Pagina 2 van 2

Re: E46 coupe bijgeluid voorkant/en stuurkolom speling?

Geplaatst: 15 apr 2021, 20:46
door BMW325tI
Ja die kan gewoon kopen, ik zal eens kijken of ik de maten nog kan vinden. Ik was van plan ook die kruiskoppellingen te vervangen. Alleen zonder balanceren heb je kans dat alles nog meer trilt. Dus toen maar nieuwe as gekocht. En andere probleem was dat die koppelingen moet vast lassen ( borging).

Re: E46 coupe bijgeluid voorkant/en stuurkolom speling?

Geplaatst: 15 apr 2021, 20:59
door rondje
Bedankt voor je reactie,
Van de borgringen dacht ik al iets gehoord td hebben maar er was een trucje voor zag ik ergens op youtube ?
Anders toch maar dicht punt lassen met een ringetje rondom
Maar ga eerst spoedig eens kijken wat er precies mis is met de cardan as
De kruiskoppelingen vooral en waar die aan elkaar zit voor en achter,bij de middelste ophang rubber

Kwa balanceren is het alleen goed aftekenen waar alles aansluit toch? Voor midden en achter of?

Maar mocht je een maat hebben zou al fijn zijn
Bvd

Re: E46 coupe bijgeluid voorkant/en stuurkolom speling?

Geplaatst: 15 apr 2021, 22:10
door BMW325tI
Zodra je nieuwe koppelingen erop set is balancers aan te raden. Dat merkteken zetten geldt eigenlijk alleen als je as uit elkaar haal voor onderhoud v.b. tussenlager etc.

Re: E46 coupe bijgeluid voorkant/en stuurkolom speling?

Geplaatst: 16 apr 2021, 12:07
door BMW325tI
Ik kan maten niet meer vinden van mijn gemeten maten op papier. Maare hierzo had ik anders gekocht: https://www.kardanwelle24.de/en/kreuzge ... -mm/a-1328

Re: E46 coupe bijgeluid voorkant/en stuurkolom speling?

Geplaatst: 18 apr 2021, 11:50
door rondje
Dankje

Re: E46 coupe bijgeluid voorkant/en stuurkolom speling?

Geplaatst: 27 apr 2021, 21:28
door rondje
Opgelost inmiddels na het vervangen van de hardydisk en bouten,ook middenlager cardanas

Re: E46 coupe bijgeluid voorkant/en stuurkolom speling?

Geplaatst: 02 jun 2021, 08:36
door Martin280967
De speling in je stuur komt vaak door de zg. Hardyschijf, de nr 2 dus. Je auto gaat als het ware zoeken en je moet constant bijsturen, dat zal jij vast ook wel hebben. Het ratelende geluid kan uit je bak komen, bijvoorbeeld de druklager of de drukvingers die je koppelingsplaten wegdrukt. Het kan van alles zijn, dus zul je met specifieke symptomen te maken moeten hebben om een diagnose te kunnen stellen. Maar op de foto te zien krijg ik het idee dat je de cardanas van een coupé of compact eronder hebt zitten. Te kort dus.