E93 335i 2007 Starts here/The end
Re: E93 335i 2007 Starts here
Gave aankoop. Persoonlijk ben ik niet zo van de FK onderstellen, zou je adviseren er op termijn wat deftigers onder te doen. Dat complimenteert de auto beter.
Veel plezier km’s gewenst!
Veel plezier km’s gewenst!
Thanks, ik had juist begrepen dat het wel aardig goed spul was, het comfort is prima moet ik zeggen.
Eindelijk is er een uitgebreide diagnose aan de wagen gedaan, dit was toch even een tegenvaller. De wagen is blijkbaar niet zo onderhouden zoals het boekje doet geloven….. Gelukkig is de tellerstand wel in orde, maar daar heb je het dan wel een beetje mee gezegd.
To do list in grote lijnen :
Kleppendekselpakking
O-ringen vanos ventielen
Oliefilterhuispakking
Warmtewisselaar pakking
Bovenste koelwaterslang
Remslijtdraadje linksvoor en ABS draad correct monteren
Bout motorsteun en o-ring op intercooler vervangen
Carterpanpakking vervangen
Slot achterklep (was bekend en inmiddels 2e hands gevonden)
6 injectoren en bougies vervangen (reeds in bezit)
Olie verversen (bekend en normaal)
En dan nog wat kleine zaken, al met al weer een aardig kostenplaatje, gelukkig had ik die marge ruim, maar had toch gehoopt op een betere toestand.
Voordeel is dat ik zometeen wel weer weet wat ik heb.
Waterpomp was reeds vervangen, is het alleen nog wachten op de brandstofpomp,deze schijnt ook een zwak punt te zijn bij de N54 motoren.
To do list in grote lijnen :
Kleppendekselpakking
O-ringen vanos ventielen
Oliefilterhuispakking
Warmtewisselaar pakking
Bovenste koelwaterslang
Remslijtdraadje linksvoor en ABS draad correct monteren
Bout motorsteun en o-ring op intercooler vervangen
Carterpanpakking vervangen
Slot achterklep (was bekend en inmiddels 2e hands gevonden)
6 injectoren en bougies vervangen (reeds in bezit)
Olie verversen (bekend en normaal)
En dan nog wat kleine zaken, al met al weer een aardig kostenplaatje, gelukkig had ik die marge ruim, maar had toch gehoopt op een betere toestand.
Voordeel is dat ik zometeen wel weer weet wat ik heb.
Waterpomp was reeds vervangen, is het alleen nog wachten op de brandstofpomp,deze schijnt ook een zwak punt te zijn bij de N54 motoren.
-
Oei dat is best een flinke lijst, zie ook een paar zaken waar ze wel even zoet mee zijn.
ligt dat ook niet een beetje aan de tegenwoordige manier van onderhoud?
Spreiding en termijnen worden steeds langer, waardoor de eerste 100.000 km minder vaak een garage bezocht wordt als vroeger.
Mijne moet nu voor olie en remvloeistof wissel en pas over 8000 km voor een checkup, de remmen pas weer over tig duizend km.
ligt dat ook niet een beetje aan de tegenwoordige manier van onderhoud?
Spreiding en termijnen worden steeds langer, waardoor de eerste 100.000 km minder vaak een garage bezocht wordt als vroeger.
Mijne moet nu voor olie en remvloeistof wissel en pas over 8000 km voor een checkup, de remmen pas weer over tig duizend km.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ze zijn wel even zoet ja, of het ligt aan de manier van onderhoud tegenwoordig weet ik niet, lijkt me eerlijk gezegd niet. Ik denk eerder aan de eigenaar en zijn eisen van onderhoud.
Ik wil alles perfect hebben, de meesten interesseert het niet erg of er een storing of lampje brand, zolang de wagen maar rijdt.
De laatste beurt is in ieder geval of door een beunhaas gedaan, of niet.
Ik wil alles perfect hebben, de meesten interesseert het niet erg of er een storing of lampje brand, zolang de wagen maar rijdt.
De laatste beurt is in ieder geval of door een beunhaas gedaan, of niet.
-
Ja blijft altijd verschrikkelijk moeilijk, eigenlijk moet je de facturen hebben om beeld en geluid bij het onderhoud te hebben.
Mijne heb ik een beetje impulsief gekocht, omdat het er allemaal veel te mooi uitzag en de auto uitstekend reed, ondanks de iets hogere km stand.
In tegenstelling tot auto’s die flink wat minder gelopen hadden, waar ik vraagtekens bij had.
Mijne heb ik een beetje impulsief gekocht, omdat het er allemaal veel te mooi uitzag en de auto uitstekend reed, ondanks de iets hogere km stand.
In tegenstelling tot auto’s die flink wat minder gelopen hadden, waar ik vraagtekens bij had.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Mooiste is idd alle facturen er bij, ik bewaar altijd alles. Maar heb ook gevallen gezien waarbij de facturen vervalst waren, dus dit zegt ook niet alles.
Het beste is om een wagen van een liefhebber te kopen, liefst iemand waar je het bij de wagen wel ziet al, en eventueel bekend in fora en groepen.
Daarom heb ik van mijn E61 ook een complete showroom hier staan, waar echt alles terug te vinden is, geen geheimen van mij uit, en voor de koper toch ook een reden om een nette prijs te betalen, tevens kan hij dan alles ook terug vinden.
Die gevallen zijn helaas zeldzaam, zeker als je een bepaald model met bepaalde opties en kleuren zoekt, gaat het heel lastig worden.
Het beste is om een wagen van een liefhebber te kopen, liefst iemand waar je het bij de wagen wel ziet al, en eventueel bekend in fora en groepen.
Daarom heb ik van mijn E61 ook een complete showroom hier staan, waar echt alles terug te vinden is, geen geheimen van mij uit, en voor de koper toch ook een reden om een nette prijs te betalen, tevens kan hij dan alles ook terug vinden.
Die gevallen zijn helaas zeldzaam, zeker als je een bepaald model met bepaalde opties en kleuren zoekt, gaat het heel lastig worden.
- jwbakkenes
Mooie auto Bart, had nog niet gereageerd. Is ook een favoriet van mij, coupé uitvoering dan. Reparaties zijn dacht ik wel te overzien en dan heb je daarna alles weer in eigen hand dat je weet dat de auto klopt, op een eventueel aankomende brandstofpomp, die kost idd wel een hondertje of 5.
Nog geen kenteken aangevraagd lees ik, of lees ik ergens over heen.
Veel rijplezier met deze snelle 6 pitter, is idd heel wat anders dan wat je gehad hebt.![Duimen omhoog :duimen:](./images/smilies/duimen.gif)
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
Nog geen kenteken aangevraagd lees ik, of lees ik ergens over heen.
Veel rijplezier met deze snelle 6 pitter, is idd heel wat anders dan wat je gehad hebt.
![Duimen omhoog :duimen:](./images/smilies/duimen.gif)
Thanks !
Ja, die brandstofpomp is het enige waar ik nog een beetje bang voor ben, had al gelezen dat die prijzig waren
Misschien maar eens Ebay in de gaten houden of die niet een keertje ergens goedkoop wordt aangeboden en dan als reserve vast aanschaffen.
Ik heb eigenlijk geen idee bij welke km-standen deze meestal zo'n beetje vervangen worden ?
Het is inderdaad heel wat anders dan ik gewend ben, al viel het comfort me nog 100% mee, ik had verwacht dat het een erg stugge bak zou zijn ten opzichte van de E61, maar reed eigenlijk heerlijk en lekker strak.
Kenteken nog niet aangevraagd, einde van de maand heb ik de RDW keuring op het programma staan en meteen de tegentaxatie er achteraan. Begin februari gaan de reparaties dan uitgevoerd worden en hoop ik snel te kunnen gaan rijden.
De injectoren komen eerdaags binnen, daar had ik een mazzeltje mee, 250 euro voor 6 stuks, alleen wat krassen er op, maar verder nieuw. Blijkt wel index 9 te zijn, oude type, maar voor dat geld kan ik niet tobben.
Slot achterklep inmiddels ook binnen voor 180 euro via MP, dus dat was ook een meevaller, wel van een LCI, maar dit schijnt hetzelfde te zijn.
Na de motorische reparaties gaat hij nog naar de spuiter, de achterkant wordt even opnieuw gespoten, zitten krassen die erg diep zijn op de kofferbak, en spuitwerk is hier helaas noodzakelijk.
Rest van de wagen nog even flink onder handen laten nemen door een professionele detailer en dan de velgen nog laten opknappen, of een andere set, daar ben ik nog niet over uit.
Ja, die brandstofpomp is het enige waar ik nog een beetje bang voor ben, had al gelezen dat die prijzig waren
![smile :X](./images/smilies/shutup.gif)
Misschien maar eens Ebay in de gaten houden of die niet een keertje ergens goedkoop wordt aangeboden en dan als reserve vast aanschaffen.
Ik heb eigenlijk geen idee bij welke km-standen deze meestal zo'n beetje vervangen worden ?
Het is inderdaad heel wat anders dan ik gewend ben, al viel het comfort me nog 100% mee, ik had verwacht dat het een erg stugge bak zou zijn ten opzichte van de E61, maar reed eigenlijk heerlijk en lekker strak.
Kenteken nog niet aangevraagd, einde van de maand heb ik de RDW keuring op het programma staan en meteen de tegentaxatie er achteraan. Begin februari gaan de reparaties dan uitgevoerd worden en hoop ik snel te kunnen gaan rijden.
De injectoren komen eerdaags binnen, daar had ik een mazzeltje mee, 250 euro voor 6 stuks, alleen wat krassen er op, maar verder nieuw. Blijkt wel index 9 te zijn, oude type, maar voor dat geld kan ik niet tobben.
Slot achterklep inmiddels ook binnen voor 180 euro via MP, dus dat was ook een meevaller, wel van een LCI, maar dit schijnt hetzelfde te zijn.
Na de motorische reparaties gaat hij nog naar de spuiter, de achterkant wordt even opnieuw gespoten, zitten krassen die erg diep zijn op de kofferbak, en spuitwerk is hier helaas noodzakelijk.
Rest van de wagen nog even flink onder handen laten nemen door een professionele detailer en dan de velgen nog laten opknappen, of een andere set, daar ben ik nog niet over uit.
Dit topic ga ik ook in de gaten houden. Dit model is wel een eye opener voor mij om te overwegen als cabrio. Als ik zag hoe jij de e61 gemaakt hebt. En zal ook op de shortlistt komen van mij om evt aan te schaffen na mijn e61 (en kids iets groter).
Dit is toch een met een n54? Misschien ook een kijkje laten nemen voor evt walnutblasting nodig is? Mijn idee is dat die iets meer carbonbuild up genereren dan een n53.
Veel plezier ermee
Dit is toch een met een n54? Misschien ook een kijkje laten nemen voor evt walnutblasting nodig is? Mijn idee is dat die iets meer carbonbuild up genereren dan een n53.
Veel plezier ermee
Laatst gewijzigd door ehombie op 26 jan 2019, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Klopt ja, bedankt !
De wallnutblasting ga ik ook laten uitvoeren, aan te raden voor elke N54, maar eerst even de hoognodige dingen.
De bak wil ik ook nog preventief laten spoelen, al voelt hij heel erg soepel aan, ik it op de km-stand waarbij het aan te raden is.
Verder heb ik er optisch nog niet zoveel plannen mee, ik wil nog een CIC met camera er in, en andere velgen een keertje denk ik, of deze opknappen, maar zal wel uitdraaien op andere velgen.
De wallnutblasting ga ik ook laten uitvoeren, aan te raden voor elke N54, maar eerst even de hoognodige dingen.
De bak wil ik ook nog preventief laten spoelen, al voelt hij heel erg soepel aan, ik it op de km-stand waarbij het aan te raden is.
Verder heb ik er optisch nog niet zoveel plannen mee, ik wil nog een CIC met camera er in, en andere velgen een keertje denk ik, of deze opknappen, maar zal wel uitdraaien op andere velgen.
Mooie wagen! Heb vandaag ook een 335i gekocht, een e91.
Waar laten jullie dat walnut blasting doen? En wat kost het?
Alvast bedankt en hou hem heel!
Waar laten jullie dat walnut blasting doen? En wat kost het?
Alvast bedankt en hou hem heel!
Gefeliciteerd, E91 stond bij mij op de 2e plek.
Wat het kost weet ik niet, moet ik nog even vragen, ik laat het bij mijn vaste garage doen, Gijsbertsen in Odijk.
Wat het kost weet ik niet, moet ik nog even vragen, ik laat het bij mijn vaste garage doen, Gijsbertsen in Odijk.
- jwbakkenes
Ga je de bak bij Gijsbertsen laten spoelen zodra hij aan de beurt is?Bart70 schreef: De bak wil ik ook nog preventief laten spoelen, al voelt hij heel erg soepel aan, ik it op de km-stand waarbij het aan te raden is.
Jazeker, de E61 ook daar laten doen. Gebruiken originele olie en vervangen de nodige zaken.