Pagina 2 van 3
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 01 mei 2009, 11:18
door bprijs
Maar ja ik heb oem units maar toch heb ik problemen.
Ze zijn van ZKW en hebben Mitsubishi electronics starters.
Ik ga denk ik eerst nog maar eens proberen om ze gewoon rechtstreeks aan de 12 volt te leggen.
Misschien iets met een relais er tussen kijken of dat werkt?
Moet ik natuurlijk geen melding krijgen van de boordcomputer.
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 01 mei 2009, 14:59
door DJLeonardo
Is je accu nog wel goed? Daar schijnt xenon (welke dan ook) ook gevoelig voor te zijn.
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 01 mei 2009, 17:55
door bprijs
Oke ben weer wat wijzer geworden.
Allereerst ik heb voor twee maanden geleden een nieuwe varta 90ah accu gekocht dus die lijkt me niet de oorzaak.
Ik heb vandaag een complete xenon lamp van AL geprobeerd.
Deze had ik nog liggen met coupe glas er voor.
Heb even de glazen omgewisseld en toen in mijn auto gedaan.
Echter alleen maar een heel snel geknipper en anders niet.
Dit alleen als de motor draait niet als ik gewoon de lamp aan zet en hem op contact zet.
Ook kreeg ik de melding dat de lamp kapot was.
Ik heb de ander lamp die eigenlijk in mijn auto zat aangesloten op een 12 volt voeding.
Dit voor 1 uur lang zonder enig probleem of wat dan ook, hij brandde gewoon perfect.
Wat dus in houd dat het probleem toch in de auto zit en niet in de starter.
Nu zag ik dat er nog 1 aansluiting (met rood omcirkelt) vrij is aan de lamp zie foto:
Nu lijkt me dat dit niet de oorzaak is want als ie aan de voeding hangt heeft ie ook maar 2 draden aangesloten.
Zou het dan toch niet de schakelaar kunnen zijn ik word er een beetje gek van.
Ik heb alles nu uitgesloten het enigste wat ik nu nog zou kunnen doen is de schakelaar vervangen of wat niet origineel is een relais er tussen.
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 01 mei 2009, 18:12
door KJ_bmw
Als je op diverse fora leest kan bij de modellen zo vanaf 2002-2003 de lichtschakelaar toch echt problemen geven bij het plaatsen van xenon (orig of after market). Dit is dan op te lossen door een andere lichtschakelaar te plaatsen. Soms is het echter ook vrij goedkoop op te lossen door het plaatsen van een flinke elco in de bedrading naar de koplampen.. Zoek maar eens op e46fanatics.com op "capacitor mod"
KJ
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 03 mei 2009, 11:42
door bprijs
Aan mijn bedrading solderen zie ik nog niet zo zitten.
Ga eens bedenken of er nog iets mogelijk is zonder te solderen.
Mocht dit niet werken dan ga ik voor een nieuwe schakelaar.
Toch de ene zegt dat het wel de schakelaar is en de andere weer niet :?
Beetje confusion hier
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 11 jun 2009, 18:15
door bprijs
Het heeft even geduurd omdat ik mijn oude xenon set had verkocht en nu weer een andere weer heb.
Weer had ik het probleem dat de lampen flitsten en tenslotte uit gingen.
Ik heb nu een andere lichtschakelaar geplaatst die speciaal voor xenon verlichting is.
Het probleem is nu opgelost de lampen blijven branden.
MAAAAAAAAAR
De volgende problemen of ongemakken komen te voorschijn.
Het eerste probleem is dat ik nu een puntje zie op het display naast de dagteller als ik me niet vergis.
Wat is dit ik heb ooit eens gehoord dat dat ook gebeurde als de kmstand terug is gedraaid.
Maar dit is dus niet het geval, want voor die tijd had ik dit ook niet, en het is gekomen nadat de schakelaar is verwisseld.
Ook blijft het stadslicht branden als ik de verlichting aan laat staan en de sleutel uit het contact doe.
Terwijl eerder de lampen gewoon uit gingen.
Ik hoor nu ook een acoustisch signaal terwijl dat eerder ook niet was.
Eerder bleef alleen het stadslicht branden als de schakelaar hier ook op stond ingesteld en de sleutel uit het contact werd gehaald.
Wie kan me helpen met dit probleem.
Misschien moeten er voorkeursinstellingen worden veranderd.
Zo ja kan ik dit met de bmw carsoft 6.5 interface die ik heb.
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 11 jun 2009, 18:35
door DJLeonardo
Je moet je schakelaar even aanmelden denk ik. Er zitten op diverse plaatsen in de auto de km stand vestgelegd. o.a. in de lichtschakelaar. Vandaar het puntje dus. De km stand klopt immers niet meer (volgens de de diverse onderdelen) de lichtschakelaar geeft immers de stand van de vorige auto.
Even langs de dealer dus of een specialist die ook zo'n kast heeft. Kan je gelijk de voorkeursinstellingen aanpassen.
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 11 jun 2009, 19:20
door bjornc
+1; Schakelaar moet ingeleerd worden.
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 11 jun 2009, 21:09
door bprijs
Okee daar kunnen we wat mee.
Is het mogelijk dan om dit zelf te doen met die carsoft die ik heb?
Of moet ik toch echt naar de dealer en wat kost dit?
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 11 jun 2009, 21:42
door georgenl
Ik had ook exact hetzelde probleem, oplossing is vrij eenvoudig, ander lichtcentrum-unit erin, speciaal voor xenon, deze hebben geen hoogteregeling, en probleem is opgelost, je krijgt dan wel een stipje op je km-teller, omdat de km-stand ook in je lichtcentrum is opgeslagen. (als het jou stoort kun je dit oplossen bij de dealer) Op mp gekocht voor 50 euro.
Succes George
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 11 jun 2009, 23:19
door DJLeonardo
bprijs schreef:Okee daar kunnen we wat mee.
Is het mogelijk dan om dit zelf te doen met die carsoft die ik heb?
Of moet ik toch echt naar de dealer en wat kost dit?
Nou nee, je moet dat echt aan de kast doen. Je kan een hoop dingen doen met Carsoft maar het is beperkt. Nou ben ik geen expert in dat programma maar wat ik heb begrepen kan je daar niet eens je sleutelinsellingen mee doen. Laat staan inleren. Dat is echt een BMW programma en dat zit alleen in "de kast" Maar er zijn ook BMW specialisten die zo'n "kast" hebben gekocht (die overigens een godsvermogen schijnt te kosten)
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 12 jun 2009, 21:58
door Edwin_W
heb oem xenon en bij mij blijven ook de stadslichten branden als ik de lampen aanlaat en de sleutel uit het contact haal. dit hoort dus gewoon zo volgens mij. de rest van je problemen weet ik niet.
succes ermee!
Edwin
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 12 jun 2009, 22:06
door AlpinaDrachten
je had gewoon je oude schakelaar moeten omcoderen naar xenon. Dan was je klaar geweest. Had met je eerste set OEM xenon ook de oplossing geboden.
Inleren kostte me 20 euro ofzoiets bij mijn specialist
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 13 jun 2009, 09:45
door ranchu
Ik heb xenon van Target en dat werk perfect het hoeft volgens mij ook niet ingeleerd te worden heb het al een paar maanden maar totaal geen foutmeldingen of zo. Heb ook geen ander lichtschakelaar gekocht.
Re: De zoveelste xenon vraag
Geplaatst: 13 jun 2009, 10:26
door DJLeonardo
Het verschilt per auto. Ik denk dat de nieuwere auto's voorbereidt zijn qua schakelaar. Mijn OEM xenon hoefde ook niet ingeleerd te worden om goed te werken. Heb het desondanks toch gedaan en daarmee alleen maar de handmatige hoogteverstelling kwijtgeraakt
Spijt van dus....