Bedankt heren
.
' The devil is in the details'.
Reeds zijn er weer een aantal zaken aangepakt. Dit keer behoorde de dagen sleutelen tot;
- Airco condensor en druksensor vervangen
- Thermisch expansieventiel en verschillende aircoleidingen gecontroleerd op vervuiling.
- Oliekoelerpakking en oliefilterhuis pakking
- Hierdoor moest eventueel ook het inlaatspruitstuk los
- Nieuwe inlaatspruitstuk pakkingen
- Nieuwe grote en kleine DISA kleppen
- E88 LCi koplampen
- Vloeistoffen zoals olie en koelvloeistof vervangen
- Airco na werkzaamheden direct laten vullen met 600gr R134a.
Al met al in de vrije uurtjes een tijd zoet mee geweest. Gelukkig ben ik niets tegen gekomen wat me echt tegenviel, alles ging los, alles was in nette staat en de inlaat kanalen zijn brandschoon na 200d km. Port injection FTW!
Hier wat foto's van het proces.
Olie lekkage, wat in de volksmond zweten wordt genoemd. Het is nog niet op het stadium dat de hele motor besmeurd is of dat er druppels ontstaan.
E87 N52 oil leakage by
Richard Hilverts, on Flickr
Ruimte waar dit gemonteerd zit zo goed mogelijk gereinigd.
E87 N52 Engine by
Richard Hilverts, on Flickr
Oliefilter behuizing is volledig gereinigd net als de oliekoeler extern schoon gemaakt is.
E87 by
Richard Hilverts, on Flickr
Dit ook schoon gemaakt natuurlijk
E87 N52 throttle body by
Richard Hilverts, on Flickr
Waar het eigenlijk allemaal mee begon;
- Geen werkende airco (achteraf is de sensor hiervan waarschijnlijk de oorzaak)
- Slechte airflow door condensor en radiateur.
E87 Condensor unit by
Richard Hilverts, on Flickr
Montage gebeurd natuurlijk met origineel spul..
E87 Bolts and screws by
Richard Hilverts, on Flickr
Goed, toen liep ik een prachtige set F22 remmen tegen het lijf. Dus die kwamen er ook op
E87 by
Richard Hilverts, on Flickr
E87 M235i brake calipers by
Richard Hilverts, on Flickr
En een set E82/E88 koplampen.
E88/82 Headlights by
Richard Hilverts, on Flickr
E87 by
Richard Hilverts, on Flickr
Helaas door sluitertijd de linker LED's niet op de foto
E87 by
Richard Hilverts, on Flickr
Tot slot heb ik de invoer vanaf nieren naar de koelers zwart gespoten en de onderste grill is op inspiratie van Spy ook zwart gespoten. In plaats van vaal-zwart is dit gespoten met semi-gloss black en hierna blanke lak erover. Een al met al mooi geheel van het grote contrast wit-zwart.
Nou, tot de volgende!
( dat wordt de carterpanpakking want die lekt toch wel een beetje, meer dan zweten).
Tevens lijkt het me leuk om met Autoweek aan de rubriek mee te doen 'Klokje Rond'. De auto is naar mijn mening goed onderhouden en lijkt me leuk om te horen wat ze ervan te zeggen hebben, keer wat anders dan een behoorlijk afgesleten wagen.