Jaapi, zn Coupe Twee jaar
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Jaapi, zn Coupe Foto's dagje arbeid met een staartje
Knap vervelend zeg....
Zit de scheur aan de buitenzijde? In dat geval zou je lassen nog kunnen overwegen.
Anders moet je toch echt een ander onderblok ritselen...
Wellicht dat deze ook van andere motoren past, vaak wordt het onderblok in meerdere motortypes gebruikt.
Zit de scheur aan de buitenzijde? In dat geval zou je lassen nog kunnen overwegen.
Anders moet je toch echt een ander onderblok ritselen...
Wellicht dat deze ook van andere motoren past, vaak wordt het onderblok in meerdere motortypes gebruikt.
Morgen samen met (weer) iemand naar de auto kijken en dan beslissen we hoe het verder gaat!
Ben benieuwd. Houd ons op de hoogte!
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
x| x| x| Nasty sh** is dit!! Zulke dingen houd een mens toch geen rekening mee, zeker niet bij een op het oog gezonde auto
iig veel succes ermee dude!

iig veel succes ermee dude!
We hebben de auto naar Bas Roos laten transporteren die gaat er nu eens goed naar kijken. Miss volgende week weer rijdend 

Re: Jaapi, zn Coupe Koprevisie
Nieuwsflash,
Kop laten persen..en wat blijkt niet gescheurd! Maar toch nog een kleine kromming
Heb besloten om een kop revisie te laten doen omdat nu toch alles er naast ligt en geen gezeik meer wil
Dus
alle pakkingen nieuw
alle kleppen slijpen
nieuwe slangen
bougies
en natuurlijk alles schoon
Kop laten persen..en wat blijkt niet gescheurd! Maar toch nog een kleine kromming
Heb besloten om een kop revisie te laten doen omdat nu toch alles er naast ligt en geen gezeik meer wil
Dus
alle pakkingen nieuw
alle kleppen slijpen
nieuwe slangen
bougies
en natuurlijk alles schoon
Klinkt als goed nieuws!
Maar zou je misschien uit kunnen leggen wat een kleine kromming inhoudt?
Maar zou je misschien uit kunnen leggen wat een kleine kromming inhoudt?

Pfoe.. gelukkig maar! Gaat wel weer een hele duit kosten. Aan wat voor bedrag moet ik denken bij een kop rivisie?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
Had je die kromming niet zelf kunnen ontdekken?
@ NielsE36: de vlakke kant van de kop(de onderkant) en de vlakke kant van het blok(bovenkant) moeten zo goed als 100% recht zijn wil het goed genoeg op elkaar aansluiten dat het niet gaat lekken (ondanks dat er een pakking tussen zit)
dus een kromming op de cilinderkop zorgt ervoor dat de kop ergens niet netjes aansluit op het blok, waardoor waterkanalen niet afgesloten worden door de pakking en dus gaan lekken

@ NielsE36: de vlakke kant van de kop(de onderkant) en de vlakke kant van het blok(bovenkant) moeten zo goed als 100% recht zijn wil het goed genoeg op elkaar aansluiten dat het niet gaat lekken (ondanks dat er een pakking tussen zit)
dus een kromming op de cilinderkop zorgt ervoor dat de kop ergens niet netjes aansluit op het blok, waardoor waterkanalen niet afgesloten worden door de pakking en dus gaan lekken
-- Houdoe wanne --
Heb niet die app. om dit zo precies te meten , het gaat om 4/10e
Zo das wel erg weinig ja.
maar het blok zelf is dus iig niet kapot
maar het blok zelf is dus iig niet kapot

-- Houdoe wanne --
Bedankt voor de uitleg, ik snap het! 
Is dit goed op te lossen met een nieuwe pakking?

Is dit goed op te lossen met een nieuwe pakking?
nee de kop moet dan gevlakt worden. er wordt en een ini-mini laagje van de kop afgeslepen zodat deze weer recht is
dat is dus ook niet oneindig te doen. en een kop die dus echt gruwelijk krom is kun je dus weggooien
dat is dus ook niet oneindig te doen. en een kop die dus echt gruwelijk krom is kun je dus weggooien
-- Houdoe wanne --
Re: Jaapi, zn Coupe Geen auto wel update
Deze week is de auto klaar
, dan kan ik weer rijden. In de tussen tijd niet stil gezeten, heb de winterwielen klaar gemaakt!
Eerst voorzien van een nieuw laagje zwart voor het nieuwe seizoen , en nieuw rubber

Eerst voorzien van een nieuw laagje zwart voor het nieuwe seizoen , en nieuw rubber

Re: Jaapi, zn Coupe Geen auto wel update
zo, dat ziet eruit alsof het veel snowtractie heeft 
top dat de bimmert er straks weer tegenaan kan :>

top dat de bimmert er straks weer tegenaan kan :>
_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV