Pagina 11 van 19
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 09 feb 2014, 20:35
door Ozan_M5
Jos535i schreef:Beste Ozan,
Ik lees vaak ook erg goede berichten bij de vermelde website. Op een ander forum staat hij ook wel bekend als 'VakmanRuud'. Misschien dat deze man je wel goed op weg kan helpen naar een goede oplossing. Volgens mij zit hij ergens in de buurt van Amsterdam/Zaandam.
http://www.rapservices.nl/
Het is maar een tip maar je weet het maar nooit.
Groet, Jos
Beste Jos, super man
Ik ga een mail schrijven

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 09 feb 2014, 20:50
door kotje
goed dat je een filmpje gemaakt hebt. het is idd hele vage trilling. ik zou eerlijk gezegd op dit moment niets anders weten dan de motorsteun en misschien de baksteun.
ps: zijn alle andere storingen opgelost?? is de wagen nu storing vrij??
gr
kotje
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 09 feb 2014, 21:00
door Ozan_M5
kotje schreef:goed dat je een filmpje gemaakt hebt. het is idd hele vage trilling. ik zou eerlijk gezegd op dit moment niets anders weten dan de motorsteun en misschien de baksteun.
ps: zijn alle andere storingen opgelost?? is de wagen nu storing vrij??
gr
kotje
Ja geen storingen te zien. Ik heb vandaag nog ff op A8 ff geplankt. Geen motor alarm.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 09 feb 2014, 21:08
door Marco M
Ozan zie ik het goed dat je M5 stationair op bijna 1000 toeren draait? Volgens mij is dat vrij hoog als ik het goed gezien heb dan. Zeker als die al aardig warm gereden is.
Mijn M3 draaide als die warm was stationair op zo,n 600 toeren.
Ik neem aan dat dat bij een M5 niet heel veel anders is of heb ik dat verkeerd?
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 09 feb 2014, 21:33
door Ozan_M5
Marco M schreef:Ozan zie ik het goed dat je M5 stationair op bijna 1000 toeren draait? Volgens mij is dat vrij hoog als ik het goed gezien heb dan. Zeker als die al aardig warm gereden is.
Mijn M3 draaide als die warm was stationair op zo,n 600 toeren.
Ik neem aan dat dat bij een M5 niet heel veel anders is of heb ik dat verkeerd?
Hoi Marco, de auto was niet echt warm, heb 15 km gereden. Stationair loopt ie ongeveer 700-800
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 09 feb 2014, 22:26
door Jos535i
kotje schreef:goed dat je een filmpje gemaakt hebt. het is idd hele vage trilling. ik zou eerlijk gezegd op dit moment niets anders weten dan de motorsteun en misschien de baksteun.
ps: zijn alle andere storingen opgelost?? is de wagen nu storing vrij??
gr
kotje
En dat is nu precies waar ik nu ook nog aan zou denken. Als hij verder dan ook goed loopt bij alle andere toerentallen is het probleem misschien bijna opgelost........op hoop van zegen.
Groet, Jos
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 09 feb 2014, 22:40
door Kevin_1987
Marco M schreef:Ozan zie ik het goed dat je M5 stationair op bijna 1000 toeren draait? Volgens mij is dat vrij hoog als ik het goed gezien heb dan. Zeker als die al aardig warm gereden is.
Hier heb je wel een punt! Zeker als ie al 15min. gereden heeft, hoort 't toerental niet zo hoog te liggen. Mijn M6 loopt na de eerste paar honderd meter netjes 600-700 stationair. Enkel bij koude start draait ie net boven de 1000 toeren. Wellicht iets om in de gaten te houden.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 09 feb 2014, 23:16
door Danishbmw
Koopman racing en / of jr motorsport zou ik raadplegen. Doen geen normaal onderhoud voor de M modellen, maar vooral specialistisch onderhoud/ reparaties.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 10 feb 2014, 04:26
door Ozan_M5
Danishbmw schreef:Koopman racing en / of jr motorsport zou ik raadplegen. Doen geen normaal onderhoud voor de M modellen, maar vooral specialistisch onderhoud/ reparaties.
Bedankt voor je tip. Ik heb ze een mail geschreven

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 10 feb 2014, 12:03
door kotje
heb je al e motorsteun vervangen?? wel gelijk allebei doen.
gr
kotje
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 10 feb 2014, 12:28
door Ozan_M5
kotje schreef:heb je al e motorsteun vervangen?? wel gelijk allebei doen.
gr
kotje
Kotje, We hebben de motorsteun vervangen, en helaas ik heb slecht nieuws
Het is nog steeds hetzelfde. Ik ben bij bmw geweest en de nota van frankrijk laten zien en gevraagd hoe het zit met garantie. Maraal(bmw) zegt dat op onderdelen 2 jaar garantie zit en dat die verstreken zijn. Wel kunnen we kijken of er veel gebruik is gemaakt van launchcontrol zei hij. Hun zelf kunnen dat niet maar bmw nederland wel. Bmw nederland kan inloggen bij Maraal en dan mn auto uitlezen.
Ik heb Paltrok gevraagd hoe ze de vanos hebben getest. Met computer en de waardes waren allemaal binnen marge.
Wat ik nu ga doen weet ik niet. Ik had nog voor woensdag afspraak staan bij ATM TUNING AMSTERDAM voor testbank pk's. Moet ik annuleren weet ik niet.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 10 feb 2014, 12:54
door kotje
oke dat is niet best man. maar heb je alle twee steunen vervangen?
dus vanos is ook goed??
wat bmw gezegt heeft klopt idd. ze kunnen zien hoeveel keer launchcontrol gebruikt is.
ik zou op dit moment ook echt niet meer weten man.
heel veel succes
gr
kotje
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 10 feb 2014, 13:13
door tom_il
Is je garantie dan weg als je gebruik maakt van launchcontrol ? Ik weet dat dit bij de nissan GTR zo is.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 10 feb 2014, 15:01
door BM-DUB
launch control zorgt voor overmatige slijtage aan de bak en aandrijflijn etc. maar zijn de injectoren al aan bod gekomen?
het kan zelfs een gebogen drijfstanglager zijn....compressietest zou ik uitvoeren
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geplaatst: 10 feb 2014, 15:13
door Kevin_1987
tom_il schreef:Is je garantie dan weg als je gebruik maakt van launchcontrol ?
Nee, je garantie vervalt dan niet (volgens de boekjes). Je kunt Launch Control ook maar beperkt gebruiken (Na 2x keer is het voor een tijdje afgelopen, wat dat betreft beschermt de auto zichzelf).
Maar 'n koppeling is wel 'n slijtage onderdeel, dat door gebruik van Launch Control alleen maar sneller slijt. Dus zal een versleten koppeling e.d. niet snel onder garantie vallen. Zeker niet als er veel gebruik is gemaakt van Launch Control. Deze onderdelen zullen (vaak) enkel voor garantie in aanmerking komen als aangetoond kan worden dat er sprake is van een montage- of fabricagefout.