Nieuwe aanwinst, oldskool BBS...

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Madness
Contacteer:

Re: Nieuwe aanwinst, oldskool BBS...

Bericht door Madness » 22 okt 2009, 09:12

Het is maar net wat voor een style je gaaf vind, maar een fel kleurtje op je hart of wit zou ook erg gaaf kunnen staan! Of juist dezelfde kleur als de auto!
Je bent iig erg goed opweg! Veel succes er mee!

Afbeelding

Afbeelding

broti

Bericht door broti » 22 okt 2009, 17:06

Klopt, flink felle rims in een kleur die je niet verwacht is idd stoer, maar ben bang dat ik het lef er niet voor heb :P

Heb gedacht over de kleuren (het hart) goud,wit of antreciet. Na wat mspaint "shoppen" lijkt me zwart, grijs of antreciet toch de beste en mooiste keuze.

Bedankt voor de tips. :W

Madness
Contacteer:

Bericht door Madness » 22 okt 2009, 20:49

Posten dat digitaal geknutsel van je! (h)

broti

Bericht door broti » 24 okt 2009, 11:14

Citaat verwijderd, zie forumregels voor de regels mtb. citeren

Moderatoropmerking Jurian
Nee dat was bewerkt via mspaint. Dit wil je niet zien... maar maakte wel een duidelijke keuze voor me :)

Ik ga zometeen weer aan de slag en hoop wat fotos te maken, die jullie uiteraard te zien krijgen...

:love:

broti

Bericht door broti » 24 okt 2009, 16:11

Noujaah vandaag al m'n velgen geschuurd van korrel400 tot korrel 1200.

Dit begint er redelijk uit te zien, wel zien ze er wat doffer uit als toen de lak er net af was..... DUS nog maar korrel1400/1600 halen ofzo.

Hier even wat picas, paar minuten geleden genomen:
Afbeelding
Afbeelding

En van een collega van me een mooi cadeau gekregen die nog ingezet gaat worden!
Afbeelding
:amen:

Binnenkort dus weer verder schuren/poleisten en even de spuitert informeren.

Groetjes, houd jullie op de hoogte!

Tim

Cliff

Bericht door Cliff » 24 okt 2009, 17:25

Hoe heten deze BBS velgen eigenlijk...? Ben ook op zoek naar zo'n setje om op te knappen in precies dezelfde stijl (misschien het hart zwart)!

broti

Bericht door broti » 25 okt 2009, 14:30

Hey,

Even een foto gemaakt van de binnenkant met tekst:
Afbeelding

Als ik op google zoek op BBS RS of RM dan krijg ik wel eenzelfde soort velgen. Ze lijken er iig erg veel op maar zijn het volgens mij net niet.

Ik zeg succes met de zoektocht.

Groeten Tim

broti

Bericht door broti » 25 okt 2009, 14:49

Even wat gezocht op google en ben er nu achter wat het voor velgen zijn.

Het zijn BBS RC041 velgen, of wel BMW style 29.
Dit volgens deze website: http://forums.motivemag.com/zerothread? ... id=3648190

En ik moet zeggen, ze staan hem goed:
Afbeelding

Groetjes

Cliff

Bericht door Cliff » 25 okt 2009, 16:30

Dankje voor de info!

Ja vind ik ook.. staan super!
Vandaar dat ik ook ga zoeken als 2e setje velgen.. en het lijkt me leuk om ze op te knappen!

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 26 okt 2009, 05:10

Ik heb laatst ook een velgrandje opnieuw gepolijst.

Ga door met schuren tot 2500 papier. Je zit nu op 1200 meen ik.
Je mag nu best een stapje overslaan en bijv. met 2000 beginnen. Maar eindig met 2500.
Je zal zin dat je straks echt veel minder hoeft te polijsten. Hier gaan ze al redelijk van glimmen.

Die lelijke ingevreten randen kan je ook uitschuren met wat groffer papier. Dat zal je waarschijnlijk al wel weg hebben
gezien de soorten waar je al mee begonnen bent.

Wanneer je klaar bent met schuren kan je simpelweg een polijstsetje (slijptol/ boormachine) er op los laten met wat polijstpasta en dan ga je echt je ogen niet geloven.

Het is echt vervelend, maar het schuren is echt veel werk, maar het geeft wel een hoop eer van je werk. (h)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

broti

Bericht door broti » 26 okt 2009, 11:17

Fabian, dank voor je reactie.

Ik ben idd nu bij stapje 1200.... De aangetaste vlekken heb ik er niet helemaal uitgekregen, korrel 400 zal te veel zijn. Met minder korrel krijg ik het waarschijnlijk wel eruit, maar wil het graag een budget setje houden, dus een vlekje meer of minder doet me niet al te veel. Na het polijsten zullen ze waarschijnlijk ook schoon zijn en zullen die vlekken dus ook minder opvallen (HOOP IK!!!). Ik ga vanavond nog wat schuurvelletjes halen. Wil meteen naar 1800 en dan naar 2200 en 2500 ofzo.

Heb gisteren een heeeeeel klein stukje gepolijst, dit zag er meteen wel gruwlijk uit!!!

Het schuren en dergelijke kost veel tijd, maar ik moet zeggen dat ik de lol er ook wel in kan vinden, vooral als ze telkens mooier uit gaan zien ;D .

Ik houd jullie op de hoogte!!!

Groeten Tim

Cliff

Bericht door Cliff » 28 okt 2009, 19:03

Waar heb jij die wielen eigenlijk vandaan gehaald.. er stond een set te koop in belgie... dus ik dacht doe daar voor de gein ook een bod van €100,- op. Maar dat vond ie toch wat te weinig terwijl die echt niet in een mooie staat verkeerden....

Maar ja... blijven zoeken :roll:

broti

Bericht door broti » 28 okt 2009, 19:25

Knap dat je ze toch gevonden had dan! :P

De beste man waar ik ze bij heb gehaald had wist alleen dat het "originele BBS velgen van BMW" waren. Dat deze serie zo moeilijk te krijgen was wist hij niet, en ik ook niet ;) Hij had blijkbaar toch een hele andere smaak, aangezien hij mij ACS toch mooier vond....

PS. Die BBS velgen van mij waren ook niet in al te beste staat, zie eerste paar foto's in dit topic.

Groeten en nogmaals succes.

Cliff

Bericht door Cliff » 28 okt 2009, 19:48

Ja dankjewel!

Deze waren ook niet echt mooi... wel degelijk toe aan een opknapbeurt, alleen wou hij 100 euro per velg hebben.
Dat heb ik er niet voor over aangezien ik pas helemaal nieuwe 17'' radius met nieuwe banden en nieuw overgespoten 15'' lichtmetalen bmw winterwielen heb. Alleen wil ik die laatste dan voor die BBS'jes gaan vervangen!

Dus ik blijf zoeken! :)

broti

Bericht door broti » 20 nov 2009, 17:03

Afbeelding

That's the way the cookie crumbles... :!

Noujah zoals jullie wellicht zien zijn (twee) velgen gepoleist. Uiteindelijk 2 opgeschuurd naar korrel 2500, in stappen van 1500, 2000, 2500. Daarna toch maar eens de boormachine, poleistpasta en poleistborsteltje gepakt. Deze heb ik in de tussentijd gehaald bij een autoboer. Het kost wat tijd, maar dan komt er uiteindelijk ook iets goeds (uhum "redelijks").

De gepoleiste velgen zien er mooi blinkend uit, maar nog steeds zie ik wel de aangetaste stukjes.
Op een aantal stukjes mag de poleistborstel er nog wel een keer overheen...

Maarjah, ik heb de velgen voor 100 euro gekocht om ermee te spelen/hobbien. Dus die paar plekjes vind ik geen ramp.

Nou genoeg gekletst. Bij deze wat foto's:

Het verschil met niet/wel gepoleiste velgen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de 2e velg ook gepoleist:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet alle foto's zijn duidelijk, maar iig een indicatie van hoe het ongeveer gaat worden :)

Morgen hoop ik alle 4 de velgen klaar te hebben.

Groeten en een fijn weekend!!!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Styling”