REVIEW: GROM Audio USB MP3 universal car kit
Re: REVIEW: GROM Audio USB MP3 universal car kit
Ikzelf heb een HTC Desire en heb er ook aan gedacht muziek te gaan streamen via BT. Maar ik lees allemaal verhalen dat dan de geluidskwaliteit bagger zou zijn?
Hoe is dat bij jou?
Hoe is dat bij jou?
Ik heb het heel even geprobeerd om te kijken of alles werkte en heb niet echt op de geluiskwaliteit gelet.
mijn grom blijft toch een beetje mekkeren met die radio , vanmiddag bij de pomp ineens dashboard weer weg, ff de minpool los en t was opgelost maar toch jammer zo
Vanaf versie nr 36 heb ik nergens last meer van gehad. Heb nu versie 40 en ook die doet het probleemloos tot nu toe.
- hennie_323ci
Ik heb ook de GROM gekocht en inbouwen was een fluitje van een cent.
Het werkt zeker goed alleen heb ik afentoe een probleem als ik een paar tracks terug wil of te vaak op de 'volgende' knop druk. Dan loopt hij vast en moet ik de radio uit en aan doen. Heb wel de laatste firmware erop gezet.
Heb vandaag ook de BT dongle besteld en hoop dat dat goed met m'n blackberry gaat werken.
Waar raden jullie aan om de microfoon te plaatsen?
Het werkt zeker goed alleen heb ik afentoe een probleem als ik een paar tracks terug wil of te vaak op de 'volgende' knop druk. Dan loopt hij vast en moet ik de radio uit en aan doen. Heb wel de laatste firmware erop gezet.
Heb vandaag ook de BT dongle besteld en hoop dat dat goed met m'n blackberry gaat werken.
Waar raden jullie aan om de microfoon te plaatsen?
Dat 2 keer drukkken om naar een vorige of volgend nummer te gaan is iets wat ik wel een nadeel vind. Reloader heeft hier volgens mij al eens een oplossing voor gepost. Je bent je songtitels dan wel kwijt.
Mijn microfoon heb ik bij het brillenvakje geplaatst,onder de clima unit dus. Het was ff een tijdelijke oplossing maar ik denk dat ik het zo maar laat. Ding valt nu niet echt op en werkt goed zo.
Mijn microfoon heb ik bij het brillenvakje geplaatst,onder de clima unit dus. Het was ff een tijdelijke oplossing maar ik denk dat ik het zo maar laat. Ding valt nu niet echt op en werkt goed zo.
2x drukken komt inderdaad door de songtitels icm het philips tapedeck
- hennie_323ci
Het 2x drukken vind ik niet zo erg. maar als ik een paar keer achter elkaar druk om naar een bepaald nummer te gaan, of eerst vooruit en dan weer terug dan loopt hij afentoe vast. De id3 tags blijven wel staan maar de muziek stopt met spelen.
Radio uit en aan doen, en dan werkt het weer. Hebben jullie hier last van?
Ook heb ik de bluetooth extension geinstalleerd en het werkt allemaal. Ik kan bellen etc. maar de persoon aan de andere kant van de lijn verstaat mij zeer slecht. Heel zacht en met storing. Heb grom al gemailt maar misschien weten jullie een oplossing?
Heb microphone gain in de config file al op 15 gezet (hardst). firmware versie 41.
Is wel vervelend, wil het gewoon werkend hebben.
Groetjes
Radio uit en aan doen, en dan werkt het weer. Hebben jullie hier last van?
Ook heb ik de bluetooth extension geinstalleerd en het werkt allemaal. Ik kan bellen etc. maar de persoon aan de andere kant van de lijn verstaat mij zeer slecht. Heel zacht en met storing. Heb grom al gemailt maar misschien weten jullie een oplossing?
Heb microphone gain in de config file al op 15 gezet (hardst). firmware versie 41.
Is wel vervelend, wil het gewoon werkend hebben.
Groetjes
zet in je config file ook is X= 0
dan word het songtekst uitgezet ben je van het 2x drukken af (ook beter voor je I-bus)
en waar zit de microfoon?
dan word het songtekst uitgezet ben je van het 2x drukken af (ook beter voor je I-bus)
en waar zit de microfoon?
- hennie_323ci
De microfoon zit op de a-stijl aan de bestuurderskant.
Maar daar kan het niet aan liggen, want ook als ik vanaf 10 cm van de microfoon praat werkt het slecht.
Zou de microfoon misschien gewoon kaduuk zijn?
Maar daar kan het niet aan liggen, want ook als ik vanaf 10 cm van de microfoon praat werkt het slecht.
Zou de microfoon misschien gewoon kaduuk zijn?
dat zou wel kunnen dan denk ik...beetje apart dat hij dan zacht blijft x|
- hennie_323ci
Na een paar mailtjes heen en weer met GROM werkt het nu.
De oplossing was de nieuwste firmware, versie 43.
Probleem is nu dat de persoon aan de andere kant van de lijn zichzelf hoort praten.
Verschrikkelijke echo dus.
Ik heb een blackberry. Hebben jullie geen last van echo.
Ik heb echo filter al ingesteld op mn telefoon maar dat mag niet helpen.
En hoe kan je de telefoon en de grom opnieuw pairen?
Groetjes
De oplossing was de nieuwste firmware, versie 43.
Probleem is nu dat de persoon aan de andere kant van de lijn zichzelf hoort praten.
Verschrikkelijke echo dus.
Ik heb een blackberry. Hebben jullie geen last van echo.
Ik heb echo filter al ingesteld op mn telefoon maar dat mag niet helpen.
En hoe kan je de telefoon en de grom opnieuw pairen?
Groetjes
ik heb vanavond eens rond zitten kijken in dit toppic, en staat mij erg aan dat Grom setje.
ik heb ook radio/cd speler, (zonder wisselaar, enkel navigatie kastje zit in de kofferbak), waarschijnlijk wel de kabel voor de wisselaar. ik wil het kastje wel gewoon rechtstreeks in de radio maken, heb niet zoveel moeite met dash/radio uit te bouwen.
wat ik me af vroeg, kan ik gewoon de "standaard" versie bestellen, dus voor achter in de radio, begreep dat bij een navigatie systeem, dit een probleem kon zijn. mijn navigatie zit tog niet op de aansluiting van de wisselaar lijkt me?
kan ik ook mijn stuurbediening gewoon compleet blijven gebruiken.
ook vroeg ik me af, hoe ik van cd switch naar het grom kastje, maar daar kom ik vast allemaal wel uit als ik het goed aangesloten krijg enzo.
ik heb ook radio/cd speler, (zonder wisselaar, enkel navigatie kastje zit in de kofferbak), waarschijnlijk wel de kabel voor de wisselaar. ik wil het kastje wel gewoon rechtstreeks in de radio maken, heb niet zoveel moeite met dash/radio uit te bouwen.
wat ik me af vroeg, kan ik gewoon de "standaard" versie bestellen, dus voor achter in de radio, begreep dat bij een navigatie systeem, dit een probleem kon zijn. mijn navigatie zit tog niet op de aansluiting van de wisselaar lijkt me?
kan ik ook mijn stuurbediening gewoon compleet blijven gebruiken.
ook vroeg ik me af, hoe ik van cd switch naar het grom kastje, maar daar kom ik vast allemaal wel uit als ik het goed aangesloten krijg enzo.
ik zou als het kan gaan voor de kofferbak aansluiting, dus ff kijken of je zo'n kabel hebt liggen
wat voor navi heb je?
wat voor navi heb je?
-
ik heb een Bm54 radio module met 16:9 navi mk4 prof BT en een wisselaar in de kofferbak.
werkt dit bij mij ook?
werkt dit bij mij ook?