Importeren uit Duitsland, een paar vraagjes

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Martindez

Re: Importeren uit Duitsland, een paar vraagjes

Bericht door Martindez » 16 feb 2010, 17:45

Ook bij de RDW werken GEEN mongolen.
neem van mij aan dat ze weten wat een auto weegt, heb jij op je duitse papieren meer staan, dan nemen ze dit klakkeloos over, jij nie klage, zij erug blij.. !! :jack: :driving: :tong:

maar wie weet kan je een herkeuring aanvragen....

vermoedelijk hebben zij GEBLUNDERD jij mag uitgaan van een BETROUWBARE OVERHEID... dus herkeuren en teveel betaal MET rente terug ( over hoeveel teveel praat jij eigenlijk?)
Verheeske 316 zei ooit "Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een Taxi"..

Snap je nu waarom IK nooit een taxi bel !!

Dreier-reihe

Bericht door Dreier-reihe » 16 feb 2010, 18:38

Op duitse papieren staat 1565 en op de voertuiggegevenslijst die ik heb opgevraagd bij BMW NL (via chassisnr), staat 1440.
Dat zijn 2 schalen verschil.
Krijg je als je voor het eerst auto invoert...met mijn onervaren stomme kop.. :?
Never underestimate the power of a BMW!

Martindez

Bericht door Martindez » 16 feb 2010, 19:01

mocht je in 2009 in zuidholland wonen en je zou per jaar betalen scheelt het circa 188 euries
Verheeske 316 zei ooit "Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een Taxi"..

Snap je nu waarom IK nooit een taxi bel !!

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 16 feb 2010, 21:53

Eerste auto die ik invoerde (jaren geleden) werd wel gewogen. De huidige niet, had ook geen CVO. Gewicht werd gewoon opgezocht volgens mij. Opties kan je tijdelijk uitbouwen als het veel scheelt (zoals 16:9 navigatie, xenon, auto airco (vervangen voor draaiknoppen,) Sommige opites herkennen ze misschien niet. Zo hebben ze bij mij de sportstoelen en de automatisch dimmende spiegel niet gezien. Zo had ik maar 3 opties bij de keuring (h) scheelde toch 600-700 euro BPM
Over het terug rijden: Ik heb een uitvoer kenteken aangevraagd in duitsland En tijdelijke (maand) verzekering afgelsoten bij een lokaal assuradeurtje (vantevoren afgesproken) en heb een maand lang WA verzekerd mee kunnen rondrijden. In NL moet je dan officeel een ontheffing aanvragen. Dat doe je op internet bij de RDW. Dat print je dan uit en leg je in de auto.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Dreier-reihe

Bericht door Dreier-reihe » 04 mar 2010, 15:54

Kentekenbewijs is binnen...

1500kg gewicht hebbe ze erop gezet.
Denk dat dit wel ongeveer klopt voor een E46 328iA Touring.,

Bij de bekende autosite staat er bij gewicht 1440, maar ik weet niet of dat reeel is. In ieder geval kost het me toch 1 schaal hogere Wegenbelasting. 20 euro per 3 maanden meer.

acekall

Bericht door acekall » 06 mar 2010, 01:34

Als je wacht totdat kilometerheffing wordt ingevoerd dan hoef je je niet meer druk te maken om die BPM :D

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 06 mar 2010, 09:13

Dreier-reihe schreef:Kentekenbewijs is binnen...

1500kg gewicht hebbe ze erop gezet.
Denk dat dit wel ongeveer klopt voor een E46 328iA Touring.,

Bij de bekende autosite staat er bij gewicht 1440, maar ik weet niet of dat reeel is. In ieder geval kost het me toch 1 schaal hogere Wegenbelasting. 20 euro per 3 maanden meer.
Dan heb je waarschijnlijk geen CVO erbij gehad en ben je dus uiteindelijk duurder uit in de wegenbeslasting precies zoals ik al eerder zei.
Zo'n kleine moeite om even een CVO aan te vragen. Gewoon even doen volgende keer !!

Dreier-reihe

Bericht door Dreier-reihe » 06 mar 2010, 13:55

Bedankt voor de tip Martijn!

Ik zal er zeker aan denken :amen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”