Pagina 2 van 2
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 13 jul 2009, 23:17
door Safar
Maestroxl schreef:Mooie coupé! Ik rij ook al ruim een jaar met een TS2 rond (h) . Heb je de inbouw zelf gedaan? (en hoe vaak heb je daarbij lopen vloeken
)
Heh, nee dit is één van de weinige dingen die ik heb uitbesteed. Ik heb voldoende geklusd aan mijn auto & motorfiets om te weten waar mijn beperkingen liggen (dit meet je uiteraard door de frequentie van het vloeken
).
Ik heb ook gelijktijdig die subframe versteviging laten lassen, dat had ik hoe dan ook niet zelf gekund.
Farl schreef:
Die ziet er goed uit, zeg!! Kun je misschien nog een foto maken van je oliedruk meters? Ik kan niet goed zien hoe je dit hebt opgelost.
Bij deze:
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 14 jul 2009, 06:46
door bjornc
Netjes
Maar euh, kon je de schaalverdeling niet in Celsius krijgen? En de druk in Bar?
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 14 jul 2009, 08:56
door Safar
Psst!
Deze kwamen als een set samen met de hardware uit de VS, vandaar psi/F.
Een setje met bar/C heb ik al klaar liggen, die komen samen met de boost meter ter vervanging van deze twee.
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 14 jul 2009, 13:57
door R.H.
Dat is een hele mooie bmw.
Daar heb je veel uurtjes in zitten volgens mij.
Succes met al je mod plannen.
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 14 jul 2009, 21:27
door acs3-e46-coupe
vraag ivm die compressor, hoeveel meerverbruik heb je tov zonder compressor en hoeveel is dit ongeveer?
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 15 jul 2009, 17:17
door Safar
Vóór reed ik ca 1:10,5.
Nu rijd ik 1:9 tot 1:9,5
Een meerverbruik van 10% zou ik wel op rekenen; echter dat heeft veel te maken met mijn heel wat zwaardere rechtervoet. Op de snelweg bij constante snelheid is het meerverbruik nihil.
Overigens is dit handmatig nagerekend, en niet afgekeken bij de (liegende) boordcomputer. Deze is nog altijd in de veronderstelling dat ik 1:12,5 rijd...
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 16 jul 2009, 11:12
door Maestroxl
Het meer verbruik ligt aan een zware rechter voet, als ik rustig rijd en vroeg schakel (voor 2500tpm) is hij nu zuiniger dan voorheen.
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 16 jul 2009, 11:26
door Robbel
Wauw, wat een wagen :~ zeer zeer fraai
Al eens naast een M3 gestaan? Zal wel akelig in elkaars buurt komen! (h)
- Spoiler: Laat zien
Safar schreef:Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
deze?
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 16 jul 2009, 16:15
door Mitciel
Hey,
Mooie coupe, maar dat wist je al
Hoe is het met je dakhemel, al opgeschoten?
Groetjes,
Mitch
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 17 jul 2009, 13:28
door Safar
Robbel schreef:Wauw, wat een wagen :~ zeer zeer fraai
Al eens naast een M3 gestaan? Zal wel akelig in elkaars buurt komen! (h)
Nog niet, wil ik eigenlijk nog graag eens doen! Denk dat een M3 nog altijd vlotter is met z'n veel aggressievere diff & 6-bak (SMG al helemaal). Met de TS2 heb je wel meer koppel dan een M3 dus een pull vanuit een hogere versnelling kan nog interessant worden.
Mitciel schreef:
Hoe is het met je dakhemel, al opgeschoten?
Ha Mitch! Alles goed?
Nog niet aan kunnen beginnen want m'n alcantara is gisteren pas opgestuurd. Was nog even spannend op ebay, maar heb nog op de valreep 9 meter op de kop weten te tikken!
Maestroxl schreef:Het meer verbruik ligt aan een zware rechter voet, als ik rustig rijd en vroeg schakel (voor 2500tpm) is hij nu zuiniger dan voorheen.
Hmm, lees je dat af uit je OBC?
Want die van mij gaf ook aan dat hij zuiniger was dan voorheen, maar daar klopt weinig van (handmatig nagerekend). Als je idd vroeg schakelt doet de s/c weinig, maar houdt er rekening mee dat die bypass valve al heel snel dichtgaat, en ruim vóór 2500rpm heb je al maximale boost.
Bovendien heb je ook nog de drag van de s/c, dus ook al doet hij niets, is er nog steeds dat ding dat maar aangedreven wordt (scheelt niet veel, maar hij wordt er niet zuiniger van).
Eigenlijk zou ik dit eens moeten testen, maar ik houd het nooit een hele tank vol om als een oma'tje te rijden |p
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 17 jul 2009, 18:54
door Maestroxl
obc klopt inderdaad niet, ik heb dat berekend aan de hand van een aantal tankbeurten.
Misschien reageert het 3 liter blok beter op de tuning dan een 2.8.
Ik heb ten tijde van de sc install ook mijn bobines, bougies en lambda's vervangen.
En ook de vanosseals vervangen, alles met elkaar heeft er misschien voor gezorgd dat mijn verbruik bij rustig rij gedrag lager is dan voorheen.
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 18 jul 2009, 08:54
door Safar
Daar zeg je het al, denk ik. Die VANOS seals maken idd verschil maar zeker de lambda sondes schijnen het verbruik te verbeteren. De M54B30 lijkt idd zuiniger te zijn dan een M52TUB28 (hoe krom dan ook), maar dat zou zowel voor als na het geval moeten zijn.
Hoeveel km zat jij op toen je dat deed? Ik heb mijn lambda sondes nog nooit vervangen en vraag me af of dat nu niet eens tijd wordt.
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 18 jul 2009, 09:40
door Maestroxl
Het meeste heb ik vervangen tussen de 165000 en de 180000 km.
Lambda's gaven storing bij 185.000 km, de auto was al zuiniger voor dat ik de lambda's verving.
Ik heb nu 195.000 op de klok en de auto rijd nog super.
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Geplaatst: 18 jul 2009, 17:56
door VUA052
Dikke Qp