Kevin en zijn 330i Executive. Topic afstoffen.
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Zomerrubber in huis!
Kevin hebben ze geen toestelling gevraagd dan aan je om je foto te mogen gebruiken? Dat zijn ze verplicht he, ik had met mijn vorge auto ook eens een vraag gekregen of ze mijn foto mochten gebruiken bij het autostyle boek tijdens 100%tuning Ahoy daar heb ik op geweigerd, want hun wouden een neppe die voor geen meter past gaan verkopen met de foto van mijn bumper die van a merk was.(visracing) en 499 euro koste ipv 250 die hun aanboden hoe word je genaait. Zelfde als HL ook wel eens dingen aanbied met oem plaatjes. 

Re: Kevin en zijn 330i Executive. Zomerrubber in huis!
Zo gister een middagje vrij genomen, het was rustig op het werk. Toen door gereden naar Ekris Zeist. De bimmer was aan een oilservice toe. Spullen opgehaald, samen met een slang die gescheurd was. Dit zorgde voor een irritant fluitgeluid bij optrekken in deellast. Zat er al in sinds aankoop. Maar sinds een 2tal maanden was de oorzaak van het probleem duidelijk.
Eerst maar eerst de auto warm gereden. Terug naar de zaak, en 2 flesjes engine flush in de oude motor olie gedaan. Had last van lichte sludge vorming, dus denk dat kan geen kwaad. Vervolgens olie en oliefilter vervangen.
Daarna de inlaatslang vervangen. Wat een rotwerkje was. Luchtfilterbak eruit, en die luchtslang daarna losgehaald. Die slang die daarop volgt, naar het gasklephuis was gescheurd. Alle draaiklemmen stonden naar beneden of richting het interieur. Geen bijkomen aan. Dus verder slopen die handel. Interieurfilterbak los. Rembekrachtigingsslang los, alles wegvouwen. Met wat hulp van een collega, mijn zeer smalle handjes, en een flexibele schroevendraaier 6mm de klemmen losgekregen. De slang kwam er zo vanaf:

Zit nu dus een nieuwe op. Fluitgeluid is weg, en de motor loopt rustiger. Lijkt ook beter op te pakken. Wat kan kloppen, aangezien de motor andere luchtverhouding binnen kreeg dan de luchtmassameter doorgaf aan de ECU, ivm valse lucht aanzuigen. Grappig detail is dat de magazijn medewerker van Ekris het juiste onderdeel niet gefilterd kreeg. Heb hem zelf het onderdeel nummer gegeven.
Direct had ik ook een
voetsteun besteld. Deze was vandaag binnen, en in me pauze gemonteerd. Rest er enkel nog een verkort
schakelpookje, dan is het interieur rond. € 37 voor de voetsteun, met wat korting eraf, niet slecht dacht ik zo.
En het sensormatje voor de bijrijdersstoel is ook in huis. Volgende week haal ik me stoel uit de auto, en dan gaat het hele handeltje naar de bekleder. Dan is alles wat nu echt nodig was voor de bimmer weer in orde.
Volgende update, zoals ik het nu in me hoofd heb, en er geen onverwachte kostten zijn, zal een Eisenmann worden. Hoop deze met een maand of 3 te kunnen gaan bestellen bij Bimmerparts. De vraag is dan welke versie, de sport of de race...
Eerst maar eerst de auto warm gereden. Terug naar de zaak, en 2 flesjes engine flush in de oude motor olie gedaan. Had last van lichte sludge vorming, dus denk dat kan geen kwaad. Vervolgens olie en oliefilter vervangen.
Daarna de inlaatslang vervangen. Wat een rotwerkje was. Luchtfilterbak eruit, en die luchtslang daarna losgehaald. Die slang die daarop volgt, naar het gasklephuis was gescheurd. Alle draaiklemmen stonden naar beneden of richting het interieur. Geen bijkomen aan. Dus verder slopen die handel. Interieurfilterbak los. Rembekrachtigingsslang los, alles wegvouwen. Met wat hulp van een collega, mijn zeer smalle handjes, en een flexibele schroevendraaier 6mm de klemmen losgekregen. De slang kwam er zo vanaf:

Zit nu dus een nieuwe op. Fluitgeluid is weg, en de motor loopt rustiger. Lijkt ook beter op te pakken. Wat kan kloppen, aangezien de motor andere luchtverhouding binnen kreeg dan de luchtmassameter doorgaf aan de ECU, ivm valse lucht aanzuigen. Grappig detail is dat de magazijn medewerker van Ekris het juiste onderdeel niet gefilterd kreeg. Heb hem zelf het onderdeel nummer gegeven.
Direct had ik ook een

En het sensormatje voor de bijrijdersstoel is ook in huis. Volgende week haal ik me stoel uit de auto, en dan gaat het hele handeltje naar de bekleder. Dan is alles wat nu echt nodig was voor de bimmer weer in orde.
Volgende update, zoals ik het nu in me hoofd heb, en er geen onverwachte kostten zijn, zal een Eisenmann worden. Hoop deze met een maand of 3 te kunnen gaan bestellen bij Bimmerparts. De vraag is dan welke versie, de sport of de race...
BMW E46 330i
Re: Kevin en zijn 330i Executive.
Goed bezig Kevin, Die M steun en pook zullen het afmaken en dan een eisenmann..
Je sedan wordt steeds vetter

Je sedan wordt steeds vetter

Goed dat het weer opgelost is Kevin, en mooie plannen. Je pakt het allemaal erg netjes aan
Wil zelf in de toekomst ook nog een keer een Eisenmann eronder, dus als je hem eerder besteld ben ik wel benieuwd welke maat en versie je gaat kiezen, en hoe hij bevalt op de 330i
Jammer genoeg is mijn koppeling als eerste aan vervanging toe, en aangezien ik daar zelf de ervaring voor mis moet ik dat toch bij een garage laten doen.. Hopelijk kan ik er dan aan meewerken, dan steek ik er misschien nog wat van op.
Heb zelf ook al een tijdje een paar liter Mobil1 olie + filter klaarstaan voor de bimmer. Wilde eigenlijk wachten tot de obc aangaf dat de olie vervangen moet worden, maar aangezien ik ook vaak wat mayonaise aan de oliedop heb zitten (korte afstanden) ga ik het denk ik toch maar vervangen voordat het echt begint te vriezen

Wil zelf in de toekomst ook nog een keer een Eisenmann eronder, dus als je hem eerder besteld ben ik wel benieuwd welke maat en versie je gaat kiezen, en hoe hij bevalt op de 330i

Heb zelf ook al een tijdje een paar liter Mobil1 olie + filter klaarstaan voor de bimmer. Wilde eigenlijk wachten tot de obc aangaf dat de olie vervangen moet worden, maar aangezien ik ook vaak wat mayonaise aan de oliedop heb zitten (korte afstanden) ga ik het denk ik toch maar vervangen voordat het echt begint te vriezen

Gewoon doen Tom. Dan ook je olie van te voren warm rijden (om en nabij de 30/40 km rijden) Dan engine cleaner erin, en de gebruiksaanwijzing opvolgen, verschilt per merk. Om sludge te voorkomen kan je vaker je olie en filter vervangen. Ga ik vanaf nu doen, denk dat ik om de 10000 of het jaar ga verversen. Ik rijd voornamelijk ook te korte stukken eigenlijk. Teveel sludge kan je gehele carterventilatie en oliescheider laten verstoppen, dat wil ik voorkomen.
Voor de Eisenmann wil ik gewoon 2x 76mm, ben bang dat groter te groot is. Je had het toendertijd al over je koppeling, hij begint nu echt op te raken?
@ Nihad bedankt. Stukje bij beetje he. Zijn nog zoveel dingen die ik graag zou willen modden. Maar je moet keuzes maken. Belangrijkste is dat de auto zelf goed is en blijft. Daarin ben ik erg secuur. Daarom gaan de updates niet zo hard als ik zou willen. En heb geen zin om al me geld in de auto te pompen. Beetje sparen, en dan weer modden.
Nieuwe avater trouwens, ziet er goed uit!
Voor de Eisenmann wil ik gewoon 2x 76mm, ben bang dat groter te groot is. Je had het toendertijd al over je koppeling, hij begint nu echt op te raken?
@ Nihad bedankt. Stukje bij beetje he. Zijn nog zoveel dingen die ik graag zou willen modden. Maar je moet keuzes maken. Belangrijkste is dat de auto zelf goed is en blijft. Daarin ben ik erg secuur. Daarom gaan de updates niet zo hard als ik zou willen. En heb geen zin om al me geld in de auto te pompen. Beetje sparen, en dan weer modden.
Nieuwe avater trouwens, ziet er goed uit!
BMW E46 330i
Veel korte stukken rijden idd en hij staat af en toe gewoon 1 of 2 weken stil. En omdat ik er niet zoveel mee rij slijt de koppeling ook niet zo hard, maar het rijdt gewoon niet fijn dat hij pas zo hoog aangrijpt en lastig de versnellingen ingaat. Dan vervang ik meteen alle ringen en bussen mee van het schakelmechanisme, en is alles weer als nieuw.
Ik kan nog wel steeds voluit doortrekken zonder dat hij begint te slippen (winterbanden uitgezonderd
), maar het is meer het idee dat ik +/- 700 euro aan een einddemper uitgeef terwijl de koppeling bijna versleten is.
2x76mm zal wel het dichtst bij de standaard maat in de buurt komen en die vind ik ook prima. Goede keuze dus
Ik kan nog wel steeds voluit doortrekken zonder dat hij begint te slippen (winterbanden uitgezonderd

2x76mm zal wel het dichtst bij de standaard maat in de buurt komen en die vind ik ook prima. Goede keuze dus

Ja groot gelijk Kevin, ik doe nu ook wat rustiger aan met de mods (deels omdat ik nu minder budget heb sinds ik op mezelf woon en deels omdat ik hem steeds completer vind).. En voor de M3 moet ook gespaard worden
Ja ik was bezig met een nieuwe iPhone/iPad App en zat wat foto's te bewerken, werkt wel vet

Ja ik was bezig met een nieuwe iPhone/iPad App en zat wat foto's te bewerken, werkt wel vet
- Spoiler: Laat zien
1 fotootje van de 330 op zijn 17 inch stalen winterwielen:

En de
voetsteun:

En de

BMW E46 330i
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Fotootje pag 11. 330 op st
vind het nog niet eens zo heel lelijk het winterrubber eronder
einmal ein BMW ist immer ein BMW
Het scheelt idd wel dat ze 17 inch en zilver zijn, was de winterbanden overleggen op de huidige velgen geen optie trouwens?
Zou een optie zijn. Echter wil ik om die velgen semi slicks leggen. Iets met frequenter Nurburgring bezoeken, en wil dit jaar vrij rijden op zandvoort.
BMW E46 330i
Ik zou ze juist zwart hebben gespoten, vind dit niet echt mooi op zo'n mooie BMW, sorry
Ziet er erg vreemd uit een 17" stalen velg.
Maar ach voor winterrubber, wat maakt het uit.
Had ze zelf gewoon zwart gemaakt.
Sowieso lijkt het er erg op dat we deze winter voor niks gewisseld hebben, er is geen winter in de winter
Maar ach voor winterrubber, wat maakt het uit.
Had ze zelf gewoon zwart gemaakt.
Sowieso lijkt het er erg op dat we deze winter voor niks gewisseld hebben, er is geen winter in de winter

٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
- bob de bouwer
kevin vind jouw winter velgen mooi .maar zie toch liever de andere velgen