Van de week alvast een begin gemaakt met het groot onderhoud en conditie testen van m`n M44 aangezien het lampje weer brandde werd dit ook tijd.
Hierbij het To Do lijstje wat ik gedaan wil hebben voor ik op vakantie ga.
Al het onderstreepte is al gebeurd.
Grote beurt jeroen / vakantie check Italie:
• 4x Zomerbanden vervangen voor dunlopp sportmaxx
•
Oliefilter v.v
•
Luchtfilter K&N
•
Brandstoffilter
•
Interieurfilter
•
Brandstof systeem reiniging (met apparaat)
•
Motorolie v.v 5w40
• Koppeling v.v
•
Bakolie v.v
•
Diff olie v.v
•
Dynamo controle met scoop/visueel.
•
Compressie test. (warme motor +- 10a 11bar minimaal, gasklep vol open)
• Olie druk controle (stationair 0,5bar verhoogt +- 4,3bar)
• Kleppendekselpakking vervangen
.
Accu v.v
• Airco test
• Koppakking lekkage test
• Poetsen
• Leerbehandeling
-Compressie test op alle 4 de Cilinder +-14Bar
-Cilinder lektest o.k
-dynamo scooptest op afregel spanning = o.k
Hierbij vast een paar foto`s
Oude brandstof filter, werd ook weleens tijd
Brandstof systeem reiniging, Auto loopt nu met een gesimuleerde druk op puur reiniging. Dit doe ik omdat ik op LPG rijd en je dan eerder last hebt van cilinder polishing en lakafzetting hebt. Met deze methode voorkom je dit en blijven de hoongroeven in de cilinder open voor een olie film.
Het nieuwe filter met nieuwe slangen en klemmetjes. Ook de remleiding die erachter langs liep gelijk meegenomen omdat die al een beetje bloemkool begon te vertonen
Scoopbeeld van dynamo belast bij 2500rpm. Hier controleer ik de afgeregelde spanning van de B+ op de dynamo en kijk ik op de diodes nog in orde zijn en niet teveel piekspanningen veroorzaken.
Nieuwe accu drr in kan toch wel merken dat zo`n bosch wel een hogere startstroom heeft de startmotor draait hoorbaar sneller.
En natuurlijk na de beurt weer even lekker gewassen
Meerdere foto`s volgen nog!
En er is nog een kleine update in het vooruitzicht!
