m.h. F11 N47
Re: m.h. F11 N47
Bovenste post aangepast wegens vervangen draagarmrubbers voorzijde. Echt zichtbare uitdroging of scheuren waren er eigenlijk niet. Had bij de montage wel het gevoel dat de nieuwe rubbers wat stroever aanvoelden. Ben erg benieuwd of het uitlijnen nu beter gaat > staat op de planning voor volgende week
Re: m.h. F11 N47
Na circa 50k probleemloos met OE remschijven te hebben gereden toch weer iets krom getrokken, met vibraties tot gevolg.
"Brakedisc alignment" over twee weken. Dan ga ik t.z.t. als de huidige schijven aan vervanging toe zijn toch eens kijken om één of beide wielnaven te vervangen gelijktijdig met nieuwe OE schijven
"Brakedisc alignment" over twee weken. Dan ga ik t.z.t. als de huidige schijven aan vervanging toe zijn toch eens kijken om één of beide wielnaven te vervangen gelijktijdig met nieuwe OE schijven
Re: m.h. F11 N47
vervelend...maar jij weet wel raad.
zou je eens de dikte willen opmeten voor en na afdraaien met de originele dikte van de schijf. Mijn vraag is eerder, zit je dan niet al snel aan de minimale schijfdikte wat bmw voorschrijft (of fabrikant)?
2e vraag is in hoeverre is een minimale schijfdikte een apk punt?... ik heb namelijk het idee dat ze die niet specifiek controleren. (deze is immers bij elk voertuig iets anders).
Ze kijken eerder na de visuele staat heb ik het idee...maar misschien weet jij of iemand anders het. kan het antwoord niet echt vinden op www.
zou je eens de dikte willen opmeten voor en na afdraaien met de originele dikte van de schijf. Mijn vraag is eerder, zit je dan niet al snel aan de minimale schijfdikte wat bmw voorschrijft (of fabrikant)?
2e vraag is in hoeverre is een minimale schijfdikte een apk punt?... ik heb namelijk het idee dat ze die niet specifiek controleren. (deze is immers bij elk voertuig iets anders).
Ze kijken eerder na de visuele staat heb ik het idee...maar misschien weet jij of iemand anders het. kan het antwoord niet echt vinden op www.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: m.h. F11 N47
Dikte wordt niet opgemeten idd voor APK. Nog niet zo lang geleden was het alleen de remwerking die in orde moest zijn.
Zal het eens opmeten, is idd wel nice to know. E.e.a. is dan natuurlijk nog wel afhankelijk van hoe krom de schijf is.
Zal het eens opmeten, is idd wel nice to know. E.e.a. is dan natuurlijk nog wel afhankelijk van hoe krom de schijf is.
Re: m.h. F11 N47
Links 0.2 en rechts 0.35mm is eraf. Valt goed mee vind ik
Re: m.h. F11 N47
Zojuist de motorsteunen + versnellingsbaksteun vervangen voor lemforder.
Duidelijk verschil merkbaar! Qua kantelen en stationairloop, erg blij mee.
In het najaar als ik wat meer vrijetijd heb ga ik de hardyschijven nog aanpakken.
En dan tegen eind van het jaar maar eens een afspraak maken bij Autoweek klokje rond, wat denken jullie?
Dan staat er rond de 425k op. En voor zover ik weet is er nog geen f10/f11 verschenen in klokje rond.
Duidelijk verschil merkbaar! Qua kantelen en stationairloop, erg blij mee.
In het najaar als ik wat meer vrijetijd heb ga ik de hardyschijven nog aanpakken.
En dan tegen eind van het jaar maar eens een afspraak maken bij Autoweek klokje rond, wat denken jullie?
Dan staat er rond de 425k op. En voor zover ik weet is er nog geen f10/f11 verschenen in klokje rond.
Re: m.h. F11 N47
Met de bedrijfstemperatuur van 105 graden zal dat ook niet gebeuren vrees ik.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Re: m.h. F11 N47
waarom niet...als het je lukt. weet even niet de voorwaarde wbt klokje rond? misschien nog te jong in leeftijd...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: m.h. F11 N47
Nee, alleen KM-stand. Diesel vanaf 500k benz 400k.
Ik ben al vanaf me jeugd vaste kijker/lezer, haha. Praktijk km-stand is toch gemiddeld wat lager als in de "voorwaarden" staat
Ik ben al vanaf me jeugd vaste kijker/lezer, haha. Praktijk km-stand is toch gemiddeld wat lager als in de "voorwaarden" staat
Re: m.h. F11 N47
Toch nog even gauw nieuwe schijven besteld van Hella Pagid voor de vakantie. Ik wil niet met trillende remmen naar Spanje, moet wel kunnen genieten van de rit.
Geen origineel, maar toch een A-merk. Nog eens kijken hoe dit gaat. En anders ombouwen naar "verzwaarde remmen". Ook meteen wielnaaf van FAG besteld, LV is de schroefdraad beschadigd
Zie topic:
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 08#p708308
Verder op de planning dit najaar:
- differentieel olie verversen
- hardyschijven + diff ophaning rubbers vervangen.
Geen origineel, maar toch een A-merk. Nog eens kijken hoe dit gaat. En anders ombouwen naar "verzwaarde remmen". Ook meteen wielnaaf van FAG besteld, LV is de schroefdraad beschadigd
Zie topic:
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 08#p708308
Verder op de planning dit najaar:
- differentieel olie verversen
- hardyschijven + diff ophaning rubbers vervangen.
Re: m.h. F11 N47
Vandaag wieknaaf LV vervangen > zie DIY
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 38&t=63511
Vd week de oude wielnaaf eens kritisch bekijken of er een mogelijke oorzaak is ivm kromtrekken.
Alleen de schijf LV was namelijk ook krom. Remmen liepen keurig vrij.
En gauw twee nieuwe Hella schijven om trillingsvrij op vakantie te kunnen.
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 38&t=63511
Vd week de oude wielnaaf eens kritisch bekijken of er een mogelijke oorzaak is ivm kromtrekken.
Alleen de schijf LV was namelijk ook krom. Remmen liepen keurig vrij.
En gauw twee nieuwe Hella schijven om trillingsvrij op vakantie te kunnen.
Re: m.h. F11 N47
Vandaag de eerste "storing" gehad waar je niet mee door kan blijven rijden: dynamo kapot. Na 425k totaal niet erg.
Wat rond bellen en zoeken op het web zou een nieuwe dynamo van een onbekend merk 450 euro kosten. Dus toch de onderdelenlijn.nl maar ingeschakeld. Krijg nu een originele van een sloopwagen met 175k aantoonbaar voor 85 euro.
Wat rond bellen en zoeken op het web zou een nieuwe dynamo van een onbekend merk 450 euro kosten. Dus toch de onderdelenlijn.nl maar ingeschakeld. Krijg nu een originele van een sloopwagen met 175k aantoonbaar voor 85 euro.
Re: m.h. F11 N47
425dkm dat zijn pas standen waar iets kapot kan gaan.
Wat is je streven om aan km uit deze bmw te halen?
Wat is je streven om aan km uit deze bmw te halen?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht