Re: Distributieketting over!
Geplaatst: 05 okt 2024, 22:34
Als je de hoge druk brandstof nog niet vervangen hebt, doe die er maar meteen bij.
Nederlands en Belgisch BMW Forum voor BMW eigenaren & liefhebbers
http://www.bimmerportal.nl/forum/
Dat gaat nu ook niet meer lukken, alleen nu kost het meer geld.Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar als k vandaag een probleem constateer dan kan ik niet onmiddellijk morgen terecht bij mijn garagist. Bovendien heb ik zelf ook nog een leven waarbij ik dagelijks ga werken, kinderen naar hobby's moeten gebracht worden etcetera...
Klopt, deze heeft geen onderhoud nodig, alleen op tijd vervangen.- Bmw geeft aan dat een ketting onderhoudsvrij is, maar dat is eigenlijk niet zo...
Heeft iets met milieuaspecten te maken maar nee, zeker als je wat langer wilt doen met je motor, interval max 10.000Km- Bmw geeft onderhoudsintervallen aan van 30 000km, maar dat is eigenlijk ook niet zo...
Als je op tijd het onderhoud doet wel en dan niet volgens BMW- je koopt een exemplaar van €60 000 waarvan je denkt dat je voor jaren gesteld bent, maar dat is eigenlijk een instapmodel, een 'viercilindertje'
Gedegen onderzoek doen voordatje iets koopt lijkt mij een goed punt om mee te starten.-Als je een BMW koopt dan word je verondersteld om op de talloze fora maar te gaan zoeken of je motor behoort tot één van de talloze maandagmorgenmotors
BMW is niet zo goed in het maken van betrouwbare motoren, er zijn er maar een paar die echt zeer degelijk zijn en er zijn er genoeg die links moet laten liggen of accepteren dat het mogelijk veel geld gaat kosten.
€4000 lijkt mij een beetje veel, ik heb net mijn Premium F11 N53 2011 zelf voorzien van de derde set van 6 injectoren á €2500 bij 230.000Km.ehombie schreef: ↑05 okt 2024, 08:44Als iemand op forum komt met de vraag ik wil een bmw kopen met n43 of n53 dan zou ik zeggen houdt rekening met een potentiële kostenpost van 4000 euro voor injectoren. dat zullen verkopers natuurlijk niet zeggen tegen een koper. Dus vooronderzoek ja....het kan je wel aan denken zetten of ik voor bmw ga of ander merk/budget.
Een open gesprek begint niet met het spuien van gal over een fabrikant om in dezelfde post doodleuk te vertellen dat je weken zo gereden hebt.
Fijn dat je dat nog even teruggemeld hebt destijds. Een forum is niet bedoeld om alleen maar de problemen te delen, het is wel zo leuk voor anderen die tegen hetzelfde aanlopen om terug te lezen hoe iets is afgelopen. Helaas lukt dat maar weinigen. Klagen gaat des te beter.Het vorige probleem waar jij naar verwijst is opgelost en staat helemaal los van het huidige.
In een wereld waarin ik herken dat mijn Premium automobielen een navenante level van onderhoudskosten genereren omdat ik graag kies voor rijplezier i.p.v. een saaie Japans of Koreaans vervoersmiddel. Waarin het inderdaad verdraaid lastig kan zijn als het ding stuk besluit te gaan, want dat komt nooit uit.Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar als k vandaag een probleem constateer dan kan ik niet onmiddellijk morgen terecht bij mijn garagist. Bovendien heb ik zelf ook nog een leven waarbij ik dagelijks ga werken, kinderen naar hobby's moeten gebracht worden etcetera...
Het is hier laatst al eens behandeld. Een fabrikant ziet die auto's vaak niet meer in de werkplaats als ze de km's en leeftijd hebben waarop de liefhebber instapt of juist besluit door te rijden. Die onderhoudsintervallen zijn bedacht om voor de eerste jaren de eerste eigenaren tegen zo laag mogelijke kosten onderweg te laten zijn en zeker NIET gericht op duurzaamheid en betrouwbaarheid na de 180k km's te realiseren.Een korte resumé van wat ik hier allemaal lees:
- Bmw geeft aan dat een ketting onderhoudsvrij is, maar dat is eigenlijk niet zo...
- Bmw geeft onderhoudsintervallen aan van 30 000km, maar dat is eigenlijk ook niet zo...
Ah, lange tenen.- je koopt een exemplaar van €60 000 waarvan je denkt dat je voor jaren gesteld bent, maar dat is eigenlijk een instapmodel, een 'viercilindertje'
Talloze maandagochtend producten betekend eerder een product met een aantal inferieure onderdelen waardoor je die zwakke plekken beter voor kan zijn dan achteraf de vervolgschade te moeten afrekenen.-Als je een BMW koopt dan word je verondersteld om op de talloze fora maar te gaan zoeken of je motor behoort tot één van de talloze maandagmorgenmotors
De zelfreflectie is in ieder geval niet van Premium niveau.Maar ho maar, als je een woordje kritiek uit over de fabrikant. In ieder geval voor de ondersteunende en opbouwende feedback!
Offenga en hubauer zijn met deze dingen vrij prijzig.
Ik ging uit van mijn prijzen (met korting) bij mijn Premium BMW dealer, bij de meeste andere aanbieders zijn de prijzen vaak hoger zoals je aangeeft en montage heb ik zelf gedaan, wat opzicht een makkelijk klusje is.