bmw 323ti m3 interieur gekocht
Re: bmw 323ti Upcoming mods
Thanx,
Ja voor die speakers heb ik inderdaad gaten geboord in de hoedenplank, maar ik heb wel alles netjes afgewerkt
Ik zal hier ook nog ins wat pics van maken een dezer dagen.
Ja voor die speakers heb ik inderdaad gaten geboord in de hoedenplank, maar ik heb wel alles netjes afgewerkt
Ik zal hier ook nog ins wat pics van maken een dezer dagen.
Echt een mooie compact is dit!
Ben er benieuwd naar de remmen!
Zit er zelf ook over te denken! Alleen heb ik 15 inch winterwielen en die passen dan niet meer...
Keep up the good work!
Ben er benieuwd naar de remmen!
Zit er zelf ook over te denken! Alleen heb ik 15 inch winterwielen en die passen dan niet meer...
Keep up the good work!
Ziet er weer netjes uit, wel klote van de hagel steenen zeg de echte m3 spiegels staan hem ook goed erg nette compact stond jij Zondag niet langs die 5 serie?
@ johnsdale: Ik ben zelf ook benieuwd naar het remvermogen, in jouw geval is het inderdaad sonde als je winterwielen dan niet meer passen. Met deze remklauwen heb je minimaal 17 inch nodig en ik heb gelukkig 18 inch winterwielen.
@ bmw013: Thanx, maar ik was helaas niet op de meeting, ik denk dat je de compact van bmwboiii gezien hebt. Om de hagelschade te fixen moest een groot deel van het interieur eruit, en dat heb ik op de dag van de meeting teruggeplaatst, daarom kon ik helaas niet komen.
@ bmw013: Thanx, maar ik was helaas niet op de meeting, ik denk dat je de compact van bmwboiii gezien hebt. Om de hagelschade te fixen moest een groot deel van het interieur eruit, en dat heb ik op de dag van de meeting teruggeplaatst, daarom kon ik helaas niet komen.
Ja ik zag het net, zat in de war wel jammer. Toch een nette compact man Misschien zie ik hem wel op de zomerwielen meet verschijnen
Ik zal proberen aanwezig te zijn bij de zomerwielen meet&greet
Afgelopen weekend heb ik nog lekker wat geknutseld aan de compact.
Ik ben begonnen met de auto vierkant op blokken te zetten en alle wielen eraf te halen.
Vervolgens alle remklauwen en remschijven eraf gehaald en ben ik begonnen met de achterste
remklauwen een opfris beurtje te geven.
En toen, toen heb ik alle remklauwen rood gespoten
Zie hier het resultaat: Voor de 325 mm remschijven van een 330 (E46)
Nu alle remklauwen erop zaten moest ik opzoek naar iemand die me even wou assisteren om de remmen te ontluchten.
Uiteindelijk is mijn moeder de uitverkorene geworden. Ze trok alleen een beetje een scheef gezicht toen ik meedeelde dat
ze in een auto zonder wielen mocht gaan zitten om het rempedaal te bedienen
Uiteindelijk is het allemaal weer goed gekomen en rijdt de compact weer vrolijk rond
Voor:
Achter
Hebben trouwens meer mensen hier last van dat op de achterste remschijven niet het volledige remvlak wordt benut ( kijk maar ff in bovenstaande foto, je ziet aan de bovenkant een randje roest zitten )
Desalniettemin is het remvermogen een stuk groter geworden!
Aankomend weekend gaat de achterkant nog zo'n 25mm zakken en komen de winterbandjes eronder (voorzien van een nieuwe laklaag, net uitgebalanceerd en met nieuwe naafkapembleempjes)
Afgelopen weekend heb ik nog lekker wat geknutseld aan de compact.
Ik ben begonnen met de auto vierkant op blokken te zetten en alle wielen eraf te halen.
Vervolgens alle remklauwen en remschijven eraf gehaald en ben ik begonnen met de achterste
remklauwen een opfris beurtje te geven.
En toen, toen heb ik alle remklauwen rood gespoten
Zie hier het resultaat: Voor de 325 mm remschijven van een 330 (E46)
Nu alle remklauwen erop zaten moest ik opzoek naar iemand die me even wou assisteren om de remmen te ontluchten.
Uiteindelijk is mijn moeder de uitverkorene geworden. Ze trok alleen een beetje een scheef gezicht toen ik meedeelde dat
ze in een auto zonder wielen mocht gaan zitten om het rempedaal te bedienen
Uiteindelijk is het allemaal weer goed gekomen en rijdt de compact weer vrolijk rond
Voor:
Achter
Hebben trouwens meer mensen hier last van dat op de achterste remschijven niet het volledige remvlak wordt benut ( kijk maar ff in bovenstaande foto, je ziet aan de bovenkant een randje roest zitten )
Desalniettemin is het remvermogen een stuk groter geworden!
Aankomend weekend gaat de achterkant nog zo'n 25mm zakken en komen de winterbandjes eronder (voorzien van een nieuwe laklaag, net uitgebalanceerd en met nieuwe naafkapembleempjes)
Lekker bezig hoor!
Ben benieuwd hoe je wintervelgjes er weer op staan. Vind ze denk ik mooier dan je zomerset, maar dat is smaak natuurlijk!
Ben benieuwd hoe je wintervelgjes er weer op staan. Vind ze denk ik mooier dan je zomerset, maar dat is smaak natuurlijk!
Re: bmw 323ti Brakes installed
Goed bezig man!! Dikke wintersloffen ook
Dat van die remmen achter, hebben die van mij ook wel van last van.
Dat van die remmen achter, hebben die van mij ook wel van last van.
@ jaapi, ik heb de achterste schijven weer ins schoongemaakt nu. De achterste remschijven bij mij zijn zo'n 30.000 km geleden vervangen, omdat de vorige minder dan 50% remvlak hadden (apk puntje). Ik denk dat een compact hier best gevoelig voor is omdat die een relatief laag gewicht heeft op de achteras.
vet man, die dikke remmen...
nu nog eens geboorde schijven?
nu nog eens geboorde schijven?
Ja als deze op zijn, maar dat duurt nog wel ff want ze zijn nog vrij nieuw
moest je voor die remschijven ook de remklauw en remblokken aanpassen of zijn het gwn de remschijven?
de achterste remschijven zijn die van een 3.30i ? of zijn die standaard gebleven?
de achterste remschijven zijn die van een 3.30i ? of zijn die standaard gebleven?
Hey berny, op de voorkant zitten nu dus remschijven, remklauwen en remtangen van een 330, omdat de remschijven groter zijn (325mm nu, origineel 286mm) moet je dus ook andere remklauwen en blokken hebben. Ik wist dat die van een E46 ook op een E36 passen.
Achter zitten nog steeds de originele remschijven (272mm). Omdat 80% van het remvermogen naar de voorwielen gaat (schat ik zo) heeft het niet zo veel zin om de achterste aan te passen.
Achter zitten nog steeds de originele remschijven (272mm). Omdat 80% van het remvermogen naar de voorwielen gaat (schat ik zo) heeft het niet zo veel zin om de achterste aan te passen.
nou ik heb nu brembo max gestoke, die zijn ligt gegroefd, is dit beter dan standaard remschijven, of is dit gwn show?
greetz
greetz