Michel, bedankt voor jouw waardevolle aanvullingen! Als ik de kap (t.z.t.) laat vervangen, wil ik ook een Twillsoft dak. Ja, het kost meer. Maar als ik een Twillsoft heb, zal ik niet nadenken hoe het zou zijn om een goedkopere dak te hebben. Immers, is er geen betere verkrijgbaar. Andersom zal ik dat waarschijnlijk wel hebben. Zeker als ik jouw foto zie. Dat ziet er gewoon niet uit.
To whom it may concern. Ik heb wat prijzen opgevraagd en dit zijn mijn bevindingen. Disclaimer voor verkeerd (overgenomen) bedragen

:
Memelink (Cabrioservice Memelink): Twillfast met nieuwe binnenhemel is 1400 inclusief montage. Dit bedrag is volgens hun site inclusief nieuwe spanbanden, die altijd gemonteerd worden. Zonder nieuwe binnenhemel is het 999 euro, inclusief montage. Hierbij merk ik op deze bedragen gelden voor een Twillfast inclusief ingenaaid ruitje. Er is ook een Twillfast variant verkrijgbaar waarbij het ruitje geritst is. Deze is op verzoek leverbaar (niet op voorraad) en kost meer. Ik denk dat de laatste handiger is, want als je ruitje kapot gaat, moet je meteen je hele dak vervangen als deze is ingenaaid? Een nieuw ruitje (niet origineel) kost 219 euro.
Cabrio Care: Twillfast met origineel uitritsbaar ruitje inclusief montage: 1.250. Dit is de variant die origineel is geleverd op de E36. Twillfast met ingenaaid ruitje kost 1.150 (groen 1.250). Volgens hun wordt deze variant (met ingenaaid ruitje) op de nieuwste BMW's geleverd. Meerprijs voor het vervangen van spanbanden is 249. Meerprijs vervanging binnenhemel bij het plaatsen van de softtop is 495. Totaal dus 1.894 inclusief hemel en inclusief spanbanden voor een variant met ingenaaid ruitje en bij Memelink is dit 1.400. Ruitje vervangen, inritsen en inlijmen: 295.
Hamé in Rotterdam: Twillfast inclusief uitritsbaar ruitje: 1.275. Top line 995. Economy Line 895 en Budget line 825. Voor verschillen, zie hun website. Ruitje vervangen origineel BMW: 275, Econom Line 220 en binnenhemel vervangen 550 inclusief montage.
Cabrio Partner: ruitje inritsen is 495. Nieuwe Twillfast wordt niet geleverd. Hamé doet dit wel. Schijnbaar werkt Cabrio Partner uitsluitend met het merk Robbins uit de VS.
Van de week maar langsgaan bij Cabrio Care (dichtbij) om na te gaan wat er nog te redden valt. Ik vind het cabriodak wel een lastig punt. Ja, dit zijn de kosten voor het vervangen, maar mogelijk is er nog meer onderhoud of reparatie aanbevolen. Dat maakt het lastig om duidelijk te hebben wat het exact gaat kosten (zonder ergens langsgereden te hebben voor inspectie).