Motor overleden?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Tomba

Re: Motor overleden?

Bericht door Tomba » 10 jan 2020, 18:19

Jou verhaal klopt helemaal @Yor, dat was ook mijn conclusie.
Betekend dat hij in de 4 jaar dat hij deze auto heeft gehad en deze netjes in onderhoud heeft gehad bij de Dealer gewoon mazzel had dat er geen bijzondere problemen zijn opgetreden anders was hij al heel snel de pisang.

Maar ik vind het wel een gemis dat zoiets kan gebeuren zonder enige waarschuwing vooraf.
Ik bedoel ..... mijn E60 heeft al een paar keer een waarschuwing gegeven dat er wat niet goed is waardoor het nog in orde gemaakt kan worden: ok, het zijn sensoren en misschien andere simpele dingen.

Maar hier wordt gezegd "verder rijden mogelijk, matig uw snelheid": heel vreemd moet ik zeggen gezien er uiteindelijk geen druk meer was, volgens de diagnose. "Verwoestende lage oliedruk"!!
Pats, boem ..... ik 1 keer: hoe erg moet je het maken om zoiets op te lopen?
Tussendoor toch in onderhoud geweest: hadden ze zoiets niet eerder kunnen vinden?

Vreemd.

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Yor

Re: Motor overleden?

Bericht door Yor » 10 jan 2020, 22:49

Mja wie weet wat er met die auto gebeurd is vooraf aan de aankoop. Wat ik eerder in mijn post schreef is dat de Audi a4 van familie in elkaar gedraaid is vanwege lage oliedruk. Geen waarschuwingen gehad, ook niet in de boordcomputer totdat er zwarte rook achter de auto hing en de auto niet harder dan 80 km/u kon. Na openmaken van de motor bleek 2 vastgeslagen zuigers en overige ellende. Omdat het een grijze import was wilde Audi Nederland nergens coulance geven vanwege de €15.000 schade. Deze auto was altijd in onderhoud geweest bij Audi duitsland en in NL. Met veel contact tussen de dealer en duitse firma toch een nieuwe motor gekregen en alleen wat kleine kosten gehad. Ook gekocht als audi selection

Wat ik er mee wil zeggen is dat de dealers vrij hoge eisen stellen aan hun occasions maar deze ook daar aan moeten voldoen. Niet alleen op papier ;) ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”