Pagina 2 van 2
Re: niet snel meer e46 320D
Geplaatst: 31 dec 2007, 01:53
door Griffendahl
330dM schreef:in een paar tellen te vervangen
Is er nog te besparen op het ding zelf dan, of toch maar gewoon naar de dealer?
(Beetje afhankelijk van de relatie die je met de dealer hebt denk ik...?)
Ik weet niet of de verbeterde versie ook elders te krijgen is, zo ja valt er misschien op te besparen, zo nee... Dan denk ik niet. Houd er wel rekening mee dat een extern autobedrijf in het geval van het nieuwe type niet zelf je auto kan herprogrammeren op je nieuwe LMM.
Voorbeeld is Auto Spin waar ik geweest was, die gaven ook eerlijk toe dat ze het apparaat wel zelf konden vervangen maar niet het herprogrammeren konden doen. Die zijn nota bene BMW gespecialiseerd.
Re: niet snel meer e46 320D
Geplaatst: 20 jan 2008, 13:37
door rrachid
allereerst bedank ik een ieder voor jullie antwoorden,ik ga morgen langs de dealer om een afspraak te maken Bmw dealer in Naarden iemand hier ervaring mee????????
Re: niet snel meer e46 320D
Geplaatst: 20 jan 2008, 13:55
door Griffendahl
Uit je nieuw geopende (en gesloten) topic bleek dat je auto ook veel last heeft van zwarte rook...
Daaruit concludeerde ik het volgende...
Griffendahl schreef:Geen LMM, dan heb je namelijk geen zwarte rook...
Turbo gerelateerd... Maar kan dan ook een lekke turboslang zijn. Zwarte rook wordt in ieder geval veroorzaakt doordat je relatief te veel brandstof en te weinig zuurstof krijgt. En die zuurstof zou aangevoerd moeten worden door de turbo...
Als diesel te rijk verbrand, relatief veel brandstof, weinig zuurstof krijg je namelijk roetvorming...
Hopelijk voor je is het slechts een slang die lek is, of gewoon losgeschoten. Zit het daadwerkelijk in de turbo wil het nog wel eens in de papieren lopen.
Dus ik zou eerst eens zelf al je slangen en aansluitingen in je inlaattraject nalopen... Met name het deel van de turbo naar je blok... Voor de turbo is in dit geval niet zo relevant.
Re: niet snel meer e46 320D
Geplaatst: 23 jan 2008, 10:45
door superalio
Hoeveel kost het dan om een lmm te laten herprogrammeren door de dealer? En is dat een moeilijke klus en kan de dealer dat alleen?
Dat LMM verhaal is ook een bekend probleem bij tdi 'tjes. Daar zit ook een Bosch in die snel kapot gaat en niet optimaal functioneert. Daar vervangt men ook de LMM meteen voor een Pierburg LMM. Na diverse metingen blijkt de Pierburg veel betrouwbaarder en beter te werken. (best wel een grappig gezicht als je naar de mercedes dealer gaat een LMM bestelt en dan vervolgens de LMM in je tdi'tje prakt waar de dealer bijstaat).
p.s. Ik dacht te lezen dat ze in duitsland via ebay lmm bestellen voor 35 euro!
Re: niet snel meer e46 320D
Geplaatst: 01 feb 2008, 20:06
door superalio
Hoeveel kost zo'n Pierburg lmm?
Ik hoorde bij de automaterialenzaak iets van 100 euro.
Stimmt das?
Re: niet snel meer e46 320D
Geplaatst: 10 feb 2008, 11:22
door rboogaardt
moet de lmm ten alle tijde geherprogrammeerd worden, zelfs een originele bosch? en raak ik bij programmeren mijn chip niet kwijt?