E60 Storingslampje
Re: E60 Storingslampje
Vanos solenoid omwissel met uitlaat en kijken of mee verhuisd of schoonmaken. Misschien is deze wat"sticky" Gezien het af en toe was....(vervangen kan ook) genoeg over te vinden op het web.
Als het die oliefilterdop verwacht ik dat je ook outlet vanos melding... (Heb er eens van gehoord maar niet in verdiept)
Nox sensor is inderdaad aan vervanging toe of er mee doorrijden dat kan ook. Hierbij heb je wel iets meer brandstof verbruik..(ik zou niet voor een nox kat en oem sensor vervanging gaan)
Edit
Evt nog wat aanvullende info omtrent de vanos foutcodes en wat jij bedoelde oliefilter
https://us.autologic.com/news/bmw-vanos ... diagnosing
Als het die oliefilterdop verwacht ik dat je ook outlet vanos melding... (Heb er eens van gehoord maar niet in verdiept)
Nox sensor is inderdaad aan vervanging toe of er mee doorrijden dat kan ook. Hierbij heb je wel iets meer brandstof verbruik..(ik zou niet voor een nox kat en oem sensor vervanging gaan)
Edit
Evt nog wat aanvullende info omtrent de vanos foutcodes en wat jij bedoelde oliefilter
https://us.autologic.com/news/bmw-vanos ... diagnosing
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: E60 Storingslampje
De Vanos ventielen zijn vrij simpel te verwijderen en schoon te maken waarbij je het probleem weer even vooruit schuift. Echter kunnen ze ook versleten zijn. Om dat zeker te weten kun je met INPA uitlezen hoe hard ze moeten werken, wanneer je dan ziet dat ze erg veel moeite hebben om de Vanos in de juiste stand te krijgen dan zijn ze gewoon versleten. Een nieuw ventiel kost rond de 135,- en is 5 minuten werk om te vervangen.
Het is inderdaad een bekend probleem dat ze vervuilen of verslijten maar niets ernstigs, echter zou ik er niet mee blijven doorrijden.
Overigens de storing die aangeeft dat aansluiting 30G uitschakelt is wat vervelender. 30G is de geschakelde boordspanning, alle systemen die alleen met "wakkere auto" aan moeten staan halen daar hun voeding vandaan, 30G gaat na het ontgrendelen van je auto aan en schakelt ongeveer 20 minuten nadat je je auto op slot doet weer uit. Het relais hiervan zit achterin je auto en kan ook versleten zijn. Het kan ook duiden op vocht in je reservewielbak, ook een naar kwaaltje van de e60 serie... Controleer dat eerst eens!
Het is inderdaad een bekend probleem dat ze vervuilen of verslijten maar niets ernstigs, echter zou ik er niet mee blijven doorrijden.
Overigens de storing die aangeeft dat aansluiting 30G uitschakelt is wat vervelender. 30G is de geschakelde boordspanning, alle systemen die alleen met "wakkere auto" aan moeten staan halen daar hun voeding vandaan, 30G gaat na het ontgrendelen van je auto aan en schakelt ongeveer 20 minuten nadat je je auto op slot doet weer uit. Het relais hiervan zit achterin je auto en kan ook versleten zijn. Het kan ook duiden op vocht in je reservewielbak, ook een naar kwaaltje van de e60 serie... Controleer dat eerst eens!
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: E60 Storingslampje
Bedankt voor de tips @ehombie, jou bevindingen heb ik erbij genoteerd.
Jij ook bedankt voor de tips @thijsvanzwam, zal het zeker gaan controleren als ik de auto weer heb opgehaald.
Waar zit dat ventiel als ik het vragen mag?
De BMW is afgegeven, hoor vanzelf wel wanneer ik haar weer mag ophalen.
Een uitdraai erbij gedaan van de storingen die @Arjan met Carly had kunnen vinden.
Daarnaast wat uitzoekwerk erbij gedaan, nu rustig afwachten.
Als vervanger kreeg ik een ...... :oops: ..... Hyundai I10 1.0i Comfort, 998cc en 67 pk's.
Het enige voordeel is ..... volgens bordcomputer 4,8lt bij 100km.
Ach ..... we zitten droog en we rijden, kan toch niet hard rijden.
Jij ook bedankt voor de tips @thijsvanzwam, zal het zeker gaan controleren als ik de auto weer heb opgehaald.
Waar zit dat ventiel als ik het vragen mag?
De BMW is afgegeven, hoor vanzelf wel wanneer ik haar weer mag ophalen.
Een uitdraai erbij gedaan van de storingen die @Arjan met Carly had kunnen vinden.
Daarnaast wat uitzoekwerk erbij gedaan, nu rustig afwachten.
Als vervanger kreeg ik een ...... :oops: ..... Hyundai I10 1.0i Comfort, 998cc en 67 pk's.
Het enige voordeel is ..... volgens bordcomputer 4,8lt bij 100km.

Ach ..... we zitten droog en we rijden, kan toch niet hard rijden.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
Auto vanmiddag weer opgehaald.
Deze mag ik volgende week maandag weer terugbrengen want de kennis van de BMW techniek is voor hun beperkt.
Ze laten het liever over aan iemand die daar meer kennis van heeft en dat is geworden:
Autobedrijf A.J. Karreman & Zn. uit Andijk
Deze garage heeft de kennis, de apparatuur en weten precies waar ze naar moeten kijken.
En om eerlijk te zijn ben ik blij dat Autobedrijf Peter Ursem uit Zwaag dit doet, geeft wel aan dat ze niet zomaar aan bepaalde techniek
gaan zitten waar ze geen verstand van hebben.
Zal deze garage alvast een mail sturen met de bevindingen en de kleine problemen die zijn gevonden.
Wordt vervolgd.
Deze mag ik volgende week maandag weer terugbrengen want de kennis van de BMW techniek is voor hun beperkt.
Ze laten het liever over aan iemand die daar meer kennis van heeft en dat is geworden:
Autobedrijf A.J. Karreman & Zn. uit Andijk
Deze garage heeft de kennis, de apparatuur en weten precies waar ze naar moeten kijken.
En om eerlijk te zijn ben ik blij dat Autobedrijf Peter Ursem uit Zwaag dit doet, geeft wel aan dat ze niet zomaar aan bepaalde techniek
gaan zitten waar ze geen verstand van hebben.
Zal deze garage alvast een mail sturen met de bevindingen en de kleine problemen die zijn gevonden.
Wordt vervolgd.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
Nou .... de E60 is weer opgehaald.
Ik begreep van dhr. A. Karreman dat er wat problemen bleken te zijn met de oliedruk en Vanos, deze zijn dan ook verholpen.
De meldingen bleven nu gewoon uit.
Ik zou bovenstaande nog op de hoogte houden mbt een mogelijk verbruik van de olie want ik wist niet precies in hoeverre dat echt zo was.
Het peil staat nu weer helemaal zoals het hoort dus we gaan de kilometers in de gaten houden.
Heb gevraagd of ik nog een duidelijke uitleg met de nota zou mogen ontvangen met wat er precies allemaal is gedaan, afwachten of ik deze nog ga krijgen gezien het e.e.a. onder garantie is gedaan. Heb voor de zekerheid dit ook gevraagd aan Robert, de hoofdmonteur van Peter Ursem zodat ik deze bij de papieren van de auto kon doen.
Nogmaals .... ik ben zeer te spreken over de Autogarage Peter Ursem, zeker over de hoofdmonteur Robert en ook over BMW Specialist Karreman tot zover dat mogelijk kan zijn: we hebben erlkaar per mail diverse keren "gesproken" en op de hoogte gehouden met vragen en antwoorden.
Ik zal de I10 missen mbt het verbruik
Ik begreep van dhr. A. Karreman dat er wat problemen bleken te zijn met de oliedruk en Vanos, deze zijn dan ook verholpen.
De meldingen bleven nu gewoon uit.
Ik zou bovenstaande nog op de hoogte houden mbt een mogelijk verbruik van de olie want ik wist niet precies in hoeverre dat echt zo was.
Het peil staat nu weer helemaal zoals het hoort dus we gaan de kilometers in de gaten houden.
Heb gevraagd of ik nog een duidelijke uitleg met de nota zou mogen ontvangen met wat er precies allemaal is gedaan, afwachten of ik deze nog ga krijgen gezien het e.e.a. onder garantie is gedaan. Heb voor de zekerheid dit ook gevraagd aan Robert, de hoofdmonteur van Peter Ursem zodat ik deze bij de papieren van de auto kon doen.
Nogmaals .... ik ben zeer te spreken over de Autogarage Peter Ursem, zeker over de hoofdmonteur Robert en ook over BMW Specialist Karreman tot zover dat mogelijk kan zijn: we hebben erlkaar per mail diverse keren "gesproken" en op de hoogte gehouden met vragen en antwoorden.
Ik zal de I10 missen mbt het verbruik

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
De faktuur van de werkzaamheden die aan de E60 zijn gedaan.

Alles valt onder GARANTIE gelukkig. Mijn dank aan Autobedrijf Peter Ursem uit Zwaag die het allemaal heel netjes hebben laten oplossen door de Specialisten.
Vraag mij alleen af wat dat afgebroken boutje uit motorblok zou kunnen zijn :shock:
Uit pure interesse ..... kloppen de prijzen een beetje?
Hoelang ben je voor z'n klus bezig zoals hierboven omschreven staat?
Dan weet ik voor de volgende keer waar ik moet zijn.
De auto staat nu bij filiaal Schagen, die gaan naar de remblokken kijken.
Kom ik op terug.

Alles valt onder GARANTIE gelukkig. Mijn dank aan Autobedrijf Peter Ursem uit Zwaag die het allemaal heel netjes hebben laten oplossen door de Specialisten.
Vraag mij alleen af wat dat afgebroken boutje uit motorblok zou kunnen zijn :shock:
Uit pure interesse ..... kloppen de prijzen een beetje?
Hoelang ben je voor z'n klus bezig zoals hierboven omschreven staat?
Dan weet ik voor de volgende keer waar ik moet zijn.
De auto staat nu bij filiaal Schagen, die gaan naar de remblokken kijken.
Kom ik op terug.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: E60 Storingslampje
Op zich wel aardig normaal hoor dat bedrag.
Een nieuw vanos ventiel en oliedrukventiel (zijn nagenoeg het zelfde soort ventiel) klopt wel qua prijs. oliedruksensor ook.
De Vanos ventielen kom je zo bij, is en een paar minuten werk. Het oliedruk ventiel en sensortje is wat lastiger en daar gaat iets meer tijd in zitten. Geen idee hoe het bij jouw auto zit maar bij die van mij moet het inlaatspruitstuk er vanaf om bij de sensor te komen.
Afgebroken boutje kan van het vanos ventiel zijn bijvoorbeeld, is maar een dun boutje wat vast kan gaan zitten. Je zou daar nog eens naar kunnen vragen welke ze bedoelen.
Al met al denk ik dat het wel redelijk is voor het werk wat is gedaan, bij de dealer was je zeker weten duurder uit geweest.
Ik lees nu trouwens je vraag een paar posten terug over waar het ventiel zit. -sorry voor de late reactie-
Je vanos ventielen zitten aan de voorkant van de motor, hier een plaatje: https://www.flickr.com/photos/sufri/15400730885
Als je de stekkertjes er af haalt en die twee boutjes losdraait dan kun je ze er (soms met enige kracht) zo recht naar achter uittrekken.
Ze zijn bij jou nu vervangen en schoongemaakt maak ik op uit de factuur.
Een nieuw vanos ventiel en oliedrukventiel (zijn nagenoeg het zelfde soort ventiel) klopt wel qua prijs. oliedruksensor ook.
De Vanos ventielen kom je zo bij, is en een paar minuten werk. Het oliedruk ventiel en sensortje is wat lastiger en daar gaat iets meer tijd in zitten. Geen idee hoe het bij jouw auto zit maar bij die van mij moet het inlaatspruitstuk er vanaf om bij de sensor te komen.
Afgebroken boutje kan van het vanos ventiel zijn bijvoorbeeld, is maar een dun boutje wat vast kan gaan zitten. Je zou daar nog eens naar kunnen vragen welke ze bedoelen.
Al met al denk ik dat het wel redelijk is voor het werk wat is gedaan, bij de dealer was je zeker weten duurder uit geweest.
Ik lees nu trouwens je vraag een paar posten terug over waar het ventiel zit. -sorry voor de late reactie-
Je vanos ventielen zitten aan de voorkant van de motor, hier een plaatje: https://www.flickr.com/photos/sufri/15400730885
Als je de stekkertjes er af haalt en die twee boutjes losdraait dan kun je ze er (soms met enige kracht) zo recht naar achter uittrekken.
Ze zijn bij jou nu vervangen en schoongemaakt maak ik op uit de factuur.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: E60 Storingslampje
@thijsvanzwam Bedankt voor je respons
Dat van het boutje heb ik al per mail opgevraagd, even op het antwoord wachten.
Het ene is schoongemaakt maar het andere is weer vervangen.
Snap ik het nu goed dat de filters van de Vanos anders zijn dan de Vanos ventiel?
Wat zijn die 2 boven elkaar nou precies voor onderdelen? Allebei hetzelfde?
En wat is die aan de rechterkant?

Dat van het boutje heb ik al per mail opgevraagd, even op het antwoord wachten.
Het ene is schoongemaakt maar het andere is weer vervangen.
Snap ik het nu goed dat de filters van de Vanos anders zijn dan de Vanos ventiel?
Wat zijn die 2 boven elkaar nou precies voor onderdelen? Allebei hetzelfde?
En wat is die aan de rechterkant?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
Ik kwam de volgende link tegen in een bericht van Yor over de werking van de vanos-magneetventielen:
https://www.youtube.com/watch?v=8WK6zilY0RM
Overigens is dat 'ding' rechts op de foto één van de twee nokkenassensors en als ik het goed heb is dat het N42/N46 blok.
https://www.youtube.com/watch?v=8WK6zilY0RM
Overigens is dat 'ding' rechts op de foto één van de twee nokkenassensors en als ik het goed heb is dat het N42/N46 blok.
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: E60 Storingslampje
Het filter is onderdeel van het ventiel, deze raken nog wel eens verstopt en geven dan dezelfde storing als wanneer hij defect raakt. Na het schoonmaken van het filtertje kun je uitsluiten of dat het probleem was of dat het ventiel toch versleten is. Dat doe je met testapparatuur door uit te lezen hoe "moeilijk" het ventiel het heeft om de vanos in een bepaalde stand te houden.
Het ventiel laat olie onder hoge druk door naar de vanos, het filtertje kan dit deels tegenhouden dus dan lukt het niet de vanos zo snel te bedienen als dat zou moeten, dan geeft hij een storing.
Als het ventiel versleten is dan lukt het ook niet, wanneer je dan het vuil er van af haalt en het lukt nog steeds niet om de vanos te bedienen zoals de computer dit wil dan is hij versleten en is vervangen de enige optie.
Die twee onderdelen precies boven elkaar zijn de ventielen die je vanos bedienen, waar ik het hierboven over heb. De ene is voor de inlaatvanos en de ander voor de uitlaatvanos, beide ventielen zijn exact hetzelfde qua uitvoering, je zou ze zelfs zonder enige problemen kunnen omwisselen. Dat doet men nog wel eens om te testen of een bepaald probleem mee verhuist van bijvoorbeeld de inlaat naar de uitlaat of andersom.
die stekker aan de rechterkant is een nokkenas sensor, die controleert dus of de vanos doet wat de computer wil, dus of het de vanos lukt de nokkenas te verdraaien in de stand die de computer wil en met de snelheid die de computer wil.
Het ventiel laat olie onder hoge druk door naar de vanos, het filtertje kan dit deels tegenhouden dus dan lukt het niet de vanos zo snel te bedienen als dat zou moeten, dan geeft hij een storing.
Als het ventiel versleten is dan lukt het ook niet, wanneer je dan het vuil er van af haalt en het lukt nog steeds niet om de vanos te bedienen zoals de computer dit wil dan is hij versleten en is vervangen de enige optie.
Die twee onderdelen precies boven elkaar zijn de ventielen die je vanos bedienen, waar ik het hierboven over heb. De ene is voor de inlaatvanos en de ander voor de uitlaatvanos, beide ventielen zijn exact hetzelfde qua uitvoering, je zou ze zelfs zonder enige problemen kunnen omwisselen. Dat doet men nog wel eens om te testen of een bepaald probleem mee verhuist van bijvoorbeeld de inlaat naar de uitlaat of andersom.
die stekker aan de rechterkant is een nokkenas sensor, die controleert dus of de vanos doet wat de computer wil, dus of het de vanos lukt de nokkenas te verdraaien in de stand die de computer wil en met de snelheid die de computer wil.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: E60 Storingslampje
Bedankt voor het filmpje @CreativeS
En jij bedankt voor de uitleg @thijsvanzwam
Het grappige is dat het "motormanagement lampje" weer ging branden nadat ik de auto had opgehaald toen de remblokken waren vervangen, dit gebeurde later in de middag.
Bij het uitlezen van de storing bleek de "nokkenassensor" de boosdoener te zijn.
Alles is gereset en als het goed is wordt het onderdeel maandag of dinsdag vervangen.
Kan dit probleem opgetreden zijn doordat men diverse werkzaamheden heeft verricht aan de Vanos ventielen en dergelijke?
Of is dit nu toeval?
Gelukkig nog steeds in de GARANTIE, als het zo door blijft gaan zijn straks alle sensoren vervangen


En jij bedankt voor de uitleg @thijsvanzwam

Het grappige is dat het "motormanagement lampje" weer ging branden nadat ik de auto had opgehaald toen de remblokken waren vervangen, dit gebeurde later in de middag.
Bij het uitlezen van de storing bleek de "nokkenassensor" de boosdoener te zijn.
Alles is gereset en als het goed is wordt het onderdeel maandag of dinsdag vervangen.
Kan dit probleem opgetreden zijn doordat men diverse werkzaamheden heeft verricht aan de Vanos ventielen en dergelijke?
Of is dit nu toeval?
Gelukkig nog steeds in de GARANTIE, als het zo door blijft gaan zijn straks alle sensoren vervangen



1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: E60 Storingslampje
dat is lastig te zeggen, kan toeval zijn, kan zijn dat ze hem hebben losgehaald tijdens de reparatie en dat hij een tik heeft gehad... gelukkig een kleine ingreep en helemaal handig dat het nog onder de garantie valt!
Hopelijk was dat het dan en kun je eindelijk gaan genieten van je auto zonder storingslampje!
Hopelijk was dat het dan en kun je eindelijk gaan genieten van je auto zonder storingslampje!
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: E60 Storingslampje
Heren kenners,
wat is nou precies een "Solenoid" valve met art.no. 7.585.425?
De garage vergiste zich in de benaming van de sensor, al heeft hij ook de nokkenassensor in huis gehaald.
De storing gaf namelijk aan dat het bovenstaande art.no. was die problemen gaf.
Dit onderdeel heeft de garagist opgehaald bij BMW Dusseldorp in Zwaag.
Heeft BMW Specialist Karreman iets anders vervangen volgens zijn nota of ...... ?
Nu begrijp ik het even niet meer.
wat is nou precies een "Solenoid" valve met art.no. 7.585.425?
De garage vergiste zich in de benaming van de sensor, al heeft hij ook de nokkenassensor in huis gehaald.
De storing gaf namelijk aan dat het bovenstaande art.no. was die problemen gaf.
Dit onderdeel heeft de garagist opgehaald bij BMW Dusseldorp in Zwaag.
Heeft BMW Specialist Karreman iets anders vervangen volgens zijn nota of ...... ?
Nu begrijp ik het even niet meer.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
wat is nou precies een "Solenoid" valve met art.no. 7.585.425?
Dat is die 2x 119.79 in je factuur.
Wbt die fout omtrent sensor ben ik het eens met wat thijs zegt.
De storing gaf namelijk aan dat het bovenstaande art.no. was die problemen gaf
Die ventielen/solenoids kunnen inderdaad een nokkenasfout laten optreden. Maar welke is dan mijn vraag?
Dat is die 2x 119.79 in je factuur.
Wbt die fout omtrent sensor ben ik het eens met wat thijs zegt.
De storing gaf namelijk aan dat het bovenstaande art.no. was die problemen gaf
Die ventielen/solenoids kunnen inderdaad een nokkenasfout laten optreden. Maar welke is dan mijn vraag?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: E60 Storingslampje
Ook weer duidelijk.
Het e.e.a. te kennen gegeven aan de garage waar ik de auto heb gekocht.
Die zullen morgen met Specialist Karreman kontakt opnemen en dan zien we het wel weer.
Alvast bedankt voor de antwoorden en dergelijke heren, wordt zeker op prijs gesteld
Het e.e.a. te kennen gegeven aan de garage waar ik de auto heb gekocht.
Die zullen morgen met Specialist Karreman kontakt opnemen en dan zien we het wel weer.
Alvast bedankt voor de antwoorden en dergelijke heren, wordt zeker op prijs gesteld

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat