Goede avond beste HJ2 en Quadrantz,
Het was enkel de bedoeling om een tip te geven voor de verbinding.
Kabelschoentjes/AMP stekkertjes, dat is voor mij echt uit den boze.
Tenzij ik een stekkerverbinding wil maken, en dan soldeer ik de kabelschoen/AMP stekker zelfs nog vast aan de draad.
Dat er een stuk nieuw draad gebruikt dient te worden, dat spreekt immers voor zich.
Dat wilde ik dus echt niet vernoemen, want dat staat uiteraard al een aantal keren aangegeven in dit hele verhaal wat al geplaatst is.
Als ik dan toch een hele goede tip mag geven over de draad.
Neem dan zeker en vast de hele soepele draad, met een hele soepele koperen binnen kern.
Want tussen draad en draad, daar zit een wereld aan verschil in.
Laat dan echt veel beter die stugge draad links liggen.
Ik zou dan kiezen voor de zeer soepele draad van het merk Raychem, maar die is vaak moeilijk verkrijgbaar.
Maar daar heb ik dan weer mijn kanalen voor.
De sleeves/krimpkous, daar zijn natuurlijk ook weer heel veel soorten, maten en kleuren van verkrijgbaar.
Met of zonder de lijm laag, de hardheid, de dikte van de mantel, en de kleuren en de diameters.
De sleeve/krimpkous met de lijm laag, die gebruikte ik erg vaak voor het repareren en het bouwen van mobiele zend antennes.
Vergeet dan ook niet de temperatuur voor het krimpen, deze soorten zijn er ook nog, erg belangrijk.
Ik ben dus wel thuis in de bedrading, en de bescherming van de verbindingen, ik weet wel wat van bedrading, en de beplating, ik ging erg vaak op bezoek bij de buurman en een aantal familieleden, die bij een aviation bedrijf werken, en dan krijg je genoeg voorbeelden te zien, hoe het werkt.
De hobbyist gebruikt veelvuldig de soldeerbout, om de sleeve/kous te krimpen, dat kan goed, maar houd wel in het oog, dat wanneer de sleeve/kous gaat krimpen, dat men iets afstand neemt van de kous.
Anders kan deze verbranden, en uitharden.
Ik zelf gebruik dus een speciale föhn, met warmte regeling en een speciaal mondstuk.
Dit enkel om de aantallen soorten sleeve/kous te krimpen.
Ik wilde eerst wat zeggen, maar ik houd beter even mijn mond dicht, denk ik.
Anders ben ik binnen kort ook de pineut.
Het heeft iets te maken, met het afkloppen op onbehandeld hout, zegt wel voldoende denk ik!

Hihihihi.
Ik heb dus dit hele mooie topic verhaal van de kabelbreuk naar de kofferklep niet gelezen, dus ga ik er niet verder over uitweiden.
Dus geef ik liever wat tips, en wat er verkrijgbaar is.
Ik wens u allen succes toe met de reparatie van de kabelboom naar de kofferklep.
Dat deze een draad breuk op kunnen leveren, dat lees ik maar al te vaak, erg jammer!
Dat de fabrikant tegenwoordig dit soort te stugge draad gebruikt, dat is ongelofelijk, het had immers veel anders gemaakt kunnen worden.
Daar is slecht over nagedacht.
Dat dit een behoorlijk scala aan storingen kan opleveren, dat word erg vaak bevestigd.
Allemaal van die wazige storingen, die je daar echt niet mee in verband zou brengen.
Maar ik hoop dat het allemaal goed zal komen.
Ik wens u allen een hele goede jaarwisseling toe.
En ik wens u allen een hele goede gezondheid toe voor 2017.
Dat we zeker en vast nog erg veel van deze hele mooie hobby mogen genieten.
Met vriendelijke groet,
Ad