Pagina 2 van 2
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Geplaatst: 11 feb 2010, 23:47
door Griffendahl
Lijkt mij sterk... Denk eerder dat iemand het gewoon niet mooi vond en toevallig tegen een setje lijsten aanliep voor een coupe. 95% van de interieurlijsten die vervangen zijn is gewoon een kwestie van smaak, lees hier een paar weken mee op dit forum en dan zie je het zelf ook wel.
En al zou het op dashboardschade duiden, dan zal een auto er niet minder om rijden met een ander dashboard. Dashboardschade is niet bepaald structurele schade. Daar zou ik me persoonlijk totaal geen zorgen om maken...
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Geplaatst: 12 feb 2010, 19:22
door martijn77
bedankt voor de reactie, begon me zal zorgen te maken over die belijsting in de deuren. Morgen de grote dag, dan ga ik de proefrit maken ik hoop zo dat alles goed bevalt heb er echt zin in. laat uiteraard weten of het hem geworden is. en houd me aanbevolen voor last minute tips.
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Geplaatst: 12 feb 2010, 19:25
door Cliff
Ik zou daar ook niks ergs achter zoeken... het viel me alleen op..
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Geplaatst: 12 feb 2010, 23:38
door kees roeleveld
Wat ik vreemd vind is dat het een facelift is met een prefacelift interieur (bekleding van stoelen).
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Geplaatst: 13 feb 2010, 07:20
door Fabian79
Succes ermee
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Geplaatst: 13 feb 2010, 07:51
door Fabian79
Hey
veel plezier met je ritje zometeen.
nog ff wat snelle tips voor tijdens de proefrit.
Ik kijk zelf altijd (onderhoudstechnisch gezien) naar een aantal puntjes.
De dikte van de remblokken. Ongeveer 1 cm is toch wel een mooie staat. Dan zijn de blokken nog lekker ruim aanwezig.
Uiteraard voor en achter.
Voel even met je hand over de remschijven. Beweeg even met je vinger van het hart naar de buitenzijde (Van wielbout naar band)
Let daarbij op hoogte verschil. Een golvende schijf geeft aan dat deze de beste tijd heeft gehad. Bij de volgende remblokken is dit meestal vervanging, omdat de schijf dan meestal redelijk al redelijk gesleten is.
Trap bij 80 km/u even goed hard op de rem.(wel in een situatie waar het kan uiteraard) Voel daarbij of de auto naar 1 kant trekt.
Scheef trekken kan duiden op slechte remkrachtverdeling (versleten remmen o.i.d.), slechte rubbers, slechte uitlijning of zelfs in worst case kromme dingen in inderstel/ chassis.
Even voorzichtig slingeren tijden het rijden om te voelen of het allemaal wel stabiel en zeker aan voelt.
Hoor je rare geluiden (bromtonen) tijdens het slingeren en alleen bij 1 kant. Dat kan duiden op een slecht wiellager.
Zorg er voor dat je ook zeker een stukje snelweg pakt. Test hierbij de cruise control op de 100 en 120 km/uur. Eventuele slechte lagers in de aandrijving komen vaker bij deze constante snelheden aan het licht. Dit hoor je vaak als een fluittoon terug.
Dit zijn de snelheden waarop het meest gereden wordt en zijn dan meestal bij deze snelheden als eerste te horen.
Trap (met warme motor uiteraard) het gas eens flink in en haal goed door in de toeren. Luister daarbij ook even goed naar de motor. Rare geluide, dipjes e.d. komen dan naar voren. Ook slim om meteen in de spiegels even de uitlaatgassen te peilen.
Bij deze acties kan je dan vaak eventueel roken makkelijker spotten.
De koppeling testen kan op meerder manieren. Wat ik zelf altijd een mooie vind.
In stilstand met handrem er goed hard op. Auto in de 5 of 6 zetten. Toeren op 4000 en dan snel de koppeling op laten komen.
Tijdens het opkomen mag je het gaspedaal minderen (voorkom het oproken) de motor moet dan echt snel af slaan. Bij langzame terugval zou ik maar na gaan denken.
Pak even een lekker hobbelig weggetje (klinkerweg). Rij hier wat harder overheen dat dat je normaal zou doen.
Herrie maakt het altijd, maar slechte draagarmrubbers ga je dan snel horen.
Het bonken mag wel af en toe hoorbaar zijn, maar niet continu (irritant).
Ook wel een goede is het wiebelen bij stilstand van het stuur. Eventuele speling op fuseekogels en stuur-huis/ kogels en verwante delen ga je dan horen of voelen als echte speling.
Kijk ook of alle delen in de auto werken. Koplamphoogteverstelling (al dan niet automatisch), opties op het stuur, opties op de knoppenbalk, gordels ook erg belangrijk.
(cruise control moet je eerst aanzetten op het stuur (lampje op het dachboard moet branden) en dan kan je met de pijltjes bedienen vanaf 40 km/h ong.)
Verder natuurlijk de radio, stoelverstellingen kachel en cker ook de airco !!
Achterin de auto moet een gereedschapsetje liggen, reservewiel (of reparatiekit) en vergeet de krik en wielmoersleutel niet.
Als je dan toch ergens stil staat loop dan even een goed rondje om de auto. Kijk vooral naar de naden in de opbouw van de vershillende delen. Scheven naden heb je normaal niet. De breedte er van moeten over de gehele lengte gelijk zijn.
Kijk ook goed bij het openen van deuren, motorkap en achterklep of je geen randen kan zien van afplaktape in de lak.
Dit duidt uiteraard op spuitwerkzaamheden.
Het lijkt heel wat, maar als alles lekker aan voelt en werkt heb je voor jezelf wel een goed idee gecreëerd. Je kan niet in een auto kijken, maar je kan wel dingen een beetje proberen te doorgronden. Rare geluiden en vreemd gedrag van een auto komen vaak met wat beter kijken aan het licht.
Ik hoop voor je dat je er wat aan hebt en wens je veel succes met de proefrit. Zo op het eerste gezicht lijkt het een knap ding, maar advertenties zijn altijd moeilijk om op af te gaan.
Succes ermee
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Geplaatst: 13 feb 2010, 11:58
door martijn77
ZWARE TELEURSTELLING, vanochtend vanuit Zoetermeer naar Ugchelen gereden naar:
Van den Beld Auto's
G.P. Duuringlaan 40
7339 BV Ugchelen
Tel 055-3014770
Mobiel 06-11362636
vandenbeld@hotmail.com
5 kwartier heen en 5 kwartier terug.
Ik kom daar aan de deur en krijg gelijk de mededeling dat zijn "broer" gister de wagen had verkocht. Dit terwijl hij beloofd had dat hij hem vast zou houden. En dan niet eens de moeite nemen om mij te pakken te krijgen. Had hem van de week 3 keer mobiel gebeld dus hij had mijn nummer op zijn eigen mobiel staan en dan vanochtend met een smoes staan dat hij me nummer niet kon vinden om me te bellen. Kostte me een tank benzine en niet te vergeten een zware teleurstelling en heel heel erg veel irritatie. Dit is een waardeloos bedrijf, dus als er ergens een forum is waar dit soort bedrijven aan de schandpaal kunnen worden genageld dan hoor ik dat graag.
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Geplaatst: 13 feb 2010, 12:07
door bjornc
Oef, da's inderdaad een zware tegenvaller.
Pek en veren doen we hier maar zelden, dus helaas. (Alleen HL automotive heeft er een abbonementje op
)
Veel succes met het zoeken naar een andere geschikte wagen!
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Geplaatst: 13 feb 2010, 12:26
door Fabian79
(| (| (| (| (| (| (| (| (| (| (| (| (| (| (| (| (|
stelletje schandalen :r :r :r :r