daarna is het een kwestie van beginnen met de slag die van de carterventilatie klep naar verdeel unit gaat als eerste op zn plek zetten.
Daarna kan je de slang die naar de kleppendeksel gaat installeren.
Als laatste heb ik de onderste slang ingebouwd, die naar de pijlstok buis gaat.
Heb trouwens volgende video van 50skids bekeken. hij legt het heel goed uit
https://youtu.be/btggLSedkxc
https://youtu.be/3OhyZBxM1vA
Auto rijd nu perfect. Olie verbruik is nu eindelijk minimaal.
Was echt een domper na alle pakkingen vervangen te hebben, alsnog steeds olie bij te moeten gooien.
Heb nu daar gelukkig geen last van.
kan ik eindelijk bodem van de auto echt goed gaan ontvetten en schoonmaken, want het ziet er niet uit na al die jaren olie verlies.
Maakt het ook makkelijk om te zien of er ergens nog wat druppelt, maar ook is het fijn als ik aan het onderstel ga werken.
Want alle rubbers zullen wel vol zitten met olie.